De Grote Voetbaldraad [Deel 26]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pApzAkkii

pApzAkkii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan zou ik hem echt graag bij Arsenal willen zien! En anders is Bayern Munchen ook een meer dan geschikte club voor hem, + dat de Bundesliga ook een geschikte competitie is voor hem..

2. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Huntelaar blijft voorlopig nog bij AC Milan toch? Ik wil hem zóóó graag eens in Engeland of Duitsland zien. Echt een geweldige spits, maar sinds hij in Italie voetbalt heeft hij het zelden tot nooit laten zien jammer genoeg...

3. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik kan ook niet wachten :+ Zou het wel verschrikkelijk vinden als Maicon vertrekt, maar het is waarschijnlijk niet anders :mad:

Door AS, een gigantische Madrileense krant. Niet verzonnen overigens (zeggen ze).

Madrid had al interesse in Kolarov voor Mourinho z'n komst en Mourinho wilde hem ook heel graag bij Inter halen deze zomer, dus het zal er om hangen.

Dat zou echt bedroevend zijn. Bron? Hij heeft overigens bijna een nieuw contract rond las ik onlangs (ergens).

No offense, maar hou toch eens op met dat Arsenal. Ze hebben al tachtig van dat type spelers daar. Alle mooie voetballers moeten altijd maar naar Arsenal. Arsenal moet eens ervaren en fysiek sterke spelers halen i.p.v. die vedergewichtjes die door de topclubs omver worden geblazen.

4. Thomazii

Thomazii Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ik denk trouwens niet dat Ramos centraal gaat spelen dan. Mourinho heeft ook een verdediger van Benfica op het oog voor zo'n veertig miljoen. Daarnaast houdt Mourinho van beestachtige verdedigers en zal Pepe of Raul Abiol de voorkeur krijgen. Ik hoop die laatste. Ramos mag verkocht worden als het aan de Real fans ligt, slechts 17% wilde hem vorig seizoen behouden en dit seizoen was hij weer matig

Higuain, Guti, Marcelo, Raul en Benzema mogen sowieso weg. De rest weet ik niet, maar er zijn wel veel geruchten over andere spelers die weg mogen zoals Gago en Pepe.

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Dí Maria gaat ook floppen trouwens mits hij naar een grote club gaat. Aardige voetballer , maar heeft ook zovaak zijn dag niet. Die is geen haar beter dan Suarez, maar als je in de Portugese competitie speelt is je marktwaarde op de een of andere manier altijd hoog..

6. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Sergio Ramos is van origine een centrale verdediger en staat enkel op rechts omdat hij daar ook uit de voeten kan bij gebrek aan een betere rechtsback. Mourinho heeft daarnaast vertrouwen in Ramos als centrale verdediger.
    En geef nu alsjeblieft eens bronnen als je wat roept. Ik denk, ik hoop of ik verwacht is niks waard.

Ik zou graag bronnen willen zien ipv het geroep.
    Want naar mijn weten hoeven Higuain, Marcelo, Raul en Benzema helemaal niet weg.

Higuain heeft zelfs net zijn contract verlengt tot 2016: bron

Daarnaast heeft Mourinho aangegeven helemaal geen namen te noemen als trainer dus dat jullie deze wel weten is bijzonder, waar hebben jullie de glazen bol vandaan? bron

Daarin word gespeculeerd dat er 4 spelers zijn die hij eventueel wel zou willen zien bij Real namelijk: Maicon, Kolarov, De Rossi en Jesús Navas of Di María.

Daarnaast geeft hij aan
    De club en ik zijn voldoende tevreden met het team dat we tot onze beschikking hebben.

Ik heb ook nog de volledige presentatie gekeken een daar was hij al lekker op dreef. Voor een engelse samenvatting:http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/en/1193040523962/GaleriaVideos/Videos.htm

7. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ok, je vergeet Nasri en Rosicky voor het gemak maar even? En Arshavin die qua positie ook redelijk bij Raf in de buurt komt? Wordt weer een wirwar van hetzelfde type voetballers. Leuk om naar te kijken tegen de kleintjes, maar je kunt nergens op terugvallen als het niet draait.

http://www.goal.com/en/news/12/spai...-hints-at-ashley-cole-maicon-being-top-of-his

Oorspronkelijke artikel is van AS dus (daar las ik 't), maar dit was de eerste googlehit.

Overigens, Adriano is nog altijd een bosmongool:

:emo:

Laatst bewerkt: 1 jun 2010
  8. Conquistador

Leuk Bevonden:
    5
    Ik ben het momenteel aan het opzoeken, maar ik heb nergens direct gelezen of hij de spelers echt wilt. Ze vragen in het interview naar een aantal namen van spelers en hij geeft zijn oordeel over de spelers.

Directe kopie uit AS van het eerste gedeelte van het tweeluik interview:klik
    Ik ga nog opzoek naar het andere gedeelte.

Edit: gevonden. Hier word het verder niet eens over spelers gepraat maar meer over zijn stijl van trainen/coachen.

9. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ik zei dan ook alleen dat ie de naam heeft genoemd, als ik even voor mezelf spreek :+

Ik hoop zo dat ie met z'n jatten van Maicon afblijft _O_

10. Conquistador

Leuk Bevonden:
    5
    Haha ja ok hij heeft ze genoemd omdat er expleciet naar deze spelers is gevraagd. En hij dus zijn mening gaf over deze spelers. Enkel zijn er dan weer kranten die het als transfergezever zien. :+ Ik snap ook niet hoe ze bij Ashley Cole komen want ik heb zijn naam niet eens gezien in het hele artikel. Daarnaas`t word hij ook niet genoemd in de Spaanse media. Hij geeft ook aan dat Guti weg is maar dat Raul mag blijven. Mja goal.com blijft vreemd.

Het enigste wat hij zegt is dit over Cole:
    Dat hij graag met 4 verdedigers speelt, maar dat zijn ploegen ook met 3 kunnen spelen. En daarna geeft hij aan dat met backs als Maicon of A. Cole er op een andere manier kan worden gespeeld. Hij heeft het daar niet eens over een mogelijke transfer of iets in die richting.

11. Thomazii

Thomazii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niets vergeten.. Nasri en Rosicky kunnen het spel beiden niet verdelen a la fabregas en zijn veeeel aanvallender ingesteld. VdVaart kan op deze positie wel beter uit de voeten. Maar ze missen idd nog een Van Bommel of Cambiasso. Stom dat ze Flamini hebben verkocht.

@Conquistador

Ik heb jammer genoeg nog een leven naast internet, maar als je VI en andere programma's een beetje bijhoudt dan weet je dat de geruchten gaan dat ze: -

- Raul's contract willen ontbinden en hem weg laten gaan. Man City heeft intresse.
    - Guti weg wil naar Italie of Engeland (liefst Italie)
    - Benzema 'geflopt' is en zich niet thuis voelt in Madrid. Mag en wil weg. Laatste wedstrijden werd er door commentatoren ook gesproken van het 'opkrikken' van de marktwaarde wanneer hij een actie maakte/scoorde.
    - Marcelo wordt nog steeds, net als vorig seizoen, te licht bevonden.
    - Op VI en in het ED stond dat Higuain voor 40 miljoen bij City en Chelsea aan was geboden.

Nu ga ik pitten. Truste

12. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Fabregas is ook een hele andere speler dan Vd Vaart. Fabregas is veel meer een type Xavi die van achteruit het middenveld het spel verdeelt. Vd Vaart is een pure aanvallende middenvelder, zoals Nasri of zelfs een schaduwspits zoals Arshavin (zou overigens dodelijk zijn achter Van Persie, denk ik).

Een Bommel of Cambiasso zou niet misstaan inderdaad. Spelers die voor balans zorgen, dat heeft Arsenal totaal niet.

Overigens zou ik de Nederlandse sites en bronnen wat betreft Spaanse en Italiaanse transfergeruchten mijden als de pest. Ze lopen vaak dagen achter met de berichtgeving en vaak halen ze de onzin er uit en/of plaatsen ze alleen dingen die aansluiten bij hun eigen eerdere onzin.

13. Conquistador

Leuk Bevonden:
    5
    Juist en omdat ik in Spanje woon en dus Spaanse bronnen raadpleeg heb ik geen leven?

- Raul's contract willen ontbinden en hem weg laten gaan. Man City heeft intresse.
    Raul´s contract is nog niet ontbonden en hij heeft met Mourinho gesproken, het zou me niet verbazen als hij blijft.
    - Guti weg wil naar Italie of Engeland (liefst Italie)
    Guti had al afscheid genomen van het publiek en openlijk gezegt Real te verlaten, Real maakte er geen probleem van voor zijn bewezen diensten en laat hem transfervrij vertrekken als hij een club vind. (Net zoals ze bij van Nistelrooy deden).
    - Benzema 'geflopt' is en zich niet thuis voelt in Madrid. Mag en wil weg. Laatste wedstrijden werd er door commentatoren ook gesproken van het 'opkrikken' van de marktwaarde wanneer hij een actie maakte/scoorde.
    Benzema heeft een minder seizoen gehad, maar je gaat een jonge spits die je hebt aangetrokken voor de toekomst niet verkopen na 1 minder seizoen.
    - Marcelo wordt nog steeds, net als vorig seizoen, te licht bevonden.
    Marcelo heeft nog geen vaste positie mede doordat de linksback positie niet perfect is ingevuld hij zweeft over de gehele linkerhelft. Als verdediger is hij te licht maar als middenvelder is hij sterker. Daarnaast is het een populaire speler bij de aanhang.
    - Op VI en in het ED stond dat Higuain voor 40 miljoen bij City en Chelsea aan was geboden.
    Juist die jongen zit volop in de bloei en ze zijn een half jaar geleden begonnen met het bespreken van een verlenging van zijn contract. Wat vandaag dus is gebeurd. Hij heeft nou een contract tot 2016.

14. Thomazii

Thomazii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt wel gelijk dat VdVaart ook op de positie van Nasri kan spelen, maar ook op die van Fabregas. Arshavin's positie als vleugelaanvaller of tweede spits is wel iets te aanvallend, lijkt me :p Ik zie Nasri zelf de positie van Fabregas niet overnemen aangezien zijn spelinzicht niet van Arsenal niveau is, hij heeft echter wel een goede actie en goede paas. VdVaart is iemand die dat wel het inzicht van een spelverdeler heeft, maar idd ook heel aanvallend kan spelen. Hij is gewoon TOP!

Wat betreft de transferberichten zijn de meeste natuurlijk geruchten gecopieerd uit buitenlandse kranten. Het is meer een combinatie van berichten, televisieprogramma's, bladen, opinie's van voetbalmensen. De positie van Benzema (Past niet goed aan in Madrid, schijnt te leven als een kluisenaar en wil weg) Higuain (goed seizoen gedraait, maar toch te beperkt bevonden voor Real Madrid) Raul (Wil weer spelen en wordt een transfer gegund) zijn dacht ik wel redelijk bekende geruchten

Onze antwoorden matchen dus redelijk. Wat Raul betreft is het nog gissen. Ik ben het trouwens met je eens over Marcelo, maar vroeg of laat neemt een bekendere speler die positie op het middenveld in. Toch raar dat contract voor Higuain, hij werd zo vaak bekritiseerd en gelinkt met andere clubs dat ik verwachte dat hij weg zou gaan.

15. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Iedereen roept dat Vd Vaart prima voor de verdediging kan spelen, maar dat heeft ie nog nooit ergens gedaan. Hoe komt iedereen daar toch bij? Het zou natuurlijk kunnen, maar voor die positie zou ik hem absoluut niet halen. Zoals gezegd, áls Fabregas al vertrekt, zou ik een type Cambiasso/Mascherano/Touré halen.

En echt, geloof mij nou, Nederlandse media die babbelen over Zuid-Europese transfergeruchten zijn doorgaans lachwekkend en eenzijdig. Sowieso zie ik Tuttosport, de Corriere Dello Sport en kranten als AS en The Sun enorm vaak als bron voorbij komen (grote sensatiekranten). Je kunt je geruchten nog beter zelf verzinnen.

@ Conquistador: De zaakwaarnemer van benzema heeft gezegd dat Benzema gewoon in Madrid wil blijven (las ik op een Inter geruchtensite, maar het waren directe quotes dus ik hecht er wel enige waarde aan).

16. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Hij heeft zelf een keer geroepen dat hij daar kan spelen indien het nodig is.

17. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    @Conq: Wat vind je nou van dat opportunistische gedoe van Real het laatste jaar en dan met name de recente trainerswissel? Vraag me altijd af of de supporters er niet helemaal gek van worden, dat beleid bij Real. Ik zou het echt fucked vinden als Robben en Sneijder zomaar worden verkocht en dan volgend jaar in de CL-finale staan. Wel goeie zaak overigens dat Higuain waarschijnlijk blijft, echt een geweldige spits in mijn ogen.

Over Van der Vaart, volgensmij heeft Van Marwijk hem daar 1 keer neergezet en toen liep het wel aardig geloof ik. Was in een oefeninterland, hij kwam er toen in voor De Zeeuw..volgensmij tegen Zweden.

18. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    De kans is aanwezig dat Van den Brom gaat proberen om Nacer Chadli mee te nemen naar Den Haag. De Belg geldt als de smaakmaker van AGOVV en liet zich in het afgelopen jaar vooral in de eerste seizoenshelft zien. Diverse clubs willen Chadli hebben en het is daarom de vraag of ADO hem kan betalen.

\o/

19. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ben wel benieuwd hoe Chadli het op Eredivisieniveau doet. Goeie zaak dus.

Las trouwens dat Feyenoord El-Akchaoui niet kon betalen. Een transfervrije speler.. kom op zeg. En hoeveel zou hij nou verdienen? Ik zie Feyenoord op deze manier echt niet snel terugkomen hoor, ze moeten hun goeie spelers verkopen en ze kunnen er niemand voor terughalen (en een aantal van die goeie spelers zitten dan ook nog in die Talent Pool waardoor ze nog minder inkomsten krijgen uit de transfer).

20. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Makaay gaat weg dus dat is al 2M salaris minder. Dan kan El-Akchaoui toch wel 5 ton krijgen of zitten de salarissen ook een aantal miljoen boven begroot?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina