Divinity II: Ego Draconis

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 9 aug 2008.

  1. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb nog een vraagje..
    Ik heb een meisje als Avatar van Xbox zegmaar, en in het spel heb ik meer mogelijkheden bij vrouw qua haar en gezicht dan bij een man.. daar heb ik maar 3 mogelijkheden..
    Hebben de mannen hier wel meer mogelijkheden bij een man in het spel? Want ik vind het leuker om met een man te spelen maarja..

    Thx alvast :p
     
  2. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je Xboxprofiel onafhankelijk werkt van eender welke game en diens avatarkeuzes.
    Ik heb een manneke als Xbox-profiel en in Divinity ook bij de keuze voor een heldin meer mogelijkheden qua haartooi. ;)
    Ik speel zelf liever met een heldin :) .. die beweegt ook eleganter als ze bovenaan een ladder op het platform aankomt hihi ... en bij het zwemmen ook leuk om te zien ... hmmm
     
  3. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Hahaha bedankt :) Ik ga zo maar eens opnieuw beginnen, ik denk met mage, en dan andere keuzes maken en beter zoeken in Broken Valley voordat ik naar de Maxos Temple ga :)
     
  4. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel nu op hoogste moeilijkheidsgraag en is goed te doen! Eigenlijk tot hiertoe gemakkelijker dan ik had verwacht .. maar ja, nu met mijn eerdere speelervaring kan dat eigenlijk niet anders dan steeds beter gaan.

    Ik gebruik ook veelvuldig magie. En dat in combinatie met de pijl-en-boog én een tweehandig zwaard of soms ook twee zwaarden of wat anders. Of met de vuisten. Ik hou van afwisseling en wat tactische zetten ondernemen...
     
  5. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Mooi dat je er zoveel plezier aan hebt :)
    Ik ben nu met een mage, level 4 en schrijf nu ook dingen op wat voorkomt dat ik een kwartier aan het zoeken ben naar iemand die ergens anders staat :+
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oh, als Mage zou ik absoluut gaan voor Firewall en Magic Missile. Kijk ook goed welke permanente 'buffs' er zijn (of hoe heet dat ook alweer?). Er is er één die het effect dat potions op je hebben vergroot, één die de kracht van je magic doe toenemen en één die de kosten daarvan vermindert.
    Als mage kan je geweldig overpowert raken. :D
     
  7. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Permanente 'buffs' zijn ;) :
    Destruction : versterkt je magic aanvallen
    Potion Efficiency(Ranger skill) : vergroot het effect dat potions op je hebben = drankjes leveren méér op!
    Mana Efficiency : je hebt minder Mana nodig als je magie gebruikt

    Magic Blast : is ook krachtig!
    Persoonlijk gebruik ik ook altijd de skill "Ranger Stealth" zodat ik vijanden vanaf een grotere afstand in het vizier kan nemen en schieten met de boog, maar OOK gebruiken van spells zoals Magic blast, Fireball, Magic Missile ... echt de max :+
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Heeft Ranger Stealth effect op ranged magic, of bedoel je dat je magic en ranged door elkaar gebruikt? :eek:
     
  9. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Effect in die zin dat:
    je kan via de Skill Ranger Stealth vanop een grotere afstand al je vijand in het visier nemen (dit doet Ranger Stealth dus, meer niet!), zodat je het voordeel hebt dat de vijand je nog niet opmerkt en dat geeft je de gelegenheid de vijand te verrassen met een magic spell (ranged magic spells dus) aanval of je kiest ervoor je boog te gebruiken (kan je uiteraard ook Poison Arrows, Splitting Arrows, Stun Arrows of Explosing Arrows gebruiken), of beide!

    Maar zelfs als je er niet voor kiest om Ranger te zijn: je vind vast wel een boog ergens en je houdt steeds 1 boog bij, de andere verkoop je en via het richten van je boog (gebruik de knop om 1 vijand in het visier te nemen - het bijna over de schouder perspectief dus) kan je dan gewoon kiezen om enkel ranged magic spells af te vuren! en als de vijand dichtbij is om op melee aanval over te gaan of firewall of ...

    Ik vind dit wel handig, vooral bij de snelle vijanden! Zo kan je ze al wat HP ontnemen voordat ze je willen platmeppen (Black Ring Members met die grote hamers die op je komen afstormen!).

    Het is ook wel naargelang de moeilijkheidsgraad: bij "high" (waar ik nu op speel) heb ik sterk de indruk dat de (meeste) vijanden een beter zicht en/of gehoor hebben!! Dus moet ik voorzichtiger zijn en haalt die Ranger Stealth minder uit ... in sommige gevallen ziet de vijand mij al sneller dan ik hen in het visier kan nemen... dan gebruik ik een andere tactiek.
    't Is persoonlijke voorkeur en ik hou er wel van om vijanden te slim af te zijn, hen te verrassen, soms ook verassen met Firewall héhé :+
    En ja, ik gebruik beide afwisselend, boog én magic, al naargelang de situatie! En als eenje (of meer) dichtbij komt neem ik een tweehandig zwaard of nog wat anders, al naargelang wat ik voorhanden heb aan goede melee-wapens; ;)
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2010
  10. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    *haalt DivII uit de diepste krochten der Xboxdraadjes*

    Ik heb een vraagje, ik ben nu net in het "tweede" gedeelte van Broken Valley,
    waar Rhode dus heen gaat, en ik was level 6 toen ik erheen ging. Welk level waren jullie nou toen jullie naar het tweede deel van Broken Valley gingen? Want ik heb echt heel veel moeite met de vijanden maar ik kan echt niet meer quests/vijanden vinden in het eerste deel... Alvast bedankt :)
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oeh, op level 6 is wel erg laag. Ik zou nog eens heel goed rond je heen kijken en elk huis in gaan, elk potje leegroven (wat mag, er gebeurt niks negatiefs). Praat met elke NPC en probeer kisten te openen met de Lockpick skill, krijg je geloof ik ook XP voor. En doe niet bij iedereen mindread, omdat je zo XP kwijtraakt.
     
  12. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Hrrrmmm ik dacht al dat het erg laag was :+
    Ik ben overal naar binnen geweest, gelockpickt wat ik kon, alles leeggeroofd... Met iedereen gepraat...

    Idd, ik heb zo'n tegenstrijdig gevoel, wel/niet mindreaden?
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Tja je kan spel ook op Easy zetten, heeft totaal geen effect op Achievements (als je dat belangrijk vind).
    Ook kan het zijn dat je echt TOTAAL verkeerde keuzes maakt bij het level-up of dat je niet genoeg gebruik maakt van je skills.
     
  14. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Tja ik ben wel een mage, maar ik heb opzich ook wel wat strength/dexterity gedaan omdat de spells in het begin nog zo weinig damage doen en mn mana snel op was... Ik ga nou nog eens overnieuw beginnen als mage, en dan heeeeel veel intelligence enzo...
    Bedankt voor je hulp :D
    En als het dan nog niet lukt, zet ik hem idd maar op Easy :)
    Ik ben opzich wel een achievementhoer maar geen diehardhoer ;)
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oké. Ik zou veel punten in Magic Missile en Firewall steken, en pak die buffs van meer damage per spell en meer mana.
     
  16. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zit ook altijd na te denken over Lockpick/Encumbrance...
    Ik vind het altijd zo irritant nmlk dat je lekker een cave aan het doen bent en je kan de helft van de kisten niet open maken :mad:
    En Encumbrance.. Ik bewaar alle formulas en boeken en dan heb je heel snel ruimtetekort :mad:
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Lockpick is zeker wat waard, maar pas op dat je neit te veel in Lockpick en Encumbrance steekt en daardoor niet sterker word in vechten. ;)
     
  18. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt voor al je hulp :D
     
  19. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Eh ik zit vast :9
    Ik heb met Lord Lovis gepraat en ben naar boven gegaan in de toren en zit nu in een rare kamer met de ouwe smit van Lord Lovis Carlin. Ik kom er niet echt, kan ook geen knop meer indrukken en de uitgang/ingang zit dicht :'-(
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Uhm... even denken. Je bent al in die kamer geweest met al dat vuur?
     

Deel Deze Pagina