Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Je moet ook niet denken dat ik zware trainings-programma's ga doen met die stang:p Gewoon ff voor de lol en natuurlijk leuk dat je jezelf een beetje traint.

Ik vind oefeningen met je eigen lichaam trouwens ook leuker en uitdagender dan oefeningen met gewichten. Hebben jullie dat niet?

2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Nee totaal niet eigenlijk, aangezien ik bij bijna alle oefeningen met lichaamsgewicht teveel reps maak zonder extra gewicht aan me.

Maar ik raad het je af, je spieren hebben veel rust nodig.

3. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Mweh, ik ben eigenwijs.
    Ik heb iets gevonden wat ik leuk vindt en jij stampt het de grond in... voelt een beetje flauw vind ik. Daarnaast train ik m'n rug slechts 1 keer in de week met 3 simpele oefeningetjes...als je dan opziet tegen wat extra pull-ups of bang bent dat het niet goed is voor je herstel dan vind ik dat ook vrij slapjes. Bovendien heb ik al gezegd; het is meer voor de fun en verwacht daarom ook geen zware-trainingsschema's etc.

4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik stamp het absoluut niet de grond in, ik wil je gewoon helpen door je advies te geven. Ik vind het best als jij niet goed wil trainen, so be it.

5. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    als jij het niet aankan om een paar extra pull-ups te doen en bang bent voor geen herstel and what not, wil nog niet zeggen dat dat voor iedereen zo is. Elk lichaam is anders en ook andere dingen gewendt. Ik ben het bijvoorbeeld gewend om 6 keer intensief te trainen ivm topsport basketball.
    Ik vind het lief dat je probeert te helpen hoor, daar niet van.

Maar deze discussie heeft geen zin, dus laten we het hierbij laten ;)

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    het is anders gewoon een feit dat spieren rust nodig hebben. Bij iedereen.

7. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ik ontken dat ook zeker niet ;)
    Maar oke, ik hou er nu over op.
    Thx voor je advies anyway

8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    En waarom basketbal training vergelijken met krachttraining? Is iets totaal anders.

9. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Even een vraagje, wat voor rust tussen de oefeningen is nou het beste? Passieve of actieve?

10. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Omdat elke keer als jij hier iets posts met een nieuw trainings idee, het zo'nbeetje het tegenover gestelde is van wat goed en effectief trainen is.
    Én dan ook nog eens te koppig bent om al onze adviezen in de wind te slaan met een opmerking als: Ach, ik doe het gewoon wel.

Laatst bewerkt: 26 mei 2010
  11. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Als ik zou zeggen dat ik die oefeningen dan niet ging doen, zou ik liegen:+

12. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb nu elke woensdag anderhalf uur lang sport/fitness, het hoort bij een traject van de Sociale Dienst. Ik ben nu anderhalf jaar werkeloos en zit in een traject dat Diagnose heet. Bedoeld voor mensen die een beetje in een sleur zijn geraakt, en die ook niet helemaal weten wat ze nou eigenlijk willen (bereiken) qua werk.

Hoe dan ook, sporten hoort er ook bij zeggen ze, het motiveert je meer en je zal er vrolijk door worden en tja...actiever. Vandaag een uurtje lang allerlei van die oefeningen gedaan, terwijl een trainer zei hoe alles moest..en tering jantje, ik voel mijn spieren nu echt zeg..daaaaaamn.

Vorig jaar ben ik vrijwillig naar een fitnessclub gedaan, puur om er wat meer uit te komen en eens kijken wat het was. Maar dat ding was fucking duur, lessen zaten er niet bij, dus ze laten je gewoon je gang gaan..terwijl ik geen flauw idee van alles heb...nu krijg je tenminste uitleg over echt van alles. Goeie zaak, mooiste van alles...het kost gewoon niks. Nou ja, niet het mooiste, maar absoluut wel een positief punt.

13. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Je bedoelt zeker dat je het jou niks kost, de werkende Nederlander betaald het voor je...

Maar verder kan je zelf prima zonder enige vorm van lessen en kennis beginnen. Gewoon veel op internet zoeken en veel vragen. De meeste van die lessen die er bij ons worden gegeven slaan nergens op.

14. Ashavan

Ashavan Guest

Bodyweight oefeningen zijn saaier dan saai. Behalve bezigheids therapie en re-habilitatie enorme tijdsverspilling. Ik doe liever 200+ kg squats dan met me lichaamsgewicht te squaten om maar iets te noemen. Stuk uitdagender ook nog.

15. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    haha, met squats noem je echt een oefening die ofcourse geen zin heeft met alleen je eigen lichaam. maar bijvoorbeeld, pull-ups zijn min of meer hetzelfde als lat-pully in de sportschool (als je ze goed uitvoert), alleen dan trek je je lichaam omhoog ipv een stang naar beneden (en dus gewicht omhoog).
    Stel dat je 85 kilo weegt, dan kun je als je 15 pull-ups kan in principe ook lat-pully met een gewicht van 85 kilo 15 keer.

Er zijn natuurlijk met gewicht meer mogelijkheden, zeker bij bijvoorbeeld kracht-training voor je benen zoals je al zei, maar sommige spiergroepen kun je ook best zwaar pakken met alleen je eigen lichaam.

16. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Geloof me, als jij hebt meegemaakt wat ik heb meegemaakt en je zit in dezelfde situatie, zou jij ook op die manier praten. En ik wil uit de werkeloosheid, dat is toch duidelijk te zien aan mijn bericht in de werk en inkomsten topic. Kweenie of het een aanval was......

17. Ashavan

Ashavan Guest

LAT Pulldowns vergelijken met pull ups/chin ups? Dacht het even niet kereltje. Lijkt misschien hetzelfde, maar is het totaal niet. Als ik lat pull downs doe trek ik heel dat apparaat van zijn plek zonder te zweten. Iemand die net 70-75kg weegt die met zijn lichaamsgewicht tig reps kan op de pull ups is ook niet echt boeiend. Doet die per se nog een dip belt met daarin +40 kg dan word het pas interessant. Alleen maar bodyweight chin ups is niet boeiend.

18. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Naar de huisarts geweest en zijn conclusie is, dat de spieren aan de bovenkant in mn linker hand helemaal opgerekt zijn, rust en een brace versnellen het herstelproces.

19. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Chins, dips en pull-ups zijn voor zover ik weet prima oefeningen. En als je het een tandje zwaarder wilt maken, kan je inderdaad wat kilos om je buik hangen. Oke dan zijn het geen BW oefeningen meer, maar ook zonder die extra kilo`s kan je heel wat hebben aan die oefeningen. Oke tuurlijk als je met gemak 3x20 chins doet zonder moeite, dan heeft het natuurlijk niet echt zin. Maar als jij 3x8 doet en iedere keer tot de grond gaat (hehe, leuke woordspeling zie ik achteraf) om het te halen, hoezo zou het dan enorme tijdsverspilling zijn?

20. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Passieve natuurlijk!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina