Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Hij doet in het begin 3x in de week hetzelfde om je spieren te laten "wennen". Na een paar weken zal je wss een ander schema krijgen. Gewoon trainen, maar dan rustiger aan.

2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    Ja, het was ook een soort inleidend schema had ie gezegd.
    4 weken lang..maargoed, zal m'n best doen.

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Had ik ook hoor. 4 weken basis schema. Daarna aangepast. Heb nu een 4x6 schema. Over 3 dagen verspreid.

4. EleqtriQue

EleqtriQue Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon pompen boys.

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    tuurlijk niet, spieren hebben rust nodig, en dan ga jij als je vollebak spierpijn hebt, gewoon weer vollebak er tegen aan? Ga je iets wat kapot is nog verder kapot maken.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Waarbij dit opvalt:

Thx kevf :)

8. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Het onderzoek is wel al 7 jaar oud en onderzoekt alleen eccentrische bewegingen waar de proefpersonen niet aan gewend zijn. Of het onderzoek al ontkracht is kan ik zo niet vinden, maar de resultaten gebruiken als theoretische basis voor fitness lijkt me niet verstandig.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    De basis: dat het geen indicatie is voor wel/geen spiergroei is iig nog steeds algemeen geaccepteerd.

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dan lijkt het mij veilig om te zeggen dat als men herhaalde bewegingen doet die wel bekend zijn spierpijn geen indicatie is om te zeggen dat spieren groeien na je oefening

Wat kevf dus al aangeeft.

Pijn=fijn na fitness omdat je weet dat je goed bezig bent is dus onzin om te zeggen.

11. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb idd, als ik vollop aan het trainen ben haast nooit spierpijn. Wel merk ik dat ik aanzienlijk sterker word.
    Maar zoals nu, na een maandje of 2/3 nouwelijk iets gedaan te hebben, heb ik gewoon nog spierpijn in m'n borst van alleen een beetje bankdrukken.
    Ben wel behoorlijk achteruit gegaan zeg de tering! Kon nog wel 3 setjes van 80kg 8x

12. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Dat is niet wat er wordt gemeten dus veilig om te zeggen lijkt mij dat, op basis van dit artikel, niet, maar het klopt inderdaad volgens mij ook wel. Het is voor mij ook al weer een paar jaar terug dat ik dit alles heb gehandeld. Zal straks wat boeken spierfysiologie pakken om door te lezen.

Laatst bewerkt: 2 jun 2010
  13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Als de conclusie wordt getrokken dat in het menselijk lichaam na zware inspanning (wat 15 keer 10 verdiepingen trappen lopen toch wel is neem ik aan? ;) ) de desbetreffende spieren na weefselmonsters geen scheuren/schade vertonen, dan mag er toch aangenomen worden dat spierpijn niet hoeft te betekenen dat er schade is aan de spier in de vorm van DOMS?

Ik ben van mening dat Thornell gelijk had

14. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Nee, dat klopt. Er zijn meerdere mechanisme's die kunnen leiden tot spierpijn.

Toch vind ik het een grote conclusie op basis van 1 zo'n simpel onderzoek.

15. SiK Stijn

SiK Stijn Stijn : )

Leuk Bevonden:
    0
    ff noobvraagje :

ik train nu al zo'n 2 a 3 weken thuis gewoon s'avonds 25 sit-ups en 25x pompen ,

en ik eet gewoon wat de pot schaft en let er op dat ik niet te veel snoep!

zal dit na een paar maanden effect hebben maw sixpack ofz ?

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Als je er elke avond 250 sit-ups en 250x pompen(wat het dan ook mag zijn) van maakt zal je wel wat resultaat gaan zien...

17. Ashavan

Ashavan Guest

heerlijk dat sarcasme :D

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    We nemen het van je over :+

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    25x pompen.... als je dat alleen doet is dat een oefening puur voor de rechterarm? :+

@Bombass: just kidding. Nee dit gaat je niet helpen. Gewoon lekker nog ff gamen oid of het serieus/serieuzer aanpakken

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Gebruikt er iemand van jullie vitaminen pillen? bij xxlnutrition heb je namelijk pillen die meteen al de gehele ahd hebben. En aangezien ik wat minder groente enzo eet, leek het mij wel slim om die te kopen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina