[geloof] Wat vinden jullie ervan? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Waarom eigenlijk niet? Semi-gelovig kan eigenlijk niet, tenzij je een van de mensen bent die "niet in god gelooft, maar ik geloof wel dat er iets is".

2. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Hehe tis wel leuk dat je in dit topic snel in een hokje wordt gezet :+
    Maar ik geloof wel in een 'God', door ervaringen ed.. maar het komt denk ik inderdaad eerder dichterbij 'iets'.. want heb de bijbel nog nooit gelezen en geloof ook zeker niet alles van het traditionele geloof waar wij meteen aan denken als we het over geloof hebben.

3. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Oh ik zet je niet in een hokje hoor, niet bewust in ieder geval.

Ik heb een keer een stuk gelezen/gezien en ik was het daar eigenlijk roerend mee eens. Kijk een gelovige in de zin van christen o.i.d. kan eigenlijk alleen in het totaalpakket geloven. Je kan niet in een zin zeggen dat gelooft in god, maar ook in de evolutietheorie. God is immers alwetend/almachtig enzovoorts en je kan dus niet zijn woord in twijfel trekken (deel van het probleem). Voor dezelfde reden, en er zijn zat mensen die dit wel doen, kan je ook niet "recreatief" geloven (oftewel wanneer het je toevallig een keer uitkomt naar de kerk gaan en weet ik veel wat voor tradities/regels er wel niet zijn allemaal). Dat is nog erger dan niet geloven eigenlijk, nogal makkelijk om alleen naar god te wenden als het jouw uitkomt en jij hém nodig hebt. Beetje respectloos richting de almachtige of niet :+

Maar in jouw geval is het wellicht anders. Ken je natuurlijk niet, maar gezien wat jij nu zegt kan ik denk wel een beetje een beeld vormen.

4. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Voor de draad er mee :+

5. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    klikkerdeklik

Ik kan het helemaal, en nog langer vertellen, maar daar had ik net ook al geen zin in :+

Ja, maar een gelovige in de zin van christen..baseert zijn geloof ook op de bijbel. Ik heb dat boek nog nooit gelezen. Ben zelf ook helemaal niet gelovig opgevoed, maar er wel altijd mee bezig geweest. ( meer het denken over.. filosoferen) Dus dat is misschien niet de god zoals iedereen die kent..of juist wel, maar vind persoonlijk de ideeën van sommigen en dingen uit de bijbel te onwerkelijk om daar helemaal in te kunnen geloven.

Laatst bewerkt: 2 jun 2010
  6. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Dat klinkt als een combinatie van paddo's en hoge koorts :+

Ben ik het mee eens. Ik heb niks tegen het geloof zelf (alleen tegen misbruik ervan, wat helaas veel te vaak voorkomt) maar ik vind het allemaal zo onlogisch. Het is voor mij alsof een of andere historische versie van de gebroeders Grimm ooit eens een boek heeft geschreven en daar gelooft iedereen nu in.

Laatst bewerkt: 2 jun 2010
  7. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Tof verhaal Armada! Ik zie dat je er ook je beroep van hebt gemaakt :+

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Iedereen geloofd ergens in, maar niet iedereen geeft deze een naam. Elk geloof is gebaseerd op vertrouwen en je eigen beleving. Iets dat jezelf beschouwd als de waarheid. Dus wie ben ik om dat tegen te spreken? Zelfs geloven in de Big Bang theorie is een geloof, ook al zijn we nu heel ver om te zien dat deze is gebeurt. Wat was er hier voor en hoe is deze ontstaan?

9. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Precies. Iedereen heeft z'n eigen visie en voorkeur. Ruzie maken over welk geloof het beste is, is net zo dom als ruzie maken over wat de mooiste kleur is.

10. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Alles kan, dat is het mooie van mens zijn. Als ik vanaf nu besluit om "semi-gelovig" door het leven ga, dan is dat zo. Dat misschien wel Gods mooiste gift aan de mens, een bewustzijn.

11. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Een fruitvliegje heeft ook een bewustzijn hoor.

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    :eek:

13. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
  14. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
  15. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
  16. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    C-C-C-C-C-COMBOBREAKER!

17. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
  18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wie zijn zij om jou tegen te spreken?

BB-theorie is daarnaast in geen enkel opzicht te vergelijken met 'geloof' zoals bedoeld in deze thread.

No offence: maar het is de houding in jouw reply die er voor zorgt dat het geloof een veel te groot podium krijgt in deze maatschappij ;)

@ replies hierboven: _O_

19. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Mee eens. Daarnaast is de Big Bang theory ontstaan na talloze metingen en samenkomst van wetenschap uit vele verschillende velden.

Wanneer je letter ziet (emperisch) dat sterren, complete stelsels... *heck* zo'n beetje alle materie in het universum zich met een bepaalde snelheid verplaatst en dat wanneer je het aspect tijd meeneemt en de route van deze verplaatsing terugspoelt alles ooit van hetzelfde punt lijkt af te komen, dan is het een aardige conclusie dat er iets achter heeft gezeten wat deze verplaatsing teweeg heeft gebracht. Op deze manier is dan ook berekend hoelang geleden het is gebeurd dat deze Big Bang zich heeft afgespeeld.

Ja als je dat geloof wilt noemen. Daarnaast is het een theorie...de beste uitleg die we hebben wanneer we al dit bewijs bij elkaar puzzelen. Als morgen ander bewijs op tafel komt dan wordt deze theorie verworpen of bijgesteld. En dat is nou net even wat anders dan het geloof met zijn eeuwige waarden waar het hier om gaat.

20. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vraag: Wat was er voor de Big Bang en waar komt al de materie vandaan?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina