Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Someone

Someone GAMES!

Leuk Bevonden:
    0
  2. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Dat staat er ook :p

3. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Waarom geef je dan de verkeerde info? O-)

4. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    zo, vandaag ook weer wezen trainen sinds 2 weken ivm eindexamens. Wat heerlijk was het weer. Ook wel nice; een bepaalde bicep oefening kan ik zwaarder dan de fitness-gast die er werkt, we gingen ff samen vol uit :+ ik train trouwens gewoon 4*10, alleen de oefeningen waar ik vast zat doe ik nu anders.

5. praetorian

praetorian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht "hey laat ik vandaag ook eens leuk met men lichaam bezig en gaan roein". Ikke naar mijn studentenroei vereniging , ikke stap in een skiff ( ter informatie, een skiff is een heel smal, heel licht eenspersoonsbootje die heel makkelijk omklapt) . Het waait keihard dus ik word het kanaal op geblazen meteen als ik afmeer, vervolgens bijna ondersteboven gevaren door een kolenboot en toen mocht ik weer in het overigens niet erg behagelijke water weer terug gaan zwemmen. Dat was mijn training voor vandaag ..

6. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Wil me meer gaan focussen op een geheel "sporters" plaatje.
    Nu was het afgelopen tijd bijv. 3x per week in de gym maar alleen massa, nooit cardio oid.
    En aangezien de gym nu om de hoek is is het wel heel verleidelijk om bijv. elke dag te gaan (als ik hersteld ben van blessure). Hoe kan je het pakken van massa het best combineren met conditie qua trainingsdagen? Om de dag? Of bijv. in de ochtend conditie 's avonds kracht en toch altijd een dag rust er tussen?

Heb nooit echt veel snelle progressie gemaakt altijd maar kleine beetjes. Maar nu het huis uit ben, m'n eigen maaltijden maak en kook etc. etc. zit er veel meer in wil dan ook volgend jaar rond deze tijd echt kunnen zeggen van "wow afgelopen jaar echt een zieke progressie gemaakt". Ben benieuwd.

Laatst bewerkt: 29 mei 2010
  7. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Hello everyone. De zomer staat weer voor de deur en het wordt hoog tijd dat die winter-kilo'tjes er weer vanaf gaan. Weet alleen niet hoe ik dit het best kan aanpakken want ik zit niet op een sportschool en het voetbalseizoen is afgelopen. Sowieso ga ik me eetpatroon een beetje veranderen, en meer sporten. Welke sport raden jullie aan? Hardlopen of gewoon meer voetballen op het veldje hier achter bijv?

Thanks.

8. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    ook ff een vraag: Ik heb nu zon weight gainer protein bus, maar bij de suggested use staat dat je 4! van die dikke scheppen van die poeder. Dat is echt fucking veel en lijkt me niet gezond. Ik begin net met die shakes en 2500 cal extra door die shakes lijkt me niet goed. Anyone die hier meer verstand van heeft?

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ja hier heb je me weer , die zeikerd.

Waarom heb je uberhaupt een weightgainer gekocht? Ik neem aan dat je niet op je voeding let en je dus door alleen op je voeding te letten al boven de 2500/3000 kcal kan komen. Weightgainer moet je pas gebruiken als je je al naar vreet en je nog meer kcal binnen moet krijgen.

10. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    nee, ik heb het niet gekocht. Een vriend had het gekocht maar was na 2 weken al gestopt met fitness. Hij had die pot toch over en ik mocht hem hebben.

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ooh okee , maar je hebt het niet erg nodig nu dus ik zou het gewoon laten ;)

12. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Maar dat is toch zonde van die pot? En extra kcal en eiwit is toch niet erg?

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik ben voor de rest geen expert op het gebied van Weightgainers, maar mij is gewoon altijd afgeraden het te gebruiken als je niet eens een goed voedingsschema heb. Dus weet niet wat je nu moet doen en of je er ook wel wat mee opschiet.

14. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Hmmm, oke thanks voor je hulp anyway.
    Maar ik weet niet of het protein is of weight gainer. (staat er allebei op)
    Ashavan, weet jij wat mammoth 2500 (?) precies is en zou jij mij kunnen helpen?

Laatst bewerkt: 31 mei 2010
  15. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zojuist voor het eerst in een maand of 2 ofzo weer de gym in gedoken.
    Heb dus m'n vinger gebroken een week of 6/7 geleden, alleen ben hier nooit mee naar de doc geweest omdat ik wel weet wat er gebeurt, gips en advies het rustig aan te doen.
    Nu heb ik 4 weken geleden gewoon een wedstrijd gespeeld en daar weer een goede tik(lees een helm) op m'n vinger gekregen. Weer hoorde ik knak en was voor een goede week m'n halve hand blauw. resultaat; een dikke vinger die scheef staat.

Net maar weer naar de gym geweest en kan nog geen enkele oefening normaal doen omdat het steeds weer pijn doet aan m'n vinger.. erg frustrerend..

16. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Hij heeft er idd nu niet veel aan. Het heeft pas nut als je naast een goed eetschema niet meer goed gewicht aankomt. Dan zou het je kunnen helpen.
    Maar zoals Dyonko al zei, je zal eerst een goed eetschema moeten maken. Kan je die pot ook nog bewaren ;)

17. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.033
    Heb een tijdje geleden een (standaard denk ik) fitnesschema gehad voor 4 weken, (3x in de week fitnessen) om gespierder te worden en te 'groeien.'
    Ook een eetschema, waar ik mn best doe om er aan te houden.
    Vandaag (net) echt, echt van start gegaan en dus voor de eerste x het hele schema gehad en volhouden nu.
    Ik heb, zoals eerder verteld, een pectus (kippenborst, een deuk tussen mn 2 borsten).
    Anyway, er ging 1 ding klote en dat is gewoon die buikspieroefeningen.
    Doe er 2, knieen op de grond, en gewoon schouders omhoog zonder je bekken te bewegen, en de ander knieen op de grond, linker en rechterschouder een voor een bewegen richting linker en rechter knie.
    En dat suckt.
    Krijg last van mn nek, rug, alles. Maar mn buik voel ik niet/lichtelijk.
    Vooral die 2e oefening, kom amper overeind met m'n rug.
    Echt..weet iemand nou een goeie buikspieroefening om die buik strak te krijgen/maybe blokjes? Ik vind het vooral belangrijk om hem strak te houden voor m'n pectus, anders ziet een dikke buik bij een deuk er al helemaal niet uit.
    Verder is m'n eetschema per dag ongeveer zo:

's ochtends:
    - 2 boterhammen kipfilet of gelderse gerookt plakjes worst.
    - 1 boterham met aardbeienjam (jammie!).
    - 2 LU Crackers met kaas.
    - 2 ontbijtkoek met boter.
    - 2 glazen melk. (halfvol)

's middags:
    - 2 boterhammen met kaas en plakjes komkommer erop.
    - 2 ontbijtkoek met boter.
    - krentenbol.
    - 2 boterhammen met kipfilet/gelderse gerookt plakjes worst.
    - banaan.
    - 2 glazen melk (halfvol).

's avonds:
    - wat de pot schaft..meestal pasta, 1 bord.
    - bord sla.

daarna, of tussen de middag en avond, of na de avond
    - bak kwark met 1 banaan en muesli erdoorheen.

Is dit goed om te 'groeien', gespierder te worden, met dat trainingsschema ernaast, 3x in de week fitness?

Ook had ik een vraagje wat betreft die shakes.
    Heb net na het fitnessen een shake genomen, met eiwitten en koolhydraten, bananensmaak..vind het echt superlekker, en je voelt je er lekker groot door op het eind. Maar heeft het nut? Op een maandag 1 shake te nemen in de week bij je fitnesschema en je eetschema? Wat heeft het uberhaubt voor doel/functie? Wat kan ik beter doen? Eiwitten of eiwitten + koolhydraten?

En wat zijn al die potten die je wel eens in de winkel ziet staan? Kan je dat toevoegen aan je schema of iets dergelijks? Ik ben 18 jaar, word in augustus 19.

Ik ben nog maar een jonkie op dit gebied maar ben wel van plan om goed te trainen, ondanks dat ik een pectus heb en dat mss wel meer op gaat vallen, geen idee...je traint hem wel mee I guess. Vind ik zo kut die deuk, heb het er al met de dokter over gehad en we zijn nu mogelijkheden aan het bekijken of hij verminderd kan worden met een eventuele operatie.
    Ook heb ik als in train een slaapgevoel (je kent het wel, als je handslaapt) in m'n bovenrug? Heb de laatste tijd wel vaak last van m'n rug door het werk, til heel veel groente etc. Ook m'n onderrug soms. Heb op dit moment ook redelijk last van m'n bovenrug.
    Heb ook gelezen dat als je je borsten meer wilt trainen je gelijk je rug erbij moet nemen ofzo?
    Alvast bedankt voor jullie antwoorden. :)

Laatst bewerkt: 31 mei 2010
  18. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Je eet denk ik niet genoeg om te groeien. En je stopt wel heel veel voedsel in één maaltijd.
    Gewoon extra opscheppen bij avondeten en nog wat maaltijden erbij planten. Je zult toch echt 6 tot 7 maaltijden per dag moeten hebben wil je beetje groeien en je zit nu op 3,5.

Kan die discipline zelf ook niet echt opbrengen een daarom nooit indrukwekkende vorderingen gemaakt.

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Een vriend van me gaat binnenkort met me meetrainen (3x in de week) en vroeg me af wat een goed schema is voor 3x in de week (bv maandag/woensdag/vrijdag) om massa mee te gainen.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Veel mensen hier boven: Lees de startpost gewoon even goed door :)

er worden echt VAAK dezelfde vragen gesteld.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina