[X360]Xbox LIVE NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc. [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door DiaL, 11 mrt 2010.

1. latino

latino World Fineszt Gamer!

Leuk Bevonden:
    0
    mijn modem is van wannadoo (Online heet nu) en heeft eigenlijk draadloos netwerk maar kan ook via internet kabel internet hebben. Dus mijn pc heeft draadloos verbinding met ons modem. en de 360 Met draad verbinding en er kunnen meerdere internetkabel in de modem.

2. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Maar als ik me goed herinner had je voordien toch al eens je NAT problemen kunnen oplossen niet? Wat had je toen gedaan, poorten geforward of met UPnP gewerkt of DMZ?

Volg de stappen eerst nog eens van de guide, d.w.z. UPnP eerst eens proberen. Maar vergeet dan zeker niet ook een harde restart uit te voeren! Dit wil gewoon zeggen de modem/router van het electriciteitsnet halen voor enkele minuten! Het klinkt erg simpel maar ik kan het niet genoeg benadrukken! Dit ligt aan de basis van heel veel router problemen (en/of fouten bij configuratie aanpassingen).

Afhankelijk van de electronica (design, methodologie, kwaliteit van componenten, etc.) kan het seconden tot minuten duren vooraleer dat chips & logische poorten in de schakelingen effectief gereset zijn. Eenmaal je het apparaat enkele minuten van het electriciteitsnet hebt gehaald zouden alle RAM/chip registers effectief gecleared moeten zijn.

3. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Ook hier;

Blijkbaar is er een probleem met de image hosting server/site waardoor veel van de screenshots ter verduidelijking van de startpost (tijdelijk) onbeschikbaar zijn.

Ik heb ze gelukkig ook elders opgeslagen maar wel op m'n thuispc i/h buitenland, zodra ik terug ben zoek ik wel even een andere imagehost. Iemand trouwens betrouwbaar suggesties? Want bv. een Imageshack lag er vroeger ook vaak uit herinner ik me..

Edit: Even geen aandacht aan besteed dat dit hier even een dubbelpost werd, scuzi!

4. maxje1992

maxje1992 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik vaak www.tinypic.com

---

Ik heb geen 2 modems/routers.

De router staat beneden, mijn internetkabel erin en die gaat via alle leidingen omhoog naar mijn zolderkamer.

----

Heb deze poorten opengezet: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Siemens/GigasetSX551/Xbox_Live_360.htm

Met UPnP aan, helaas... Ben bijna ten einde raad

Laatst bewerkt: 5 jun 2010
  5. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Maar je moet juist ofwel UPnP gebruiken ofwel portforwarding, niet in combinatie want dat kan tot conflicten leiden.

6. TychNLD

TychNLD Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb inderdaad die error bij Bungie van "Can't retrieve playlists" en heb nu FIFA 09 opgestart maar even voor de duidelijkheid doet hij dit bij alle EA Games en ik krijg: "You must be signed in to xbox live and the ea servers in order to access the online feature of this title" maar ben wel op xbox live gewoon.

Bij Forza Motorsport 3 krijg ik deze foutmelding als ik bijv. naar de storefront ga gewoon online dus: "The Forza Motorsport 3 server is not available at this time. Please try again later".

Ook handig om misschien te laten weten is dat ik ook dit soort foutmeldingen krijg bij Zune en Halo Waypoint.

Ik probeer later nog een foto te maken van mijn internet kast. want het is nog ingewikkelder dan modem/router > routerswitch. Er zit nog veel meer bij.

gr, tycho

7. StrikwerdaAjax

StrikwerdaAjax Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Toen ik gewoon met mijn xbox en router verbinding had met een draad. Heb ik mijn NAT Open gezet, maar nu ik een Wireless Adapter is mijn NAT Nog steeds open, maar kan ik 1 vriend soms niet joinen of bij fifa spellen kan ik niet connecten met de tegenstander. Je weet wel wat er dan gebeurt. Heletijd gebeurt er niks en dan staat er in eens: wedstrijd met je tegenstander is niet beschikbaar. Toen ik gewoon met draad speelde had ik daar nooit last van.

8. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Het Probleem

Wat is het probleem (korte omschrijving)?: NAT staat ineens op Strict, terwijl ik hem een tijdje terug nog open had gezet. Ik kan geen party's joinen.
    Welke provider?: KPN
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: Tussen de 700kb/s en 1,3MB/s

Modem

Welk merk modem heb je?: Genexis
    Modem type?: ADSL (denk ik)
    USB/ Ethernet?: Ethernet

Internet Delen / ICS

Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Geen flauw idee. Er staan 3 computers aangesloten op ons netwerk, plus mijn Xbox.
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Windows Firewall, staat altijd uit.

Router

Welk merk router heb je?: Thomson
    Welk router type?: KPN Experia Box, TG789vn
    Welke firmware?: Software versie 8.3.H.4
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Kabel tussen Xbox en router

De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Your NAT type is Strict...
    Wat heb je geprobeerd?: Poorten open gezet, UpnP aangezet, IP adres statisch gezet, Zitten klooien in mijn router opties via mijn PC.
    Waar stopt de test?: Laatste balkje, dan komt er een uitroepteken boven te staan.
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Router opnieuw opstarten, poorten openzetten, naar Xbox.com gaan...

Als je iemand niet kan zien of horen

Wat staat er bij NAT?: STRICT

Nog een probleempje hierbij is dat ik mijn router niet overnieuw mag opstarten. Dit staat op veel sites als een stap aangegeven bij het oplossen, maar dit kan ik dus niet doen.
    Mijn ouders, die allebei het technische verstand van een eend hebben: "Ja, zet de router maar niet overnieuw aan, want dan raakt alles ontregeld." Shut up mam... -.-

Maarja, toen er bij ons glasvezen werd aangelegd stond mijn NAT eerst op Strict. Ik heb toen in de router instellingen UpnP aangezet, en daarmee was alles opgelost. Mijn NAT stond weer gewoon open. Sinds een week is hij ineens weer op Strict gesprongen, en ik krijg hem maar niet open.

9. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ach, daar merken ze toch niks van als je dat ding opnieuw opstart. Geloof me, dat maakt echt helemaal niks uit. Ik heb ook een experia box, en in de tijd dat ik veel MW2 speelde moest het ding minstens elke week even opnieuw opstarten omdat anders de NAT weer op strict stond.

Je hebt pech ben ik bang als het opnieuw opstarten ook niet werkt, want de experia box is gewoon een onding. Wat je ook doet, de poorten gaan niet open. Het resetten werkt af en toe wel, af en toe niet. Wat je ook nog kan proberen is even de stroomkabel 30 seconden eruit laten, en hem er dan weer in doen.

10. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Punt is dat de telefoon en televisie ook op dat ding zitten aangesloten. Heeft het verder nog gevolgen voor bellen en TV als ik dat ding reset. Want altijd als er iets mis is met die experia box wordt ik thuis als eerst aangekeken om de een of andere reden. Het is dus niet zo dat alles straks overnieuw geïnstalleerd moet omdat ik de stroom eraf heb gehaald ofzo?:+

11. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Normaal gezien zou je er niets van mogen merken omdat de instellingen bewaard blijven. (Let wel op je doet een hard restart door hem enkele minuutjes van het electriciteitsnet te halen, niet door de reset knop in te blijven drukken dan krijg je natuurlijk wel zoals de naam het zegt een hard reset waarbij de instellingen ook gereset worden.)

Er zijn wel meerdere problemen met de Experia box spijtig genoeg (check bv. o.a. de Experia Box en xbox live thread).
    Het is op zich positief dat het eerst al werkte toen je UPnP had aangezet. Je moet wel opletten dat je niet tegelijkertijd port forwarding en UPnP (en/of DMZ) activeerd aangezien dit voor conflicten kan leiden met een stricte(re) NAT tot gevolg.

Best is dus gewoon even te kijken dat UPnP in je instellingen aanstaat en de rest uit, bewaren & vervolgens toch even je router te herstarten zoals hierboven aangegeven.

12. TychNLD

TychNLD Member

Leuk Bevonden:
    0
    probleem

Iemand al een oplossing?

13. RobinhoNL

RobinhoNL Ik ben Fan!

Leuk Bevonden:
    0
    Dag leden,

Ik heb NAT strict en heb een KPN Thomson zwart Experia Box, dus router modum in elkaar. ik heb al een spel en toepassing gemaakt voor Xbox Live met apparaat Mijn laptop. ik heb de volgende poorten:

Protocol Poortbereik Omzetten naar ... Triggerprotocol Triggerpoort

UDP 88 - 88 88 - 88 -

TCP 3074 - 3074 3074 - 3074 - -

UDP 3074 - 3074 3074 - 3074 - -

UPnP staat nu uit, moet die aan en moeten er poorten aan?
    Wat moet ik toepassen of veranderen op xbox?>

Laatst bewerkt: 4 jul 2010
  14. julstar12

julstar12 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Ik heb het probleem dat als ik een party wil joinen van een vriend dat hij dan zegt can't connect to party! terwijl bij andere vrienden lukt dit wel maar bij sommige niet! Ik heb echt al overal gezocht en dingen geprobeerd maar tevergeefs.... Ik heb een speedtouch 780 ik heb xbox live gold want ik hem net nieuw de xbox! kan iemand me helpen!!!!! MIJN NAT staat op strict!!! ik wikl hem, dus open hebben want hier ligt het zeer waarschijnlijk aan!

15. gizmozz

gizmozz Bierdoos

Leuk Bevonden:
    1
    Nou, ik ben nu een paar uur verder en het is mijn nog niet gelukt om mijn NAT type van Strict naar Open te krijgen. Dat is nogal frustrerend aangezien ik alle stappen die worden beschreven uitvoer.

Ik heb alle genoemde poorten geopend en mijn IP adres van mijn Xbox er aan gelinkt. De router (Siemens Gigaset 551 XL) erna restarten heb ik ook gedaan. Het werkt echter niet.

Die optie met exposed host heb ik ook geprobeerd, maar geen effect.

Hetgeen wat ik nu denk is dat er iets mis is met mijn IP van de xbox. Ik kan geen handmatige IP adres aan mijn xbox geven want dan komt er geen internetverbinding tot stand. Er is maar één IP (degene die automatische bepaald wordt) die mijn verbinding met internet en live kan verschaffen. Echter blijkt die niet te werken bij deze kwestie, gezien de handelingen die ik heb verricht via de setup van de router.

Ik kan wel gewoon op Live maar ik heb wel eens het idee dat de spraakcommunicatie niet goed werkt bij bepaalde games. Soms kan ik ook geen games joinen. Graag wil ik mijn NAT veranderen naar Open. Kan iemand mij helpen met mijn probleem? Bvd.

Laatst bewerkt: 8 jul 2010
  16. Remco

Remco Guest

Fijn, ik mag ook de Strict NAT club joinen :emo:

We hebben sinds kort een nieuwe router: een thomson tg712. Ik wilde dat UPnP proberen, maar ik kan het default gateway adres niet vinden. En bij het portforward systeem staat mijn router er niet tussen.
    Ik ben niet zo'n wizard hierin, dus is er iemand die deze dingen wel kan vinden en mij kan helpen? Alvast bedankt ;)

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    je default gateway is het interne ip adres van je router. (meestal iets in de trant van 192.168.0.254 of 192.168.0.1)

als je op je pc een command prompt opent en ipconfig /all intyped gevolgt door een enter zie je daar het adres van de default gateway staan.

18. Remco

Remco Guest

Misschien is het een stomme vraag (waarschijnlijk wel 8)), maar is dat hetzelfde op een Mac?

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Nee :+

Mac OS X
    From the Apple menu, select System Preferences... .

In System Preferences, from the View menu, select Network.

Select the appropriate port. For example, choose Ethernet for broadband connections, AirPort for wireless, or Internal Modem for dial-up.

Click Advanced... , and in the sheet that opens, click the TCP/IP tab. The number next to "Router:" is your default gateway.

20. Remco

Remco Guest

Top! Dank je wel. Ik ga het eens proberen :)

Deel Deze Pagina