Effect in die zin dat:
je kan via de Skill Ranger Stealth vanop een grotere afstand al je vijand in het visier nemen (dit doet Ranger Stealth dus, meer niet!), zodat je het voordeel hebt dat de vijand je nog niet opmerkt en dat geeft je de gelegenheid de vijand te verrassen met een magic spell (ranged magic spells dus) aanval of je kiest ervoor je boog te gebruiken (kan je uiteraard ook Poison Arrows, Splitting Arrows, Stun Arrows of Explosing Arrows gebruiken), of beide!
Maar zelfs als je er niet voor kiest om Ranger te zijn: je vind vast wel een boog ergens en je houdt steeds 1 boog bij, de andere verkoop je en via het richten van je boog (gebruik de knop om 1 vijand in het visier te nemen - het bijna over de schouder perspectief dus) kan je dan gewoon kiezen om enkel ranged magic spells af te vuren! en als de vijand dichtbij is om op melee aanval over te gaan of firewall of ...
Ik vind dit wel handig, vooral bij de snelle vijanden! Zo kan je ze al wat HP ontnemen voordat ze je willen platmeppen (Black Ring Members met die grote hamers die op je komen afstormen!).
Het is ook wel naargelang de moeilijkheidsgraad: bij "high" (waar ik nu op speel) heb ik sterk de indruk dat de (meeste) vijanden een beter zicht en/of gehoor hebben!! Dus moet ik voorzichtiger zijn en haalt die Ranger Stealth minder uit ... in sommige gevallen ziet de vijand mij al sneller dan ik hen in het visier kan nemen... dan gebruik ik een andere tactiek.
't Is persoonlijke voorkeur en ik hou er wel van om vijanden te slim af te zijn, hen te verrassen, soms ook verassen met Firewall héhé
En ja, ik gebruik beide afwisselend, boog én magic, al naargelang de situatie! En als eenje (of meer) dichtbij komt neem ik een tweehandig zwaard of nog wat anders, al naargelang wat ik voorhanden heb aan goede melee-wapens;
Laatst bewerkt: 7 apr 2010