1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Heb nu weer UPC HD besteld. Voor het WK, maar ook voor de overige zenders (Sport1 HD bijvoorbeeld). Had tijdens het EK 2008 ook UPC HD en dat was echt genieten! Dus ben weer erg benieuwd naar komende WK! :)
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat het tegenvalt verbaast me, want ik vind het verschil tussen mn hd-decoder en mn digitale decoder met scart zelfs groot. Dit terwijl ik dat juist helemaal niet had verwacht.

    Ned 1, 2 en 3 zijn HD, maar natuurlijk zie je dit pas echt wanneer de programma's ook echt HD zijn. Kijk maar 's naar de reis van de Beagle (Darwin). Waanzinnig mooi.

    Ook de HD zenders van National Geographic en Discovery HD zijn om te smullen. Vooral History channel is echt dikke shit, zo mooi :thumbs:

    Sommige voetbalwedstrijden zijn echt matig van kwaliteit, maar andere zijn echt om te watertanden zo mooi. Ik roep dan weer tegen mn vrouw: kijk nou wat een beeld! :)

    Sinds kort zijn er nieuwe HD zender bij (Ziggo) en wel SBS6 HD, Veronica HD en Net 5 HD. House en The Pacific worden vanaf nu ook in HD uitgezonden.
    Maar ik vind ook de gewone zenders er beter op geworden en dat komt dus door de betere decoder.


    Fatsoenlijke de-interlacer of niet: het feit blijft dat de beeldlijnen van frame 2 niet precies op de beeldlijnen van frame 1 passen en je dus een kameffect krijgt. De 2 beelden zijn immers van elkaar verschoven!

    Jij bent in de war met het tonen van een stilstaande foto. Wanneer je daarbij de beeldlijnen samenvoegt zal je een perfect beeld hebben. Echter, zodra het beeld beweegt gaan de frames niet passen en hoe sneller de beelden, hoe meer je zult zien van dit probleem.

    Daarom zijn de meeste mensen het erover eens dat 720p een mooier beeld geeft dan 1080i bij snelle beelden en gaming.

    (heb je nog foto's gemaakt van je tv of is de kamer nog niet af?)
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2010
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Tsjah moeilijk te zeggen. Waarschijnlijk is 720P mooier, en anders zet je hem gewoon zelf op 1080i en kijk je of je verschil ziet.
     
  4. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het nu alleen over SBS6 HD, Veronica HD en Net 5 HD. Met Discovery, NG HD en History Channel HD is idd niks mis. Ook NL 1/2/3 zijn scherp, mits inderdaad de 'bron' ook HD is. Dexter en Studio Sport bijvoorbeeld zijn in HD opgenomen en zijn dus ook mooi scherp.

    Als ik nu zap tussen SBS6 en SBS6 HD, zie ik geen grote verschillen. Het logo is scherp, maar het beeld is nagenoeg hetzelfde. Misschien is het beeld ietsje scherper, maar het is nog lang niet vergelijkbaar met écht HD. Ook de ondertiteling is niet veel scherper, wat bij Ned3 wél het geval is. Wat me verder opviel in het half uurtje dat ik vanmiddag even gekeken heb is dat er nog aardig wat in 4:3 uitgezonden wordt.

    Ik weet niet precies wat het is, ik had er gewoon wat meer van verwacht denk ik. Maar het zal komen doordat alles nog in de kinderschoenen staat. Ze zullen nog niet alles in HD aangekocht hebben. De tijd zal het leren wat er allemaal in écht HD uitgezonden wordt. :) Op dit moment vindt ik het de 5,95 euro extra lang niet waard...
     
  5. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Misschien een domme opmerking, maar heb je geen glasvezelkabelaansluiting nodig om echt HD-tv binnen te krijgen? Als de gewone kabel er nog ligt krijg je toch nooit de volledige kwaliteit binnen, ondanks dat dat wel naar je toe gezonden wordt en je tv het aankan? Als dat zo is moet je dus per se bij KPN zijn, want die zijn volgens mij de enige die glasvezelnetwerken aanleggen en volgens mij lang niet overal.
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hoezo? Kabel is ook gewoon meer dan 100mbit/s, dus genoeg bandbreedte om een HD signaal door te geven. De specificaties voor EuroDOCSIS liggen nu op max. 400mbit/s, er zit dus nog wel even wat rek in 'gewone' kabel en het is nog lang niet afgeschreven.
     
  7. Mota15

    Mota15 MC

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb sinds gisteren een Sony 40" EX402, maar heb een klein probleempje.

    Ik heb hem namelijk gekoppeld met mijn PC via HDMI, maar als ik hem op het goede HDMI kanaal heb staan, dan staat er linksboven op de TV 'Out of Range' en krijg ik geen signaal. Beide schermen staan op 60hz, als ik ik die lager zet veranderd er niks en ook de resolutie lager zetten heeft geen nut.

    Had ook nog geprobeerd om de PC een reboot te geven en hij laat wel het POST scherm zien en 'Windows loading'.

    Is het misschien verstandig om de PC uit te zetten, TV ook en dan beide gewoon weer aanzetten?

    Dit allemaal met een ATI HD5770
     
  8. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Alle flatpanel hdtv's zijn progressief en kunnen geen interlaced beeld weergeven dit betekent dus wanneer de de-interlacer goed zijn werk verricht het beeld hetzelfde is als een native 1366x768p bron.

    Op zich kijk ik op drie verschillende hdtv's (50VT20, 40A656 en 32M71) kabel tv (sdtv upscaled naar 1080i en native hd 1080i). Het maakt niet uit of ik iets rustigs bekijk als Myzentv of iets met veel snelle camera pans als F-1 of Voetbal, er zijn nooit interlace problemen waar te nemen.

    Dit is waarschijnlijk ook een reden waarom Melbuun het uit de starterpost gehaald heeft aangezien het tegenwoordig niet meer voorkomt, sowieso niet bij de grote merken.

    Overigens de kamer is zo goed als af en de foto's zullen dan ook spoedig volgen
     
  9. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Bij KPN vertelden ze dat de oude kabeltvkabel maar 320(p) doorlaat ipv 1080 van het glasvezelnet, maar dat zal dan verkooppraat zijn.
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ligt eraan, misschien hebben ze het wel over analoge kabeltv. Maar dat zou dan nog steeds 480p moeten zijn, dus ze blijven onzin praten.
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor HDTV maakt Ziggo gebruikt van Mpeg2 technologie.
    Mpeg2 vreet behoorlijk veel bandbreedte op en daardoor heeft Ziggo nu de bijna volledige bandbreedte voor HDTV heeft gebruikt.

    Het zal dan ook tijd worden dat Ziggo overschakelt naar Mpeg4 zoals Canalplus.
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Klopt, maar je zal ook alleen verschil zien bij programma's die ook daadwerkelijk in HD zijn opgenomen en dan ook met 720p/1080i worden doorgegeven.
    Kijk maar naar House MD, want die was toch wel erg mooi gisteren! Al was het weer een herhaling! :mad: (waardeloze zender dat sbs6. Eerst zenden ze 2 verschillende seizoenen binnen een week uit en nu, na net 4/5 nieuwe afleveringen gooien ze er weer een oude tussendoor).

    Ik wist al dat die HD zou worden doorgegeven en dat gebeurde dus ook en zag je 1080i staan. Ik denk dat CSI ook HD zal zijn, want zag er bij SD al erg goed uit. De reis van de Beagle is ook HD, net als The Pacific (heb in nog niet gekeken).



    KPN is niet de enige, want ik heb glasvezel bij XMS. Nou heb ik het alleen voor internet (50MB up- en download!), maar ik kan ook n telefoon en televisie pakket nemen met HD zenders.


    Je hebt waarschijnlijk de pc op een resolutie staan, die de hdtv niet accepteert over hdmi. Meestal accepteren ze alleen de HD reso's 1280x720 en 1920x1080. Bij andere reso's krijg je dus geen beeld. (daarom zegt de tv ook: out of range, ofwel een reso die hij niet aankan).
    Dat is ook de reden waarom je wèl het opstartscherm ziet, want die is in een 480 ofzo reso en dat accepteert de tv wel.

    Dus ff met rechts op het bureaublad klikken en de reso veranderen in 1 van bovenstaande. Daarna de pc uitzetten, aansluiten op de tv en opnieuw opstarten.
    Succes.


    Aangezien frame 1 en 2 verschoven zijn ten opzichte van elkaar, kunnen ze nooit passen. Daar helpt de beste de-interlacer niet tegen.
    Een slechte de-interlacer zorgt ook nog s voor artifacts.

    Zie jij geen verschil? Prima en gewoon laten staan dus.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2010
  13. Mota15

    Mota15 MC

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt voor je reply, maar mijn PC monitor kan dus max 1680 x 1050 aan en toch zou ik de TV in 1920 x 1080 willen zien, is het misschien mogelijk om dit te omzeilen? (forcen) Of moet ik dan een monitor hebben die 1920 x 1080 aan kan?

    edit: Heb net de reso 1280 x 720 getest, maar daar geeft hij ook Out of Range aan.

    Oja over het verhaal dat ik wel de POST en Windows loading zie, zo ziet het er uit:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2010
  14. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Zorg dat je bij "multiple displays" extend these displays selecteerd. (Sorry, Engelse windows, geen idee wat het in het Nederlands is) Dan kan je voor beide schermen afzonderlijke instellingen gebruiken.
     
  15. Mota15

    Mota15 MC

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit heb ik net ff geprobeerd maar nog steeds Out of Range op de TV.
    Heb met extend mn computer scherm op 1680 x 1050 staan en de TV op 1920 x 1080. Had de PC ev TV uit gedaan, kabel eruit en weer erin en alles weer aan maar nee =(
     
  16. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is waarschijnlijk de frequentie. Probeer die eens anders in te stellen.
     
  17. Mota15

    Mota15 MC

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb geprobeerd de PC op 60hz te doen en TV op 50hz maar dat werkt ook niet.

    Laatste firmware staat er ook op en ATI driver is de laatste (10.5)

    Had nog een tabel gevonden in de gebruiksaanwijzing:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2010
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een monitor kan wel maximaal 1680x1050 ondersteunen maar dat wil niet zeggen dat die alle resoluties ondersteund.
    Kijk even in de gebruiksaanwijzing van monitor/tv en vergelijk die resoluties+freq met die van de videokaart.
     
  19. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Probeer ook eens de frequentie op 59,9 te krijgen, eerst deed hij het bij mij ook niet toen van 60 naar 59,9 gezet en toen werkte mijn tv wel op mijn macbook.
     
  20. Mota15

    Mota15 MC

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nu een DVI naar HDMI kabel er tussen gezet en dit werkte gelijk perfect. Denk dat ik dit maar ga gebruiken, aangezien de kwaliteit ook goed is.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina