De mobiele Telefoontjes thread [deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Rydan, 4 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Moet je een foon nemen met een capacitatief touchscreen. Je hebt nu een resistief scherm, en dat werkt stukken minder fijn. Bijvoorbeeld de iPhone, HTC Hero en nieuwere modellen, etc werken allemaal met capacitatieve schermen. Maakt absoluut een wereld van verschil...

2. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    M'n BB is een beetje traag lately. Blijft lang hangen enzo. Iemand een idee hoe dat kan? Zoveel staat er niet op bij mij, ik wis regelmatig berichten en opslaan van media doe ik op m'n micro SD card.

?

3. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Weet iemand hier toevallig wanneer de Nexus one uitkomt in Nederland? Las op het internet wat berichten over mei/juni maar kan nergens een bevestiging vinden. Misschien is het ook wel helemaal nog niet bekend maar ik vraag het toch even.
    Kan binnenkort weer een nieuw abbonement nemen en zit te twijfelen tussen een android based telefoon (vooral na het nieuws over android 2.2) of een iphone. Wat is meer aan te raden op het moment?

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik zou voor Android gaan. Ik hou wel van een open-source idee, in tegen stelling tot die Apple strictheid. Wil je wat muziek erop zetten? Gebruik iTunes, anders niet. Wil je een programmatje installeren? Doe maar via de App Store, anders niet :emo:. En die prijs... zo speciaal zijn de specs niet voor wat je ervoor krijgt, komt weer omdat er een appel op staat :+

5. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou ook voor Android gaan, werkt perfect en meer keuze vrijheid, ook meer keuze uit mobieltjes aangezien er meerdere zijn die Android draaien.

6. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Zo zat ik zelf ook al een beetje te denken. Nu dus maar op zoek naar wat leuke android toestellen. Hebben jullie nog aanraders?

7. Reuj

Reuj Awake

Leuk Bevonden:
    0
    HTC Legend, heb hem nu een week en is echt een heerlijk toestel. Op Android Market zijn echt gruwelijk veel applicaties te vinden.

8. the sbroiy

the sbroiy Have fun and game on

Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf de HTC Magic. Er zijn inmiddels al wat nieuwere toestellen uit van HTC, maar ik zelf zou nooit meer zonder mijn geliefde witte Android internetphone willen:)

9. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    HTC Legend, dat ding is echt gaaf, mooi design, mooie specs. Geen idee eigenlijk over de Google Nexus One, al een tijd niks meer van gehoord.

10. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    HTC Wildfire komt binnenkort (of is al uit op belnu.nl) heeft echt hele mooie specs voor die prijs IMO.

11. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt eraan of je een fysiek toetsenbord wilt of niet, de keuze uit toestellen met een fysiek toetsenbord zijn schaars, volgens mij alleen de Motorola Milestone, die heb ik zelf en ben er zeer tevreden meer, erg robust.
    Anders zou ik kijken naar een Sony X10.

12. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Iemand enig idee waneer JetDroid komt?

13. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    High specs??? De HTC Desire
    Redelijk goede specs en een geweldige looks? De HTC Legend.

Ik heb nu een weekje of 2 de Legend (ging voor de Desire, maar die was er niet meer) en het ding is super. Het hele Android is geweldig, en die phone werkt goed mee. Snel, compact en mooi uiterlijk.

14. mutantemile

mutantemile The Pub's Barman

Leuk Bevonden:
    44
    SE Xperia x10 nu een maandje en een half in gebruik.. HEERLIJK!... Kan geen HTC of iphone aan tippen...

15. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    want? ik heb ff reviews zitten kijken van de X10 en de Desire maar in bijna alles is de Desire beter kwa tests en specs.
    Kun je uitleggen waarom je hem beter vind dan HTC? heb je daar ook ervaring mee dan ?

16. mutantemile

mutantemile The Pub's Barman

Leuk Bevonden:
    44
    Tussen de desire en de X10 komt het vooral aan op design imo.

Nu heb ik zelf alleen ervaring met de HTC HD2 en oudere toestellen waarvan ik eigenlijk vond dat HTC zelf niet aan mijn eisen voldeet.

X10 vergeleken met Desire... Het scherm van Desire is meschien iets beter (TFT vs AMOLED), daar tegenover staat dat dat van de X10 groter is (en ik vind het mooier). Hier zit ook amper veschil in.
    (TF vs AMOLED)

Verder is het geluid (muziek) en de camera op de SE (8 mp vs 5 mp) ook vele maten beter.

Aangezien de X10 volgende maand ge-update kan worden naar android 2.1 doet hij ook niet onder aan het besturingsysteem van de desire.

Groot pluspunt aan de X10 vind ik TimeScape, wat al je message systems bij elkaar brengt, Facebook, hyves, twitter, sms.. Dit in goed overzicht... Heel mooie functie.. Net als de MediaScape..

Enige wat eigenlijk tegen de X10 is is dat dit de eerste Android voor SE was alleen moet ik zeggen dat het heel goed samen gaat..

En tot slot vind ik persoonlijk het design van de SE X10 echt heel mooi..

PS. Over de iphone ga ik niks zeggen, die komt niet in de buurt van dit toestel op alle fronten. Punt.

17. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Weet er iemand een site met aanbiedingen voor een simpele mobiele telefoon (liefst nokia) i.c.m. met een bel/sms- bundel?

18. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Mensen, pas op als je kpn neemt want ik voel me nu redelijk genaaid. Ben nou 2 maanden abonnee bij ze. Aangezien ik nu nog een zakelijke telefoon heb bel ik nog niet zoveel met me huidige mobiel. Het beltegoed zou 2 maanden mee gaan. De eerste maand had ik 10 euro tegoed over van de 23,50. Niet zo erg natuurlijk want het gaat mee naar de volgende maand, dus ik had 33,50.

Maandje later heb ik een rekening van 20,50. Je zou denken dat je eerst je openstaande tegoed van de maand op zou maken en dan aan je nieuwe maand zou beginnen maar dat is dus niet zo. Die 10 euro ben ik kwijt en 3 euro gaat mee naar de nieuwe maand. Vind dit echt belachelijk. Had dus precies die 33,50 moeten verbellen/smsen om geen minuten te verliezen. Elke minuut/sms die ik daar boven zou zitten kost me 30 cent. Stelletje dieven bij kpn. Of je gaat er net overheen en je betaald veelste veel of je blijft onder je te goed en ze pakken het van je af! Helaas een abonnement van 2 jaar afgesloten!

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Koop bij de blokker die nokia voor 15 euro p/m en je hebt 280 minuten

20. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    1 juli kan ik dus een nieuwe mobiel uitkiezen en heb besloten dit ook te doen. Weet nog niet zeker wat ik ga halen, maar ik verwacht een

- redelijk goede camera (niet perse uitgedrukt in megapixel, iPhone heeft een verrassend goede camera en ik weet niet precies wat voor specs dat veroorzaken)
    - agenda (ga ik waarschijnlijk een stuk harder nodig hebben dus een goed functionerende agenda zou relaxt zijn)
    - robuust (waarschijnlijk een utopie, meest relaxte aan mijn huidige simpele 2310 is dat hij zo stevig is en gewoon lekker in de hand ligt)
    - navigatie/google maps (Vond het meest relaxte aan mijn oude mobiel met internet dat als ik in bijvoorbeeld R'dam was dat ik dan een map bij de hand had en mogelijk navigatie of in ieder geval mijn locatie)
    - goede batterij (Waarschijnlijk ook een utopie, ik vergeet nogal eens mijn mobiel op te laden)
    - Nieuws (Het liefst zou ik feeds krijgen van muziek, voetbal, basketbal en auto's, maar weet niet hoe dat mogelijk zou moeten zijn :+)
    - Mail (Op mijn Touch Diamond had ik een speciale tab voor e-mail, maar die fokte het, een betere zou relaxt zijn, want het concept is wel baas)
    - Relaxte contactlijst (Op mijn Touch Diamond was mijn contactlijst best foktop doordat mijn msn-contacten er los tussen stonden wat irritant was en het was nogal onoverzichtelijk)

Laatste 3 punten zijn misschien beetje obvious, maar toch. Vind het wel belangrijk als dat soort dingen simpel zijn en goed werken.
    Internet als in simpel web browsen en dergelijke gebruik ik weinig, maar veel apps, newsfeeds, mail, navigatie en al die zooi werkt uiteraard op basis hiervan. Misschien wel een beetje zonde om dan 9 euro per maand te betalen, maar bereikbaarheid is everything vandaag de dag of niet :+

Denk dat ik de legend ga halen, maar misschien is mijn aandachtsveld een beetje te klein en kijk ik te veel naar HTC phones, maar als Android echt zo goed is.

Al zal ik waarschijnlijk niet heel veel gamen, maar ik zou het wel relaxt vinden als ik apps kan vinden die updates geven van voetbalwedstrijden en ander voetbal nieuws (a la teletekst), basketbal nieuws, auto nieuws, nieuwe album releases en dergelijke. Zou dat relaxt vinden als het mogelijk is, want probeer altijd op de hoogte te blijven.

Mjah dat heeft misschien niet veel te maken met de keuze van welke phone :+
    Overigens: maximaal zo'n 25-30 euro per maand, maar liever niet rond de 30 :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina