Ik zeg toch niet dat Nederland van Spanje gaat winnen omdat Nederland van Italie heeft gewonnen?
Het gaat mij erom dat iedereen Spanje als favoriet beschouwt, terwijl ik vind dat het niveau op het afgelopen EK heel laag lag en de Spanjaarden ook niet superieur waren. Nederland vind ik momenteel beter dan Spanje, en dat heeft niet te maken met de wedstrijd van Italie, maar met de vorm van Nederland en Spanje.
En de wedstrijd Nederland - VS heb ik ook niet genoemd, maar als je op basis van het resultaat van Spanje in de Confed cup (een toernooi met een prijs die altijd blijft staan en die elk land wel wilt winnen) en in de voorbereidingswedstrijden niet mag oordelen, waar moet je dan je oordeel vandaan halen? Dan is het toch andersom even kort door de bocht om te zeggen dat Spanje wereldkampioen wordt op basis van het afgelopen EK? Uitslagen zeggen gewoon vrijwel alles over het voetbal.
En door de resultaten die Spanje de laatste tijd heeft geboekt tegenover de resultaten die Nederland heeft geboekt zie ik Nederland eerder het WK winnen dan Spanje, en houdt allen de emo smileys maar voor je.
Laatst bewerkt: 7 jun 2010