9 jaar gewerkt als metaalbewerker bij een bedrijf, uit het niet stopt baas ermee. Had allemaal beloftes gemaakt dat we bij een ander bedrijf aan de slag konden, dit bleek een leugen, hij gooide het op failisement, maar ik en mijn twee collegas konden erg veel van de geldzaken zien want de baas hield dat niet echt prive zeg maar, en dus zagen we dat het onzin was. En nog altijd geloofik dat. Er is nog een soort van rechtzaak aan te pas gekomen, heel gedoe. Lang verhaal kort...stond eind 2008/begin 2009 op straat, geen werk, niks.
Dus je komt in de WW terecht, gelijk moest ik naar een soort gebouw waar ze je achter een computer gooien en je moet soliciteren. Toen 'project' afgelopen was, zat ik weer thuis, kreeg telefoon van een uitzendbureau of werk bij Carglass als autoruit-schoonmaker/stofzuiger. Dit was in Maart geloof ik, eind mei weer thuis. Want ook bij Carglass sloeg de rust toe, en dan was ik alleen maar onnodig duur om te houden en schoonmaken kunnen de andere werknemers ook. Dus vanaf 25 mei stond ik weer zonder werk.
Toen goed nagedacht over wat ik wilde, grote twijfels. Ik besloot uit te zoeken of ik een cursus/studie kon volgen zodat ik van mijn IVBO diploma wat hogerop kon komen. Maar je moet wel een richting kiezen dan, ik koos voor zorg. Allemaal gesprekken gehad, en ik had het rond. En de UWV had beloofd het te financieren. Dus werken/leren in de zorg (niveau 2). Maar in september 2009 liep mijn WW af, en kwam ik in de bijstand. En daar werd mij vrolijk verteld dat deze plannen niet door konden gaan omdat zij hele andere projecten financieel steunen en dit was er niet eentje van.
Plus dat het UWV het misschien wel had beloofd, maar nu had ik met hun te maken. De SOZAWE dus, en dus ging dit feest niet door. Toen via mijn consulent bij de SOZAWE kwamen we uiteindelijk weer bij de zorg uit, alleen dit was een lager niveau. Gesprek bij ziekenhuis gehad, ging super...maar uiteindelijk vond die vrouw toch dat ik maar eerst moest ervaren hoe dat werk ging. En volgens die vrouw had de SOZAWE weer een project die ik dan kon volgen en dus de zorg 'uitproberen' no fucking way dus, consulent zei dat ze dat NIET ondersteunden. Ze hadden bepaalde pakketen voor studies ingekocht, en dat was er niet een van. Leugens, bullshit en onzin wat je dus een heeeele tijd krijgt te horen.
Dat was van november 2009 tot maart 2010 ongeveer ofzo. En ja, in de tussentijd had ik kunnen zoeken naar werk, nee heb ik niet gedaan. maar geloof me, als je 9 jaar ergens werkt en hoppa het is ineens afgelopen, en je krijgt ook zoveel bullshit te horen. En irritante shit van de WW , die ik eerst niet op tijd kreeg en wel moest ik verlpicht naar hun project...dan word je er wel flauw van op den duur....en dan ga je gewoon even genieten van je vrijheid zeg maar, daar ben ik heel eerlijk in. Zou ook liegen als ik zou zeggen dat ik me kapot verveeld heb, totaaaaaaal niet. Maar zou kun je niet door blijven gaan...je moet een 'decent' living maken. Tja...en nu dus dit traject.
Trouwens, dat is nog geen 1,5 jaar...op 3 maandjes carglass werk na
Laatst bewerkt: 26 mei 2010