De Grote Examenthread van 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door KhaosFoShow, 15 apr 2010.

1. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb al systeem aarde geleerd en kwam erachter dat ik de werking van de meeste dingen wel snap (tsunami's, convectiestromen e.d.). Ga nu even snel door Globalisering en ZOA in Beeld om wat processen / kennis op te schrijven die ik nog niet zo goed ken. Weet niet of ik ook maar in Wonen in NL ga kijken.

Even een balans voor mijzelf tot nu toe:

Nederlands: Doelstelling 7,3 toets ging aardig, tussen de 33-35 punten en eventueel in de geleide samenvatting krijgen we een bonus. In ieder geval voldoende afgesloten, maar hopelijk ook hoger dan de 7,3 gehaald.
    Duits: Doelstelling 6,4. Heb vandaag gekeken en kom uit op ongeveer 33 punten met een mogelijkheid op 2 punten ongeveer nog meer. Bij 33 punten is het minimum volgens de calculator @ examenklacht een 6,4 en het maximum niet naar gekeken. Afgesloten dus met een 7 als het goed is.
    Geschiedenis: Mocht een 4 halen, doelstelling was een 6. Eerste deel ging echter kut, maar daar heb ik sowieso wel wat punten, alles wat ingevuld in ieder geval. Tweede deel ging een stuk beter, maar uiteraard niet alle punten. Als ik er zo naar kijk is de 4 in ieder geval wel binnen en zou een 6 ook te doen moeten zijn.
    M&O: Mocht een 4,1 halen, doelstelling een 6,1. Toets vond ik erg lastig en heel goed was het niet. Zou zomaar tussen een 4 en een 6,5 kunnen variëren. Weet dus nog niet 100% zeker dat deze binnen is, maar zou ook nog kunnen uitkomen op een 6,1 en dus afsluiten met een 7 8)
    Wiskunde: Tjah, moest deze best goed doen, minimaal een 5,3 en als het mee zou zitten een 7,3. Deze is denk ik echter niet bereikt. 5,3 denk ik wel. Heb het niet helemaal nagekeken, maar bij de eerste vraag in ieder geval alle punten en een stom iets gedaan bij vraag 5. Had hem in eerste instantie goed maar vond de uitkomst van 0,008 niet echt plausibel en kwam met een andere berekening op 0,065 en dat vond ik toch wat plausibeler, maar 0,008 bleek goed te zijn. Niet helemaal nagekeken verder, maar een 5,3 is denk ik wel gehaald.
    Economie: Ging best goed tot ik aankwam bij die vraag dat je het nieuwe inkomen moest bereken. Dat ging echt dramatisch. Daarna kwam de conjuctuurklok die heb ik ook verneukt en Griekenland ging wel weer aardig. Mocht een 4,4 halen en dat is denk ik wel gelukt. Hoopte op een 6,4 maar dat zit er denk niet in.
    Aardrijkskunde: Morgen, niet echt goed geleerd. Sta een 6,2. 6,8 zou ideaal zijn, maar daar ga ik niet van uit. Moet dus een 4,8 minimaal. Moet te doen zijn. Ken het in principe allemaal wel. Nu nog omzetten op de toets.
    Engels: Ook morgen. Tel deze niet eens mee, sta een 7,7 en dat komt alleen maar doordat ik een keer een toets had verneukt door halve blackout-ish achtig ding. Rest vh jaar alleen 9's gehaald dus 9,3 behoort tot de mogelijkheden, maar ga ervan uit dat ik dit met een 8 afsluit (7,3-9,2).

Verwachting is dus:
    NL: 6-7
    DU: 7
    GS: 6-7
    Engels: 8
    M&O: 5-6-7 (8))
    Wiskunde: 6
    Eco: 5(als mijn beredenering idioot blijken)-6
    AK: 6-7(bij makkelijke toets 8))
    Combo: 7

Hopen op niet te veel zessen, maar het zal allemaal wel, als ik maar slaag :+ Wel raar dat de mogelijkheden op 5'en liggen bij vakken waar ik al het hele jaar een 7 voor sta :+

Laatst bewerkt: 27 mei 2010
  2. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Mmm ziet er naar uit dat jij niet meer kan zakken;)

Heeft iemand een goeie samenvatting voor AK morgen? Hard nodig! Samengevat doorlezen / AK boek doorlezen is geen doen meer vanavond. Heb al hier en daar een beetje gezocht op i`net, niet heel veel gevonden.

3. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga ervan uit dat ik voor wiskunde op een 4 kom en eventueel Nederlands op een 5. Rampscenario is dat ik een 4 kom te staan voor Nederlands en een 3 voor wiskunde, dan moet ik dus een 7.1 halen om een 5 te staan voor wiskunde zodat ik kan slagen met compensatie 8). Ain't gonna happen. Ik ga zometeen wiskunde opnieuw nakijken, had enorm veel twijfelgevallen dus ga die nog maar eens checken.

4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    je mag sowieso niet 2 4en hebben dacht ik.

5. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar dan herkans ik gewoon Nederlands :9

6. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Economie was best latig vandaag, beetje vae vragen soms. Maar hopen op een 6.4.
    Morgen AK. Net even samenvatting doorgelezen en ziet er wel makkelijk uit. Alleen wonen in Nederland gaat gewoon nergens over en straks nog even wat dingen uit Systeem aarde bekijken. Morgen ook nog engels, maar dat lijkt me easy. Dus de stress is nu wat minder. Eindelijk:cool:

7. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Samenvatting?

Kom maar dooor :+

8. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Had mijn mentor ook eff een mailtje gestuurt, die heeft die gebeld met die leraar, en die had tegen haar gezegt dat ik me geen zorgen hoefde te maken

Dat zit dus wel goed \o/ waarschijnlijk heb ik het gewoon goed gedaan

9. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ik ga zometeen maar in mijn bed leren en vroeg opstaan, want ik heb nu nog steeds niks gedaan.

10. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0

Haha sukkel :cool:

In je bed leren staat voor mij gelijk aan in slaap vallen en niks opslaan. Maargoed, het is onmogelijk om alle AK stof op te slaan in 1 avond, stuk of 30-40 paragraven met opsommingen van feitjes etc. Niet te doen.

Ik hoop op een toets met veel bronnen, weinig feitjes en veel logisch nadenken!

11. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh dat is te doen... toegegegeven, je moet een beetje geluk hebben, maar toch. :cool:

12. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Bij iedereen is AK een beetje op de achterbank terecht gekomen of niet?

Ik heb nu ook nog bijna niks gedaan.. zo even heel snel samengevat doorspitten waarvan ik dan 5% onthoud. Morgen nog even kijken maar veel wordt het toch niet..

Dit jaar nog niet hoger dan een 5.2 gehaald en moet nu een 5.3 halen om een voldoende te staan.

13. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja.. AK.. laatste leervak, je weet hoe het gaat. Ik vrees trouwens meer de atlas opgaven, ik haat dat boek. Ik kan nooit de juiste bron vinden en zelfs dan leid ik de gegevens niet goed af en heb ik het antwoord alsnog fout :x

14. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Systeem aarde en Globalisering goed doorgekeken, vluchtig wonen in Nederland en straks misschien nog even in ZOA in beeld bladeren.

Morgenochtend nog een keer kort kijken naar Systeem aarde, maar dat snap ik wel.

Mjah niets dubbel bekeken of samengevat oid. Tweede plan is misschien wel een goeie verwoording. Totaal geen zin.

15. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    ik ging in de ochtend in mijn bed leren voor aak en ik viel in slaap
    toen kwam ik 5 minuten te laat op de toets :9

16. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Aardrijkskunde is ieder jaar fucking makkelijk. Vorig jaar kon je dat hele examen maken met de Atlas en je gezond verstand. Iedereen die een beetje kan nadenken haalt met gemak een voldoende daarvoor.

17. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Dit jaar was hij kut hoor :x

18. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop echt zo hard dat je gelijk hebt...

Ik word langzamerhand helemaal gek hier, hoe meer ik leer, hoe meer ik erachter kom hoe weinig ik weet :eek:

19. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Veel succes aan iedereen!

Als er nog tentamens zijn tenminste...

20. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Hoop dat je gelijk hebt. Heb er wel vertrouwen in...enigszins.

Deel Deze Pagina