Heb een tijdje geleden een (standaard denk ik) fitnesschema gehad voor 4 weken, (3x in de week fitnessen) om gespierder te worden en te 'groeien.'
Ook een eetschema, waar ik mn best doe om er aan te houden.
Vandaag (net) echt, echt van start gegaan en dus voor de eerste x het hele schema gehad en volhouden nu.
Ik heb, zoals eerder verteld, een pectus (kippenborst, een deuk tussen mn 2 borsten).
Anyway, er ging 1 ding klote en dat is gewoon die buikspieroefeningen.
Doe er 2, knieen op de grond, en gewoon schouders omhoog zonder je bekken te bewegen, en de ander knieen op de grond, linker en rechterschouder een voor een bewegen richting linker en rechter knie.
En dat suckt.
Krijg last van mn nek, rug, alles. Maar mn buik voel ik niet/lichtelijk.
Vooral die 2e oefening, kom amper overeind met m'n rug.
Echt..weet iemand nou een goeie buikspieroefening om die buik strak te krijgen/maybe blokjes? Ik vind het vooral belangrijk om hem strak te houden voor m'n pectus, anders ziet een dikke buik bij een deuk er al helemaal niet uit.
Verder is m'n eetschema per dag ongeveer zo:
's ochtends:
- 2 boterhammen kipfilet of gelderse gerookt plakjes worst.
- 1 boterham met aardbeienjam (jammie!).
- 2 LU Crackers met kaas.
- 2 ontbijtkoek met boter.
- 2 glazen melk. (halfvol)
's middags:
- 2 boterhammen met kaas en plakjes komkommer erop.
- 2 ontbijtkoek met boter.
- krentenbol.
- 2 boterhammen met kipfilet/gelderse gerookt plakjes worst.
- banaan.
- 2 glazen melk (halfvol).
's avonds:
- wat de pot schaft..meestal pasta, 1 bord.
- bord sla.
daarna, of tussen de middag en avond, of na de avond
- bak kwark met 1 banaan en muesli erdoorheen.
Is dit goed om te 'groeien', gespierder te worden, met dat trainingsschema ernaast, 3x in de week fitness?
Ook had ik een vraagje wat betreft die shakes.
Heb net na het fitnessen een shake genomen, met eiwitten en koolhydraten, bananensmaak..vind het echt superlekker, en je voelt je er lekker groot door op het eind. Maar heeft het nut? Op een maandag 1 shake te nemen in de week bij je fitnesschema en je eetschema? Wat heeft het uberhaubt voor doel/functie? Wat kan ik beter doen? Eiwitten of eiwitten + koolhydraten?
En wat zijn al die potten die je wel eens in de winkel ziet staan? Kan je dat toevoegen aan je schema of iets dergelijks? Ik ben 18 jaar, word in augustus 19.
Ik ben nog maar een jonkie op dit gebied maar ben wel van plan om goed te trainen, ondanks dat ik een pectus heb en dat mss wel meer op gaat vallen, geen idee...je traint hem wel mee I guess. Vind ik zo kut die deuk, heb het er al met de dokter over gehad en we zijn nu mogelijkheden aan het bekijken of hij verminderd kan worden met een eventuele operatie.
Ook heb ik als in train een slaapgevoel (je kent het wel, als je handslaapt) in m'n bovenrug? Heb de laatste tijd wel vaak last van m'n rug door het werk, til heel veel groente etc. Ook m'n onderrug soms. Heb op dit moment ook redelijk last van m'n bovenrug.
Heb ook gelezen dat als je je borsten meer wilt trainen je gelijk je rug erbij moet nemen ofzo?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Laatst bewerkt: 31 mei 2010