Klopt, maar je zal ook alleen verschil zien bij programma's die ook daadwerkelijk in HD zijn opgenomen en dan ook met 720p/1080i worden doorgegeven.
Kijk maar naar House MD, want die was toch wel erg mooi gisteren! Al was het weer een herhaling! (waardeloze zender dat sbs6. Eerst zenden ze 2 verschillende seizoenen binnen een week uit en nu, na net 4/5 nieuwe afleveringen gooien ze er weer een oude tussendoor).
Ik wist al dat die HD zou worden doorgegeven en dat gebeurde dus ook en zag je 1080i staan. Ik denk dat CSI ook HD zal zijn, want zag er bij SD al erg goed uit. De reis van de Beagle is ook HD, net als The Pacific (heb in nog niet gekeken).
KPN is niet de enige, want ik heb glasvezel bij XMS. Nou heb ik het alleen voor internet (50MB up- en download!), maar ik kan ook n telefoon en televisie pakket nemen met HD zenders.
Je hebt waarschijnlijk de pc op een resolutie staan, die de hdtv niet accepteert over hdmi. Meestal accepteren ze alleen de HD reso's 1280x720 en 1920x1080. Bij andere reso's krijg je dus geen beeld. (daarom zegt de tv ook: out of range, ofwel een reso die hij niet aankan).
Dat is ook de reden waarom je wèl het opstartscherm ziet, want die is in een 480 ofzo reso en dat accepteert de tv wel.
Dus ff met rechts op het bureaublad klikken en de reso veranderen in 1 van bovenstaande. Daarna de pc uitzetten, aansluiten op de tv en opnieuw opstarten.
Succes.
Aangezien frame 1 en 2 verschoven zijn ten opzichte van elkaar, kunnen ze nooit passen. Daar helpt de beste de-interlacer niet tegen.
Een slechte de-interlacer zorgt ook nog s voor artifacts.
Zie jij geen verschil? Prima en gewoon laten staan dus.
Laatst bewerkt: 5 jun 2010