[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Dat is zeker stoer. :cool:

Maar ff serieus, partijen zoals de CU en de SGP zijn mede dankzij hun ferme geloof in god conservatief in hun denken. En conservatief = over het algemeen rechts. Dus inderdaad erg stoer.

2. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het meer over de benaming : Godvrezende idioten =(

ik weet wat rechts/links, conservatief/progressief is

3. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Met alle respect.. maar vanuit je godsbeeld politiek bedrijven vind ik enorm stupide. We hebben niet voor niets de scheiding tussen kerk en staat uitgevonden.

4. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    CU mag je zeker links noemen. Een lid van de partij kwam laatst met het voorstel om Rijke mensen meer te laten betalen voor een boete. Dit vind ik wel een goede zaak. Want waarom zou iemand met meer geld, minder zwaar gestraft hoeven worden wanneer ie de wet overtreed? De boetes zijn er juist om overtredingen te voorkomen. Als de boetes blijkbaar niet hoog genoeg zijn zouden ze wel wat hoger moeten kunnen vind ik.

Waar ik me vooral aan erger is dat mensen met een laag inkomen dure boetes krijgen. Hiermee straf je niet de persoon die een overtreding maakt, maar z'n hele gezin.

5. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de basisregels van de wet hebben hun oorsprong toch echt uit de religieuze hoek

6. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als iemand rijk is dan heeft hij dat toch zelf bereikt? Dit is gewoon een van de voordelen van rijk zijn dat je je daar niet druk om hoeft te maken.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Zo word rijk worden nog ontmoedigt ook, de pijlers van onze samenleving zijn hardwerkende ondernemers.

8. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Onderbouw dat eens met voorbeelden, welke regels zouden gebaseerd zijn op religie die niet evengoed gewoon uit iedere cultuur kunnen komen?
    Neem bijvoorbeeld het christendom. Van de belangrijkste regels(10 geboden) zijn er maar 2(soms 3 ) wettelijk strafbaar in Nederland.

Edit: Opzich vind ik het wel een mooi idee om boetes naar schaal in te voeren, het past mooi bij de modernere ideeën van straffen. Namelijk dat een straf ook echt een straf moet zijn op formaat, waardoor je minder snel herhaling zal plegen. Een miljonair zal altijd 20/30 km/u te hard rijden, die 120 euro boete maakt hem geen ene moer uit.

Laatst bewerkt: 29 mei 2010
  9. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg dat dat de basis was, ik 1900 was het strafbaar om op zondag te werken of zomaar te scheiden. Of gezaghebbende niet te respecteren (wat een verlengde is van het gebod: eert uw vader en uw moeder. Nu deze regels niet meer nageleefd of current zijn wil dus niet zeggen dat ze ooit de basis waren van de Nederlandse grondwet

10. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Leuk dat je dat als voorbeeld noemt. Tuurlijk zijn sommige van onze grondregels van nu gebaseerd op regels uit de bijbel. Vroeger gebruikte men immers de bijbel (en andere religieuze geschriften) als leidraad voor een goed leven. Er was namelijk geen rechtspraak en zonder enige vorm van gezag is er al snel anarchie. Dan is het toch veel makkelijker om een stel regels te volgen waarvoor een groot boos wezen in de lucht je kan straffen als je dit niet doet. Tegenwoordig hebben we dit gelukkig niet meer nodig, omdat we nu gestraft kunnen worden door onze rechterlijke macht. Is eigenlijk simpel gezegd gewoon evolutie. Dus streng religieuze partijen zijn eigenlijk gewoon hopeloos verouderd.

11. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Vindt je niet dat ouders respect moeten verdienen? :confused: Denk niet dat je zomaar elke gezaghebbende moet respecteren omdat ze gezag hebben. Verdien het eerst maar eens.
    Geloof heeft al te veel stuk gemaakt, dus zullen we nederland met rust laten. (politiek)

Over boetes, dikke onzin! We hoeven echt niet iedereen gelijk te behandelen. We staan al in de top 3 van landen waar er kleine inkomens verschillen zijn. Waarom zou je nog meer doen. Dat is nou het voordeel van hard werken. Ohh en een boete krijgen is trouwens ook niet leuk als je rijk bent. :emo:

12. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Feitelijk zeg je hier dus dat omdat je rijk bent , je je eigenlijk niet druk hoeft te maken om bijvoorbeeld de verkeers wetgeving. Wetten en regels , of beter gesteld de effecten hiervan dienen op iedereen een gelijk effect te hebben op iedere inwoner van het land, gelijke monniken gelijke kappen enzo.

Met bijvoorbeeld verkeersboetes gaat dit dus niet meer op. Ik ben dan ook voorstander van dit voorstel. Wat al met succes in andere landen wordt toegepast..

Bullshit, als je je gewoon aan de regels houd zoals iedereen is er niets aan de hand..

edit @ Merq : denk je dat serieus ? denk je serieus dat iemand die net van een 4 sterren restaurant komt , in een ferrari rijd en met 40 km p/u gepakt wordt het ook maar enigsinds boeit of er die avond nog is enkele honderden euros extra afgetikt worden ?... :')

13. JeePee

JeePee Guest

Alsof de 'rijke' allemaal miljonair zijn en Ferrari's rijden :emo: (die rijden vaak harder dan 50 te hard en dan ben je gewoon je roze pasje kwijt.) Onder de hogere inkomens vallen genoeg mensen die het wél klote vinden als ze te hard gereden hebben.

Ik ben meer voor het opvoeren van boetes. Dus de eerste keer een klein bedrag, tweede maal hoger, enz. Dan leer je het wel af en kan een keer per ongeluk 60 waar je 50 mag niet zo hard aankomen.

14. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb jij het ook wel over 1% van de bevolking. Nee, die zullen het niet zoveel uitmaken.
    Maar de meeste welvarende mensen vinden het ook klote om een boete te krijgen. Zij hebben ook hard voor dat geld gewerkt, meestal harder dan al die rode die alles gelijk willen maken omdat het dan eerlijk is. (jaloezie-belasting)

PS. boete beleid in Nederland slaat sowieso helemaal nergens op. Net zoals max. snelheid op 80% van de wegen.

15. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    +1 dit is wat ik bedoel. Met al die onzinnige regels van oa de PVDA (Bovenmodaal moet voor alles opdraaien :'-() En de lagere inkomens die maar altijd gespaard moeten worden. (waarom vraag ik me eigenlijk af?)

16. Ashavan

Ashavan Guest

kan er niets mee. politici zijn altijd leugenaars en prutsers. er is geen 1 partij die er toe doet waar ik op wil stemmen.

17. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, laten we de politiek maar afschaffen.
    Anarchie!:'-(

18. Ashavan

Ashavan Guest

capabele leiders zou ook leuk zijn
    ik stem gewoon niet. verspilde tijd en moeite. of je nu de ene of andere prutser aan het bewind hebt maakt nauwelijks wat uit voor de gewone man.

19. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik altijd zo vreemd vind is dat wanneer we het over de bovenmodale nederlanders hebben we gelijk over dat ze geld zat hebben, dikke autos en dat ze niet zo gierig zijn en als we over de armere gezinnen hebben dan hebben we het over zielige mensen die arm zijn, werkeloos bla bla

Als je welvarend bent dan heb je waarschijnlijk al voor je rijk was je nek uitgestoken en enorm geinvesteerd in de economie, 70-80 uur per week gewerkt en nu nog als een beest je best doet je vermogen bij elkaar te houden. Ook heb je vaak een veel grotere verantwoordelijkheid dan Jan Modaal. Dat mag toch beloond worden ? WTF je hoeft toch niet te werken voor de belasting ? En als die ondermodaal zich ook eens zo inzet, zou het nog wel goed komen. Maar je kunt het ze ook te makkelijk maken zeg....Als je alles voor ze betaald en overal subsidies voor geeft creeer je luie burgers en komen er actieve Polen en die krijgen weer de schuld dat ze de banen inpikken van die luie nederlanders(die toch niet aan de gang gaan btw) maar ze hebben lekker weer wat te zeiken.... Zo, eindelijk een keer de andere kant toegelicht, beetje bij beetje het gevoel dat de rijke het boetekleed aan moeten trekken voor het luie gedrag van heel veel paupers

20. Ashavan

Ashavan Guest

naast het luie aspect mis je nog het domme aspect. vind het wel leuk als je reclames hoort van LOI dat nederland slimmer wordt. En nog geen 2 tellen er na een bericht dat men het nieuws dommer wil maken omdat de nederlander moeite heeft het te volgen. Damn zo moeilijk is het journaal echt niet. Het is al veel dommer geworden dan 20 jaar terug...moet het nu nog meer zakken qua niveau? :confused:

Deel Deze Pagina