Ik heb al systeem aarde geleerd en kwam erachter dat ik de werking van de meeste dingen wel snap (tsunami's, convectiestromen e.d.). Ga nu even snel door Globalisering en ZOA in Beeld om wat processen / kennis op te schrijven die ik nog niet zo goed ken. Weet niet of ik ook maar in Wonen in NL ga kijken.
Even een balans voor mijzelf tot nu toe:
Nederlands: Doelstelling 7,3 toets ging aardig, tussen de 33-35 punten en eventueel in de geleide samenvatting krijgen we een bonus. In ieder geval voldoende afgesloten, maar hopelijk ook hoger dan de 7,3 gehaald.
Duits: Doelstelling 6,4. Heb vandaag gekeken en kom uit op ongeveer 33 punten met een mogelijkheid op 2 punten ongeveer nog meer. Bij 33 punten is het minimum volgens de calculator @ examenklacht een 6,4 en het maximum niet naar gekeken. Afgesloten dus met een 7 als het goed is.
Geschiedenis: Mocht een 4 halen, doelstelling was een 6. Eerste deel ging echter kut, maar daar heb ik sowieso wel wat punten, alles wat ingevuld in ieder geval. Tweede deel ging een stuk beter, maar uiteraard niet alle punten. Als ik er zo naar kijk is de 4 in ieder geval wel binnen en zou een 6 ook te doen moeten zijn.
M&O: Mocht een 4,1 halen, doelstelling een 6,1. Toets vond ik erg lastig en heel goed was het niet. Zou zomaar tussen een 4 en een 6,5 kunnen variëren. Weet dus nog niet 100% zeker dat deze binnen is, maar zou ook nog kunnen uitkomen op een 6,1 en dus afsluiten met een 7
Wiskunde: Tjah, moest deze best goed doen, minimaal een 5,3 en als het mee zou zitten een 7,3. Deze is denk ik echter niet bereikt. 5,3 denk ik wel. Heb het niet helemaal nagekeken, maar bij de eerste vraag in ieder geval alle punten en een stom iets gedaan bij vraag 5. Had hem in eerste instantie goed maar vond de uitkomst van 0,008 niet echt plausibel en kwam met een andere berekening op 0,065 en dat vond ik toch wat plausibeler, maar 0,008 bleek goed te zijn. Niet helemaal nagekeken verder, maar een 5,3 is denk ik wel gehaald.
Economie: Ging best goed tot ik aankwam bij die vraag dat je het nieuwe inkomen moest bereken. Dat ging echt dramatisch. Daarna kwam de conjuctuurklok die heb ik ook verneukt en Griekenland ging wel weer aardig. Mocht een 4,4 halen en dat is denk ik wel gelukt. Hoopte op een 6,4 maar dat zit er denk niet in.
Aardrijkskunde: Morgen, niet echt goed geleerd. Sta een 6,2. 6,8 zou ideaal zijn, maar daar ga ik niet van uit. Moet dus een 4,8 minimaal. Moet te doen zijn. Ken het in principe allemaal wel. Nu nog omzetten op de toets.
Engels: Ook morgen. Tel deze niet eens mee, sta een 7,7 en dat komt alleen maar doordat ik een keer een toets had verneukt door halve blackout-ish achtig ding. Rest vh jaar alleen 9's gehaald dus 9,3 behoort tot de mogelijkheden, maar ga ervan uit dat ik dit met een 8 afsluit (7,3-9,2).
Verwachting is dus:
NL: 6-7
DU: 7
GS: 6-7
Engels: 8
M&O: 5-6-7 ()
Wiskunde: 6
Eco: 5(als mijn beredenering idioot blijken)-6
AK: 6-7(bij makkelijke toets )
Combo: 7
Hopen op niet te veel zessen, maar het zal allemaal wel, als ik maar slaag Wel raar dat de mogelijkheden op 5'en liggen bij vakken waar ik al het hele jaar een 7 voor sta
Laatst bewerkt: 27 mei 2010