Ik heb alle respect voor elk geloof dan ook...Maar niet voor de mensen die er zo achterlijk mee omgaan en hun geloof opdringen aan andere mensen. Dat valt in mijn denkkader namelijk ook niet als respectvol.
Maar oke, als god volgens jouw zoveel van ons houdt...waarom heeft hij dan in 'godsnaam' vroeger de opdracht gegeven aan mensen om volkeren als de Jezuïeten uit te roeien behalve de mooie jonge meisjes en de maagden zodat die konden dienen als 'sex' slaven (staat in de bijbel!! maar wordt nooit over gesproken!!)
En sorry ik heb geen respect voor mensen als de paus die duizenden mensen voor de gek houdt omdat hij beweert dat hij net nog even een babbeltje met God gemaakt heeft, of mensen die denken dat hun zonden vergeven kunnen worden als zij naar de biechtstoel gaan. Dat is pure waanzin. Zoals je zelf zegt, het zijn de mensen die ten alle tijden zondig zijn.
Geloof jij dat als jij je hart open stelt naar God, dat al je zondes, bijvoorbeeld moord of verkrachting vergeven worden? Dat vind ik kort door de bocht, en misbruik maken van je geloof.
Geloof op zich zelf is iets moois, kan hoop en steun bieden aan veel mensen. Maar het wordt zo onwijs veel misbruikt. (Een onwijs prachtig hilarisch goed voorbeeld is het filmpje gepost hierboven). Ik denk dat de meeste mensen hier ook wel respect voor elkaars geloof hebben, maar niet op de manier hoe ze met hun geloof omgaan.
Laatst bewerkt: 29 mei 2010