1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Het verschil te groot? Die man die 6 ton verdient, die is verantwoordelijk voor een miljoenen- tot miljardenomzet en er zijn er niet veel die zijn functie kunnen en willen uitvoeren. Die baliemedewerker, die is vervangbaar en niet meer dan een schakeltje in de motor die die directeur leidt. Het is wat Tyrant zegt, loon is (of zou moeten zijn) gebaseerd op vraag en aanbod. Waarom zouden dan verschillen te groot zijn?
     
  2. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    bedoel het meer ten opzichte van werklozen. die zoiets hebben van ik sollicitatie plicht maar ik doe er alles aan om het werk niet te krijgen
     
  3. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    true, om over de zo genaamde arbeidsongeschikte maar te zwijgen. Ik ben voorstander van de regels, maar er wordt gewoon te veel misbruik van gemaakt.
     
  4. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    een bedrijf kan niet zonder directeur maar een directeur kan niet zonder zijn medewerkers. En dat word denk ik nog wel eens vergeten. Die man kiest toch zelf ook voor zo'n baan. Natuurlijk mag hij een stuk meer verdienen maar de balkenende norm is meer dan genoeg hoor. En zoals jullie over mensen praten vind ik ook maar vreemd. lijkt net of het nummers zijn, dan neem je toch een nieuwe. Net alsof je iets in de winkel gaat ruilen.

    en als je het dan over verantwoordelijk hebt ten opzichte van salaris klopt het ook niet in nederland. Want dan weet jij denk ik niet wat een brandweerman, ambulancebroeder verdienen. En neem bijv een vrachtwagen chauffeur van een tankwagen met 30 ton diesel. die heeft denk ik meer verantwoordelijkheden en risico in z'n werk dan de gemiddelde nederlander maar het behoort toch nog steeds tot 1 van de slechts betalende beroepen
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2010
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Denk jij dat bedrijven vrijwillig 500.000 euro salaris geven? Dat bedrijven het toch kunnen missen? Als de aandeelhouders het voor het zeggen zouden hebben zou een directeur 40.000 per jaar verdienen, maar helaas werkt het niet zo. Het is geen kwestie van beleid hoor. Dat jij vind dat iemand max 3 ton mag verdienen zegt niets.

    En wij praten raar over mensen? Hoe bedoel je? Ik probeer alleen een voorbeeld te stellen 8).
    (voor de goede orde, ik ben namelijk geen directeur dus het is natuurlijk allemaal hypothetisch gelul over ontslaan en aannemen, maar zo zou het in principe wel kunnen werken).
     
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    De directeur kan zijn zaak niet draaiende houden zonder werknemers, daarom krijgen die betaald naar hun waarde. Als ze niet genoeg krijgen, dan komen ze niet meer.

    En werknemers zie ik zeer zeker als mensen, maar de dienst die hun arbeid is, is vervangbaar. Als we gaan vergelijken, laten we het dan eens vergelijken met een klus die jij gedaan wilt hebben, je keuken verbouwen. Als twee aannemers dezelfde keuken aanbieden, even snel gefixt en even goede kwaliteit, en een aannemer vraagt meer, dan kies jij de goedkopere.
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Godver. Ik doe stemwijzer, komt er twee keer CU uit.
    Ik doe het een beetje anders, nog een keer CU.

    Ik stem verdommer geen CU als dat niet nodig is.
    Ik denk dat het PVDA word. :9

    Ik neem dan wel een patat Joppie saus. :+
     
  8. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    het is vaak de grootspraak van de mensen in de topfuncties waar bedrijven intrappen.

    voorbeeld: air traffic controllers op schiphol. Die kregen in de loop der jaren steeds meer geld voor hun beroep. Bij sommige kwam dat salaris op 4 ton. En hun maar roepen als we niet meer krijgen gaan we naar het buitenland, daar krijgen we meer, daar hebben we het beter. Minister eurlings heeft ingegrepen, salaris verlaagd. En bijna niemand die naar het buitenland ging.

    dan denk ik bij mezelf als die mensen dat gaan roepen dan rotten ze lekker op als ze in het buitenland meer willen verdienen maar er is heus wel iemand voor te vinden die het voor ff wat minder doet. Bankdirecteuren precies hetzelfde. riepen ook we gaan weg. mijn zegen hebben ze....
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Punt gemaakt. ;)
     
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Dat is toch wel waar volgens mij alle economen wel voor waarschuwen, als bankiers hun hoge salarissen niet behouden en naar het buitenland vertrekken, dat dit de Nederlandse economie zware schade zou berokkenen.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Hoe meer mensen er in het vakgebied lopen, hoe minder macht ze hebben als groep, dus kom je toch weer terug op vraag en aanbod ;).

    En als de minister van BiZa zou zeggen dat de lonen van bankdirecteuren omlaag gaan en er gaan daadwerkelijk mensen weg uit Nederland, moeten we daar echt niet blij zijn, een land als Nederland moet hebben het van scholingsgraad... Dus doe maar niet he ;)
     
  12. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    dan heb je volgens mij niet goed op zitten letten want bij de ing, abn, asr bank is dat al gebeurt. en nog grote deels dezelfde mensen.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ja omdat de lonen nog steeds op een acceptabel niveau liggen he 8).
    Die hoeven echt nog niet te klagen hoor.
     
  14. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Vraagje hè. Hier op dit forum zit het toch vol met studenten, hoe kan het dan zijn dat meer dan de helft op het VVD stemt?8) Ze willen de basisbeurs afschaffen, ik ben erg benieuwd naar de reden waarom studenten het daarmee eens zijn. Ondanks dat ik niet mag stemmen, twijfel ik nog tussen VVD en D66, maar eigenlijk brengt geen enkele partij het geheel naar mijn zin :x. Als ik mocht stemmen, zou het zijn op de partij die mij het minst slecht lijkt, niet de partij die me het beste lijkt.
     
  15. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    VVD zijn quasi-liberalen. Hypocrieten.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Eh, D66 wil van de complete basisbeurs ook een lening maken ;).
     
  17. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Waar stem je zelf dan voor?

    Edit://

    Daarom is het ook allemaal zo lastig.
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Er zijn maar weinig partijen die de basisbeurs wel willen behouden. Daarnaast wil een stem op de VVD niet zeggen dat je het met dát standpunt eens bent, maar wellicht wel met veel andere.
     
  19. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Maar voor mij is het op zich wel een belangrijk punt. Voor mij persoonlijk is de basisbeurs mijn enige inkomen en gelukkig wordt ik nog (redelijk flink) gesponsoord door mijn ouders, maar er zijn ook studenten die uit huishoudens met lagere inkomens komen. Natuurlijk kan je naast school ook een bijbaantje nemen, maar het zou erg genaaid zijn als dit ten koste gaat van je studie resultaat en sommige studies zijn zo onregelmatig of druk dat het lastig is te combineren met een studie.
    (Als ik mocht stemmen;) Dan zou ik wel CDA of CU kunnen stemmen, maar ja, kom op, dat zijn christenen en dan val je voor mij sowieso al redelijk snel af...(sorry als ik je op je tenen trap:x). Het SP wil ook de basisbeurs behouden, maar die zijn me ook weer te links.
     
  20. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    @ alle mensen die denken dat elke rijke burger tonnen verdient. 8) Nog niet eens 1% van heel Nederland verdient meer dan een ton. Daar valt dus vrij weinig te graaien en te zeuren. Is doorgerekend (zo zou dat 60% tarief voor iedereen die 100.000+ verdient nutteloos zijn)

    Voor de rest zijn de inkomens VEELS te gelijk. Nogmaals we staan in de Top 3 landen die weinig verschil heeft tussen zijn inkomens.

    Verschil mag er best zijn, wij zijn niet allemaal gelijk. Kan nooit zo zijn dan een manager een paar honderd euro meer verdient dan een vuilnisman. Investering en hard (emotioneel) werk mag wel eens beloond worden. Meeste schoonmakers hebben oh zo hard werk en zwaar, maar 's avonds kunnen ze rustig TV kijken zonder stress te hebben. Of wakker liggen van de problemen in een bedrijf.

    Was ooit een onderzoek waarin de vraag werdt gesteld of men liever wilde da iemand 5.000 euro meer verdiende dan ondervraagte of dat ondervraagte het mochten verbranden. Uitslag kan je wel raden, Nederland is alleen sociaal als dat in het eigen voordeel is.

    PS. Ja, ben erg moe, dus let niet op spelling :emo:

    PS2. Stem VVD in de hoop dat belastingen na mijn studie nog steeds laag zijn en dat ik de studi-fi die ik nu misloop dan weer inhaal :p
     

Deel Deze Pagina