[geloof] Wat vinden jullie ervan? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Jouw zeikpost valt ook verkeerd bij mij.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Maar dat ligt dan weer aan jou en jouw elitair gedrag ;)

3. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Right, en het feit dat mensen mijn kritiek niet slikken ligt aan hun lange tenen en onvermogen om kritiek te slikken ;)

4. the sbroiy

the sbroiy Have fun and game on

Leuk Bevonden:
    0
    Noemde je dat kritiek?:{ Ik citeer: 'Hilarische bullshit'

In andere woorden lach je die jongen vierkant uit..

Laatst bewerkt: 29 mei 2010
  5. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Niet die jongen maar het Islam filmpje. Vond het filmpje zelf ook verschrikkelijk. Wiskunde en Religie zijn niet mijn favo onderwerpen haha :+

Wat was het idee erachter ook alweer? Dat wanneer je de verhoudingen van het menselijk lichaam pakt. Krijg je een cijfer waarmee je belangrijke Islamitische steden kan vinden?

6. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dat stukje over platentektoniek heb je niet gelezen? En ik lach die jongen niet uit, dat filmpje is gewoon volslagen belachelijk. Zoals terecht werd aangehaald kan je als je wil ook genoeg redenen bedenken waarom Volendam of Schubbekutterveen het centrum van de aarde vormt. 'Zoek en gij zult vinden' wordt soms iets te letterlijk genomen.

7. the sbroiy

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ben ik met je eens, vind het filmpje zelf ook ruk...
    Heb je post verkeerd geïnterpreteerd denk ik dan:b:

8. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat er hier een aantal mensen met erg weinig respect over het geloof en alle bijkomende aspecten praten. Natuurlijk begrijp ik dat niet iedereen op dezelfde manier kan geloven. Ook geloven niet alle mensen in de zelfde Hogere Macht. God en Allah zijn niet dezelfde bijvoorbeeld. Je kan wel roepen dat dat zo is, maar daarvoor zul je iets verder op de materie in moeten gaan. Natuurlijk zijn er veel mensen die in de naam van God zeggen te opereren, maar een mens blijft ten alle tijden zondig, dat is al bekend vanaf de schepping, vandaar dat er toendertijd dieren geofferd werden(opdracht van God) Om de mens te laten beseffen dat wanneer hij zondig is en eerlijk berouw heeft van die zonden, er onschuldig bloed moest vloeien(van een dier) om zo gereinigd te worden van deze zonden. Natuurlijk gaat zo iemand gelijk weer in de fout omdat de natuur/onderbewustzijn van de mens zondig is. Later heeft God zijn Zoon Jezus geofferd voor onze zonden, dat was het allerlaatste bloedoffer, De Alwetende God heeft zo de zonden vergeven van alle mensen, die eerlijk berouw hebben, ook voor de toekomstige mens. Daar hoef je dus niets voor te doen, geen goede werken, geen celibaat enz, puur genade van God, het enige wat je open moet stellen is je hart voor God, dan zul je als zondaar mischien hier op aarde leven, maar door God word je geheiligd, sommige verwarren dat met heilig op aarde(maar dat bestaat niet).

Sommige zullen zeggen dat je toch niet je eigen zoon offert, maar die mensen denken niet verder door, God houdt zoveel !! van ons mensen dat hij zijn enige Zoon gegeven heeft ten koste van ons leven, dat kunnen wij niet beseffen omdat wij te alle tijde tekort schieten in de liefde( zelfs naar onze eigen kinderen !!)

Misschien tijd om wat liefde terug te geven ?

Ja, ik ben Christen, en een trotse, ik wil best proberen antwoorden te geven op moeilijke vragen( ik weet niet alles natuurlijk) maar we moeten iedereen met respect blijven behandelen, lijkt me wel het eerlijkst tegen elkaar

9. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.770
    Epic reactie man. Eens, snap het nu een beetje. :thumbs:

Over het zwartgedrukte punt wil ik zeggen: Moslims zijn geen terroristen. Terroristen zijn geen Moslims. ;)

10. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    [yt]q3mDLsyn6ns[/yt]

Moet je de hele aflevering kijken op youtube. Dat zegt genoeg. :+ Geloof is gewoon een mentale ziekte bij mensen die t te serieus nemen. Ik vind dat je geloof wel als richtlijnen kan gebruiken, en gewoon met 2 korrels zout moet nemen. Maar mensen die er te serieus mee om gaan kunnen zo aflopen. :+

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Geloof is iets persoonlijks en niet geschikt voor de massa.

Met massa bedoel ik trouwens dat gekke christenvrouwke, snap je hem, SNAP JE HEM!? :emo:

12. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    AH!! I GIT, I GIT!

You funny. :D

13. the sbroiy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alle respect voor elk geloof dan ook...Maar niet voor de mensen die er zo achterlijk mee omgaan en hun geloof opdringen aan andere mensen. Dat valt in mijn denkkader namelijk ook niet als respectvol.
    Maar oke, als god volgens jouw zoveel van ons houdt...waarom heeft hij dan in 'godsnaam' vroeger de opdracht gegeven aan mensen om volkeren als de Jezuïeten uit te roeien behalve de mooie jonge meisjes en de maagden zodat die konden dienen als 'sex' slaven (staat in de bijbel!! maar wordt nooit over gesproken!!)
    En sorry ik heb geen respect voor mensen als de paus die duizenden mensen voor de gek houdt omdat hij beweert dat hij net nog even een babbeltje met God gemaakt heeft, of mensen die denken dat hun zonden vergeven kunnen worden als zij naar de biechtstoel gaan. Dat is pure waanzin. Zoals je zelf zegt, het zijn de mensen die ten alle tijden zondig zijn.

Geloof jij dat als jij je hart open stelt naar God, dat al je zondes, bijvoorbeeld moord of verkrachting vergeven worden? Dat vind ik kort door de bocht, en misbruik maken van je geloof.

Geloof op zich zelf is iets moois, kan hoop en steun bieden aan veel mensen. Maar het wordt zo onwijs veel misbruikt. (Een onwijs prachtig hilarisch goed voorbeeld is het filmpje gepost hierboven). Ik denk dat de meeste mensen hier ook wel respect voor elkaars geloof hebben, maar niet op de manier hoe ze met hun geloof omgaan.

14. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Waarom zou je respect moeten hebben voor iemand z'n geloof? Het gegeven dat veel gelovigen denken dat hun geloof respect verdient deel ik absoluut niet. Ik accepteer dat het bestaat, maar als ik er grappen over wil maken of er schande van wil spreken doe ik dat en ben jij degene die dat dient te accepteren. Wat voor jou heilig is hoeft voor anderen niet heilig te zijn.

Overigens vind ik 'respect' sowieso een ranzig woord.

15. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar staat dat, in welk hoofdstuk bedoel ik ?

Geloof jij dat als jij je hart open stelt naar God, dat al je zondes, bijvoorbeeld moord of verkrachting vergeven worden?

Ja, nu ga jij mij vragen waar dat staat natuurlijk ;)

Lucas 23: 39-43

Gaat over de misdadigers/moordenaars aan het kruis. Waar de ene misdadiger Jezus bespot, heeft de andere misdadiger spijt van zijn daden, hij vraagt daarna aan Jezus of hij aan hem wil denken na zijn dood waarop Jezus antwoord dat hij heden met Hem in het Paradijs is.

16. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doelde op het begin van het topic om respectvol met elkaar om te gaan. Als je dat niet wil, prima.

17. the sbroiy

Leuk Bevonden:
    0
    Excuus had mij verkeerd ingelezen, staat niet in de bijbel, is gebeurt in de geschiedenis onder regime van de paus. Alsnog even kwalijk.

En ik hoef niet te weten of het in de bijbel staat of je zondes vergeven worden als je je hart open stelt naar God. Ik zeg wat ik ervan vindt. Niet correct dus. Daadwerkelijk is het het afkopen van je misdaden in het echte leven, omdat het zo in het boekje staat. Als ik morgen het idee heb om iemand koud te maken, en krijg er daarna spijt van, dan betuig ik dus spijt en is het allemaal weer goed. Dat is toch niet realistisch. Zo kan iedereen zich alles veroorloven in het leven zonder erop aangekeken te worden.

Als jij je leven wilt volgen volgens een handleiding die in loop der jaren 1000 x herschreven is door 1000 verschillende mensen. Dan respecteer ik dat best. Je zal verder ook een prima gast zijn:) Alleen met bepaalde standpunten kan ik mij totaal niet vinden. En daar is dit topic gelukkig voor aangemaakt;)

18. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0

De nieuwe bijbelvertaling is ten eerste niet door 1000 verschillende mensen geschreven, maar door een aantal profeten/koningen, Mozes, David ect en het oude testament is vertaald uit de oudste Griekse vertaling uit de Joodse Bijbel, de Septuaginta genaamd.

Het Nieuwe Testament is vertaald uit het Grieks, en ook daar zijn de Schrijvers gewoon bij naam te noemen, veelal Apostelen uit en na de tijd van Jezus. één ding hebben alle schrijvers van de oorspronkelijke bijbel(die we nu vertaald hebben in de NBV) Ze waren allen geinspireerd door God, dus dat maakt het niet een boekwerk/handleiding van mensen maar van God. Althans dat geloven de Christenen (waaronder ik)

19. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Het woord van God, vertaald door mensen. Ja, dat klinkt niet erg goddelijk O-)

20. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Dan geloof je niet in God, maar de Bijbel.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina