[geloof] Wat vinden jullie ervan? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het over de NBV(nieuwe bijbel vertaling) die hier in de winkels ligt. Die is vertaald uit de eerste joodse vertaling, de bron dus, en dat nog wel door vertalers en tolken die wel maar ook zat die niet Christen waren, puur zakelijk vertaald dus...

2. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is wat anders, dat zijn de ceremoniele wetten die vervielentoen het voorhangsel scheurde toen Jezus zijn laatste adem uitblies. de sexuele relaties buiten man en vrouw vielen niet onder de ceremoniale wetten

3. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Hebreeuws en deels Armeens. Niet Joods. :)

4. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Waarom niet?

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Maar ook die brontekst 1 maar 1 van de versies.

Maar goed , volgens mij ga ik geen antwoord krijgen dus ik ga maar weer voetbal kijken :+

6. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ja sorry, maar dat gaat voor mij dus al te ver. Al is het een zogenaamde beproeving, ik kan alleen in een God geloven die van iedereen houdt. Hij heeft ze toch ook geschapen naar zijn evenbeeld? Dus als dat zo is, is God ook een homo. ( en als dat als een insult overkomt is dat ook niet mijn bedoeling, maar in mijn ogen is iedereen gelijk).
    Geef een racist dan een beproeving van racist zijn waar hij overheen moet komen. Dat lijkt me beter dan een mens die iets afwijkt in seksualiteit wat aangeboren is, van vewachten dat hij zich daar tegen afzet en zijn leven lang alleen blijft. Het niet accepteren van een ander zoals ie is vind ik bijzonder afstotend (zwak uitgedrukt).

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Als God zegt dat homofilie geen ziekte is, waarom kwelt hij deze mensen dan om ze deze beproeving te geven? Het 'nut' ontgaat mij hier van.

8. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ze geen onderdeel van die wetten waren, God waarschuwt en verbiedt om sex te hebben buiten man en vrouw, dat is heel iets anders dan de ceremoniele wetjes van die tijd

9. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Omdat het in de Bijbel niet gezien wordt als een seksuele geaardheid, maar enkel als een seksuele uitspatting (net zoiets als seks met dieren, of incest). Gelukkig weet men tegenwoordig wat beter (alleen de religieuze kringen laten het dus nog wel eens afweten).

10. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Sorry hoor, maar hier moest ik echt even hardop van lachen.

Van een knal gaat iets kapot. En? Dus? Als jij een sneeuwbal kapot knalt kan je van de resten toch weer meer sneeuwballetjes maken?

11. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mij ook, maar dat heb ik met erge ziektes of andere erge dingen ook, God knows, misschien ook beter dat we het niet weten

12. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Tsja vroeger dachten dat als iemand spastisch was, dat diegene ook ziek was of een heks (lol spastische heks). Allemaal van die dingetjes dat gelovige net iets minder geloofwaardig maken.

13. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jij wel ja, maar het groeit niet meer naar elkaar toe als een unieke bal uit zichzelf?

14. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Wat een onzin. Jullie god zou toch van iedereen evenveel houden? Waarom dan niet van homo's? Als twee mensen een ontzettend veel van elkaar houden, wie zijn anderen (en god dus ook) dan om daarover een oordeel te vellen? Ze doen er niemand kwaad mee, liefde tussen twee mensen is het mooiste wat er is, waarom zou god daar dan van gruwelen?

Een van de redenen dat ik niet van religie in het algemeen hou. Almaar roepen dat er meer respect moet zijn voor de islam (en het christendom), terwijl daar mannen geen respect hoeven te tonen voor hun vrouwen, jonge meisjes besneden worden, afkeer van homo's. Ik kan me er ook niks bij voorstellen op een andere man te vallen, maar als iemand anders dat wel heeft, so be it. Zo is het met alles. Als je niemand lastig valt met wat je doet, wie zijn anderen dan om dat te veroordelen. Alleen omdat in een eeuwenoud boek staat dan vallen op hetzelfde geslacht vallen fout is, vind ik in en in triest. Het jammere met religie is dat het vaak wordt opgelegd/toegepast op andere mensen.

15. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Leviticus 20:13

20:18

20:25

20:27

Zomaar wat dingen uit hetzelfde hoofdstuk.

Ik vind het toch buitengewoon bizar dat er zoveel nadruk wordt gelegd op die ene regel over seks tussen twee mannen, terwijl er echt honderden regels staan over seks tussen man en vrouw.

Ik denk trouwens dat iedereen dit soort dingen bedoeld met alles behalve rationeel zijn. Je neemt klakkeloos een regel over uit de Bijbel, en dan ook nog een uit een boek met wetten (vooral om de gezondheid van het volk Israël te bevorderen omdat het volk zo snel mogelijk moest groeien en dus voortplanten), in plaats van daar de logica achter te zoeken en vervolgens te concluderen dat die er absoluut niet is. Ja, rationeel hoor.

/edit:

Wel aardig trouwens ook dat er niets staat over seksueel contact tussen twee vrouwen. Dat mag dan weer wel. 8) Maar dat is geil natuurlijk. :emo:

Laatst bewerkt: 1 jun 2010
  16. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Over miljoenen jaren en nog oneindig meer botsingen tussen al die deeltjes onstaan er steeds grotere deeltjes. Dit is een algemeen bewezen theorie.

Ik vind het zo knap dat mensen (gelovigen) ál dat wetenschappelijke bewijs zomaar in de wind kunnen slaan met totaal niet onderbouwde kritiek. Kijk naar buiten, dat is niet door God geschapen, dat is een prachtig samenspel van heel veel factoren die wij gelukkig op onze planeet hebben.

Over christenen en homofilie:

[yt]euXQbZDwV0w[/yt]

In Afrika winden ze er in ieder geval geen doekjes om. Vriendelijke man, die "Pastor-Doctor".

Stelletje debielen :x

Laatst bewerkt: 1 jun 2010
  17. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar verschil jij en de religieuze wereld in van mening, al vind ik persoonlijk die onderdrukking van vrouwen,homo's, en noem maar op ook in en in triest

18. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Beetje tegenstrijdig, hmm?

19. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bron perhaps, ben wel geintereseerd in dit soort onderzoeken.:)

20. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Maar katti, je zegt net dat god gruwelt van homosexualiteit.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina