Joran van der Sloot; Is het weer zover?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Meanzo, 3 jun 2010.

1. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Ik vind sowieso dat moord(dus het moedwillig iemand van het leven beroven) meteen levenslang moet zijn, de familieleden krijgen het slachtoffer ook niet naar x jaar terug. maar helaas heb ik weinig te zeggen.

2. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Wtf, heb nooit dat Joran gebeuren gevolgd, stomme hype. Maar ik lees nu dat die gast pas 22 is, en Holloway 5 jaar geleden door hem is vermoord, was die gast serieus 17/18 jaar oud toen?

3. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
  4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Hij heeft zelfs nog tegen de hotelleiding gezegd dat zijn kamer een week lang niet schoongemaakt mocht worden(heeft 'ie extra voor betaald).

5. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Jezus, met het late nieuws van RTL. Die journaliste zegt dat Joran rustig is, angstig kijkt en niet antwoord op haar vragen. Die gast krijgt 4390 journalisten over zich heen met de vraag: "Joran, ben je schuldig? Joran, Joran, Joran, JORAN!" WTF 8)

Alsof die gast uberhaupt iets gaat zeggen op zijn parade rondjes.

6. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben gewoon voor de doodstraf als je een moord pleegt. Jij berooft iemand van het leven en dan moet jij ook van je leven worden beroofd

7. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En als dr na 2 jaar een nieuwe doorbraak komt zoals met DNA was en hij blijkt onschuldig?

8. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Doodstraf is hypocriet en niet van deze tijd, laten we het daar maar niet over hebben in dit topic. :9

9. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Dat slaat echt nergens op :{

10. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk heb ik het hier over moordzaken die 100% bewezen zijn en niet over cases die niet bewezen zijn. Spreekt voor zich lijkt me...

11. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Ook bij zaken waarvan het "100%" bewezen is blijkt het in bepaalde omstandigheden dat ze de verkeerde naar death row hebben gestuurd. De doodstraf is nooit waterdicht en daarom is het ook te simpel om er op die manier tegenaan te kijken.

12. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n typ is zijn leven al niet meer veilig over straat. Gaat hij er niet aan in de gevangenis, gebeurt dat vast en zeker wel een keer buiten. En terecht.

Hoe hij praat over dingen snap ik niet dat zijn vader nog voor hem op kwam...Maar goed dat die dat niet meer kan!

Laatst bewerkt: 6 jun 2010
  13. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Nou, van mij mag hij liever de rest van zijn verrotte leventje billenknijpen.

14. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Zucht, hype hype hype

15. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Wacht wel op de David Fincher verfilming om een conclusie uit zijn schuldigheid te halen.

16. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Inderdaad, gewoon hetzelfde doen als de dader, heel erg logisch. Iets doen wat je bij de wet veroordeelt :x

17. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Mja, aan de andere kant, we leven al met z'n miljarden op deze aarde, en als iemand al 2 levens op z'n naam heeft staan.. Weg ermee!

18. praetorian

praetorian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De doodstraf is een typisch kenmerk van barbaarse samenlevingen naar mijn mening, en ja daar bedoel ik op dit punt ook amerika mee. Eigenlijk daar bedoel ik juist amerika mee.. , amerika heeft zijn grondwet onder andere gebasseerd op John Locke en Thomas Hobbes. Als ik hun gedachtegoed eventjes heel ruw weg mag formuleren. Je sluit een dealtje met de overheid, jij onderwerpt je aan hun gezag en zij zorgen ervoor dat je leven beschermt wordt. Als vervolgens een overheid besluit om zijn onderdeel van die overeenkomst te breken (ongeacht het feit of het individu dat ook heeft gedaan) , krijg je een van nature onbetrouwbare overheid, immers een overheid is ook niet feilloos. Er zullen onschuldige mensen sneuvelen en het staat gewoon niet goed als je zegt dat je zelf je afspraken niet meer hoeft na te komen als de ander dat niet doet. Op dit punt heeft de overheid een voorbeeldsfunctie. Dat zover thomas hobbes. John Locke stelt in jip en janneke taal : wat geeft een staat het lef om op een soort goddelijke wijze te beslissen over leven en dood? Vooral in amerika, waar de doodstraf op een republikeins gedachtegoed stoelt is dit een redelijke contradictie in normen en waarden.

Nou over joran van der sloot. Met wat wij op dit moment weten is er een zeer redelijke kans dat hij in Nederland voor het vergrijp met deze informatie ( namelijk, de hotelkamer was van hem) niet veroordeeld worden. Maar goed, we hebben het hier over Peru en de kans op een eerlijk proces neemt dan helaas af.Het zal mij verbazen als Peru niet het hele mediaspektakel rondom Joran laat meewegen in de rechtsgang.

Laatst bewerkt: 6 jun 2010
  19. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Had wel het idee dat hij dit niet gedaan had. Maar als je dan die camerabeelden ziet van het hotel dat moet hij het wel gedaan hebben. Hij had toch wel kunnen weten dat ie word gefilmd in een hotel. Had hem wel wat slimmer ingeschat.

20. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ik denk niet dat hij van tevoren van plan was haar te vermoorden, dus dan denk je niet aan de camera's (of misschien was ie dat wel van plan, wel ERG toevallig dat ie dr precies 5 jaar na holloway doodt dan)

Deel Deze Pagina