Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

1. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Later voor Shell werken lijkt me ook wel leuk. Toch apart omdat je ook weet hoe het op het lage niveau werkt.

Ik werk sinds kort wel nachten, we zijn sinds kort met een extra man in de nacht begonnen vanwege de overlast richting een paar (vrouwelijke) collega's. Nachten zijn wel apart, en druk. Maar wel even lekker cashen zo het laatste maandje :cool:

2. da_ruub

da_ruub Active Member

Leuk Bevonden:
    320
    In de nachtdienst kom je altijd de wazigste figuren tegen. Ik heb al zoveel prachtige dingen meegemaakt tijdens mijn nachtdiensten daar...

3. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Bij ons is helaas elke nacht 95 procent van de "klanten" dezelfde groepjes Marokkanen. Dit is gewoon een feit, en de politie kan weinig doen. Laatst nog een vergadering gehad met een KLPD agent aanwezig. Al die gasten staan wel gewoon in het systeem en vroeg of laat gaan ze wel een keer gepakt worden. Maar tot die tijd vallen ze nog rustig de vrouwelijke medewerkers lastig en stelen ze als de raven. Helaas niks aan te doen.

De KLPD kan overdag genoeg bonnen uitschrijven, maar 's nachts kunnen ze wegens budgetaire redenen maar met 3 auto's in heel Nederland rijden 8)

4. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Denk dat ik toch maar ga aanmelden bij een uitzendbureau, misschien hebben zij nog wat relaxts als thuiszorg/callcenter niets wordt. Liefst zou ik wat anders doen, maar geen inspiratie meer. Dan maar wat minder verdienen als zij iets chills hebben.

Morgen denk even goed gaan solliciteren/research doen oid.

5. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    TNT Post heeft altijd mensen nodig in de zomervakanties :+

6. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ga bij een tankstation solliciteren. Liefst Shell (is natuurlijk de beste he, moet wel bescheiden blijven :+), liefste een drukke. Genoeg te doen, werk is niet super vervelend en het betaald.. mwah, wel ok :+

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    wat is dan het uurloon voor 19 jarige ?

8. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Wats kebeurt met de CAO?? Werk zelf ook bij de shell. Zit alleen nu voor een half jaartje (nog 5 weken) in Canada, dus heb er weinig (niks) van meegekregen. Werk zelf alleen maar in het weekend, meestal tussen 8 en 21. Gaat ik er op vooruit of achteruit?

9. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Vooral veel gesneden in de toeslagen. 35% gaat naar 25% etc.

Voor de rest nog veel onzin, maar dat voel je vooral als je echt fulltime er van rond moet komen.

10. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm.. Das jammer voor de zondagen. Maarja nog steeds een lekker salaris. Voor wie werk jij? Welke retail?

11. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Weet iemand wat een gangbaar (bruto of netto) salaris is voor een verkoper in een winkel van +/- 24/25 jaar?

12. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
  13. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ben dus ongeveer 1,5 jaar werkeloos nu, en volg nu een traject van de Sociale Dienst, is bedoeld voor mensen die geen idee hebben wat voor soort werk ze zouden willen hebben. Het is als het ware een soort vervolg op een competentie test. Alleen zit je nu in een groep van zo'n 12 mensen, en je voert allemaal opdrachten uit. Spreekt met job-coaches, en na afloop kunnen ze wellicht je iets aanbieden qua studie en/of baan. Maar op zulke dingen zeg ik altijd "Eerst zien dan geloven" .

Iemand anders zo'n soort traject ooit gevolgd? Het heet hier in Groningen, Diagnose.

14. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    mag ik vragen waarom je al 1.5 jaar werkeloos bent?

15. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    9 jaar gewerkt als metaalbewerker bij een bedrijf, uit het niet stopt baas ermee. Had allemaal beloftes gemaakt dat we bij een ander bedrijf aan de slag konden, dit bleek een leugen, hij gooide het op failisement, maar ik en mijn twee collegas konden erg veel van de geldzaken zien want de baas hield dat niet echt prive zeg maar, en dus zagen we dat het onzin was. En nog altijd geloofik dat. Er is nog een soort van rechtzaak aan te pas gekomen, heel gedoe. Lang verhaal kort...stond eind 2008/begin 2009 op straat, geen werk, niks.

Dus je komt in de WW terecht, gelijk moest ik naar een soort gebouw waar ze je achter een computer gooien en je moet soliciteren. Toen 'project' afgelopen was, zat ik weer thuis, kreeg telefoon van een uitzendbureau of werk bij Carglass als autoruit-schoonmaker/stofzuiger. Dit was in Maart geloof ik, eind mei weer thuis. Want ook bij Carglass sloeg de rust toe, en dan was ik alleen maar onnodig duur om te houden en schoonmaken kunnen de andere werknemers ook. Dus vanaf 25 mei stond ik weer zonder werk.

Toen goed nagedacht over wat ik wilde, grote twijfels. Ik besloot uit te zoeken of ik een cursus/studie kon volgen zodat ik van mijn IVBO diploma wat hogerop kon komen. Maar je moet wel een richting kiezen dan, ik koos voor zorg. Allemaal gesprekken gehad, en ik had het rond. En de UWV had beloofd het te financieren. Dus werken/leren in de zorg (niveau 2). Maar in september 2009 liep mijn WW af, en kwam ik in de bijstand. En daar werd mij vrolijk verteld dat deze plannen niet door konden gaan omdat zij hele andere projecten financieel steunen en dit was er niet eentje van.

Plus dat het UWV het misschien wel had beloofd, maar nu had ik met hun te maken. De SOZAWE dus, en dus ging dit feest niet door. Toen via mijn consulent bij de SOZAWE kwamen we uiteindelijk weer bij de zorg uit, alleen dit was een lager niveau. Gesprek bij ziekenhuis gehad, ging super...maar uiteindelijk vond die vrouw toch dat ik maar eerst moest ervaren hoe dat werk ging. En volgens die vrouw had de SOZAWE weer een project die ik dan kon volgen en dus de zorg 'uitproberen' no fucking way dus, consulent zei dat ze dat NIET ondersteunden. Ze hadden bepaalde pakketen voor studies ingekocht, en dat was er niet een van. Leugens, bullshit en onzin wat je dus een heeeele tijd krijgt te horen.

Dat was van november 2009 tot maart 2010 ongeveer ofzo. En ja, in de tussentijd had ik kunnen zoeken naar werk, nee heb ik niet gedaan. maar geloof me, als je 9 jaar ergens werkt en hoppa het is ineens afgelopen, en je krijgt ook zoveel bullshit te horen. En irritante shit van de WW , die ik eerst niet op tijd kreeg en wel moest ik verlpicht naar hun project...dan word je er wel flauw van op den duur....en dan ga je gewoon even genieten van je vrijheid zeg maar, daar ben ik heel eerlijk in. Zou ook liegen als ik zou zeggen dat ik me kapot verveeld heb, totaaaaaaal niet. Maar zou kun je niet door blijven gaan...je moet een 'decent' living maken. Tja...en nu dus dit traject.

Trouwens, dat is nog geen 1,5 jaar...op 3 maandjes carglass werk na ;)

Laatst bewerkt: 26 mei 2010
  16. tracks789

tracks789 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hier in mijn woonplaats moet je als je voor een uitkering naar de gemeente gaat gaan werken bij een bedrijf voor o.a. mensen met een beperking hier heet dat een work first traject is maar voor 1 jaar dan zouden ze helpen met het zoeken naar een baan als je dat niet hebt binnen 1 jaar wordt je contract niet verlengd krijg je 3 maanden een ww uitkering die zo laag is dat je blij mag zijn als je je huur enzovoort nog kan betalen ook ben je verplicht om dan te solliciteren maar vaak hoor je niks na 3 maanden mag je weer voor 1 jaar terug naar dat bedrijf want dan krijgt zowel de gemeente als dat bedrijf een subsidie om jou aan het werk te houden

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Hier heet zo'n gebouw DSW, werken ook veel mensen met een beperking. Maar het project waar ik bijzat tot 2x aan toe (als je in WW komt en daarna bijstand) Groningen @ work. Maar het stelde gewoon fuck voor, of je ging de hele ochtend/middag achter een computer zitten en soliciteren op alles wat je maar zag. Of je ging gordijnhaakjes in elkaar zetten..........

Maar zo te horen valt het in Groningen dan nog mee eigenlijk.

18. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Heb gesolliciteerd bij een organisatie waar mijn neef (20) komende zomer veel werk op festivals krijgt. Nog niets van gehoord echter. Ga me ook maar inschrijven bij thuiszorg en vrijdag ga ik na mijn examens nog even naar de stad naar 2 uitzendbureaus. Misschien loop ik ook nog wel even een winkel of twee binnen.

Weet niet wat ik verder nog zou kunnen doen. Liefst zou ik alleen ochtenden en avonden werken om het hele wk te kunnen zien :+

Doelstelling is verder ~1000 euro in twee maanden te verdienen. Als buffer voor studentenleven straks en een nieuwe televisie.

19. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Gisteren in de avond begonnen met vrijwilligerswerk in Groningen. Verzorging van dak/thuislozen , en met verzorging bedoel ik dan broodjes maken en koffie en thee zetten voor ze. Ik doe dit samen met mijn moeder, die kwam met dit idee en ik had zoiets van waarom niet. Het is iets nieuws en was er best benieuwd naar. Vond het erg cool.

Gewoon een hele zooi aan broodjes gemaakt, toen achter de bar gestaan en de bezoekers hun broodje/thee/koffie gegeven als ze erom vroegen. Verder zo nu en dan een praatje maken met ze en na afloop de boel schoonmaken en klaar. Ik had toch een bepaald beeld bij dak/thuislozen, en dat beeld was helemaal verkeerd. Ze zagen er dood normaal uit en helemaal niet wat ik toch een beetje had verwacht, namelijk dat ze er niet uit zien. Verder hele toffe en vooral dankbare mensen, en dat is echt cool.

Ik zal het tot vrijdag doen, 2x daags. In de ochtend zo'n 2,5 uurtjes en in de avond. En dan verder ook het traject wat ik dus volg, ineens is m'n leventje een stuk voller en ook zeker wel interessanter, ik moet zeggen dat ik blij ermee ben hoe dingen gaan nu.

Laatst bewerkt: 31 mei 2010
  20. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    pfff, ik ben voor volgende week 25 uur bij de supermarkt ingepland. Ik ben vrij van school dus ik kan opzich wel zoveel werken maar ik ben benieuwd of dat wel leuk is:9

Deel Deze Pagina