[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Remco

Remco Guest

Och, dat solidariteit dit, solidariteit dat vond ik even storend als het massa immigratie gelul van Wilders. Ik zat eerst een beetje bij de VVD, maar Rutte heeft zichzelf ook vierkant klemgeluld imo. :)

2. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Rouvoet van de CU deed het ook goed en die van de SP ook, Pechtold lult ook maar wat, ik weet het niet meer....

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik weet niet of Rutte zichzelf zo heeft klem geluld. Hij kreeg van alle partijen de meeste wind van voren. Iedereen viel de VVD aan en andere partijen bleven "relatief" bespaard. Dat moest ook wel, want VVD staan aan kop. Rutte had het daardoor vanzelfsprekend bijzonder moeilijk. Ik denk niet dat veel andere partijleiders zich in die situatie erg staande hadden kunnen houden.

Pechtold was imo erg sterk, maar kwam niet veel aan het woord. Roemer vond ik juist degene van de "solidariteits-kreten" en makkelijke antwoorden. (reagerende op bovenstaande post).

4. Remco

Remco Guest

Pechtold was inderdaad erg goed, terwijl ik helemaal geen D'66 aanhanger ben, integendeel. Ik vond Cohen niet zo fijn spreken, maar dat zal wel met ervaring te maken hebben.

Over Rutte, tsja, hij kreeg inderdaad flink de wind van voren, maar toch vond ik z'n verdediging niet zo sterk. Hij had imo wat meer ballen mogen tonen. Hij was niet echt duidelijk. De SP vind ik echt niks, die man is leuk en gezellig, maar niet meer dan dat.

Het is jammer dat Wilders die immigratie-troep niet even voor zich kon houden, want de dingen die hij daarnaast aankaartte, waren best oké.

5. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Tja, ballen tonen... Dan denk ik bijvoorbeeld aan dat breekpunt-geneuzel. Iedereen probeert hem die uitspraak te ontlokken, maar dat is stom. Want na de verkiezingen gaat die uitspraak je ongelofelijk terugpakken als je coalitiegesprekken houdt. Dat gezeur om breekpunten is debiel.
    Van de andere kant, als je al gaat zeggen dat er een kans is dat je je beloftes moet gaan herzien, dan sla je een flater voor potentiële kiezers.
    Rutte werd daardoor in een erg lastig parket gezet. Ik weet niet wat hij wel had moeten zeggen of hoe hij daarin ballen had kunnen tonen.

Maar jij praat natuurlijk over het hele plaatje.

6. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik heb alles gemist. FF de herhaling zoeken dan.

7. Remco

Remco Guest

Ja inderdaad. Bij die nabeschouwing kwam Rutte weer als sterkste uit de bus. En door de stukjes die ze daarbij lieten zien en vertelden, had ik ook wel weer zoiets van: 'ja, dat klopt ook wel weer'. 8)

8. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind hem juist steeds zwakker worden, bij het begin van zijn lijsttrekkersschap oogde hij nog monter en reageerde spontaan, nu stamelde hij (net als Meneer Femke) de hele avond, kwam nerveus over en 'leent' uitspraken en ideeen van andere partijen. Als hij er tussen probeerde te komen leek het wel een kleine jongen, "mag ik ook wat zeggen" Nee ik vind hem zwakker worden en wat Cohen betreft, verlos hem uit zn lijden en maak hem weer burgemeester ergens van.

Rutte gaat het worden denk ik (Als hij van zijn moeder mag :+ )

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Wat vinden jullie trouwens van de grens tussen bezuinigingen en sociaal aanvaardbaar?
    Ik hoor alle linkse partijen dat de bezuinigingen sociaal onaanvaardbaar zijn, maar als je land failliet gaat ben je toch veel verder van huis?

10. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Eens.

Wat een droplul, blanke drop, ben je als je iedere keer weer over dat soort onderwerpen weet te beginnen.

Natuurlijk moet er een grens worden gesteld en is er een bepaald gedoogbeleid in Nederland.

Wilders hoeft het niet alleen steeds weer aan te snijden.

Het is alsof ik om extra IJstthee bij mijn ouders blijf zeuren. Als ik dat probeer moet ik ook gewoon roeien met de riemen die ik heb.

Wilders overdrijft en is gewoon een schreeuwlelijk 1e klas. Fortuyn imitator.

11. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Eens.

Ik vind de uitslag van de poll erg interessant. Vooral die twee stemmen op de Piratenpartij. Zijn die serieus? Is er iemand die wil toelichten waarom hij daarvoor gaat?

12. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk niet serieus.

13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Denk het wel, we zijn allemaal toch internet gebruikers?

14. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, Piratenpartij 8)

15. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog geen flauw idee wat ik moet stemmen. Heb verschillende 'kieswijzers' ingevuld op het web maar ik krijg steeds andere uitslagen. Heb de volgende al gekregen: TON, SGP, Partij van de Dieren, Piratenpartij en PVV. Dit zijn naarjuis de Partijen waar ik niet op zou stemmen. Ik heb een goed gevoel over D66, VVD en Groenlinks. Hebben jullie een idee hoe ik over dit dilemma heen kom? Ik vind het namelijk wel erg belangrijk om te gaan stemmen!

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Waarom zijn SGP en PVV (serieus welke kieswijzers volg jij) niet de partijen waarop je zou stemmen?
    En waarom heb je een goed gevoel bij VVD en Groenlinks (vind ik vreemd, liggen nogal ver van elkaar af).
    En beetje raar dat TON of PVV je niet trekt, maar VVD wel.
    Jij rent het hele kieskompas door volgens mij, en dat op een beetje fingerspitzengefühl.

Ik heb zo'n vermoeden dat jij gewoon eens verkiezingsprogramma's moet gaan lezen. :{

En die Piratenpartij, het gaat allang veel verder dan legaal downloaden. Ik moet die partij niet door hun conspiracy achtige theorieën dat de overheid ons allemaal gaat ownen later. Freaks.

Laatst bewerkt: 28 mei 2010
  17. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Toch is de VVD ervoor om illegale downloaders hun internetverbinding af te nemen. Dat moet toch niet kunnen?

18. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Nah, de VVD is daar niet helemaal voor. Is gewoon een lid van hun dat dat roept, maar nu alweer teruggefloten is.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Inderdaad, VVD is liberaal dus lekker erop los downloaden :+

20. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Net stemwijzer.nl gedaan.
    Kwam uit op nummer 1 sp 2 pvda 3 groenlinks

Heb me nog totaal niet verdiept in partij programma's oid. Dus weet het allemaal nog niet.

Nooit echt mee bezig geweest. Ben het toch altijd maar deels eens met een bepaalde partij.

Deel Deze Pagina