[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ik hoop echt niet dat PvdA in de coalitie komt, heb het een beetje gehad.. Lijkt soms wel alsof ze liever links zijn en stemmen willen winnen dan tot een goede regering wil komen.
    Heb ik toch liever het CDA. Dus VVD-CDA-D66. Lichtpaars dus :p.
    Al lijkt het nu onwaarschijnlijk dat CDA en VVD in 1 regering gaan zitten, maar ben benieuwd wat er na de verkiezingen gaat gebeuren. Volgens mij doen de partijen dan wat minder moeilijk.

2. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Als er 1 man is, die je niet hoog moet hebben zitten is het Cohen wel. Die man blijft maar falen.

3. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Met die stemwijzers kom je er ook niet uit zeg :emo: Voorbeeldje, bij de eerste die ik invul staat de SP het meest van mij vandaan en bij de tweede die ik invul staan ze op de tweede plaats :+

4. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Voorbeeldjes?

Ik kom met elke stemwijzer op PvdA uit, en vind Cohen wel een sympathieke man.

5. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de debatten bedoel je? Ja die heb ik niet allemaal even goed gevolgd. Vind ook niet dat je je op die debatten moet gaan baseren, maar ja.

6. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Cohen is een man die niks kan en niks doet. Moeten er keuzes gemaakt worden? Dan moet je niet bij Cohen zijn in ieder geval. Echt triest dat hij nu sympathie stemmen krijgt omdat hij zo lekker hakkelt :emo:

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ligt eraan. Je stemt op de Partij en zijn mening en niet vanwege de lijsttrekker.
    Ik doe dat maar weet dat veel mensen dat die niet doen.

Die stem sites zij echt vreselijk. Totaal onlogisch berekend.
    Wat ik doe is pak die punten die ik heel belangrijk vind een top 5 bijvoorbeeld en kijk welke partij dezelfde punten heeft.
    Bijvoorbeeld. Het punt van Zondag die winkels open. Zal mij een worst wezen.

Laatst bewerkt: 8 jun 2010
  8. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Je doet net alsof hij er alleen voor staat. Er zit een enorme partij achter, vervolgens wordt er een coaltie gevormd, vervolgens moet voorstellen ook nog door de tweede kamer komen. Cohen heeft uitstraling, eindelijk een keer een niet zo suffe minister-president.

Daarnaast sluit PvdA het beste bij mijn mening aan, en Cohen lijkt me Nederland een goede uitstraling te geven. Beter dan typetje Rutte en Balkenende.

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Debatteren heeft weinig te doen met regeren vind ik.
    En waarom mag je niet op een partij stemmen op basis van de lijsttrekker? Je stemt toch op de minister president 8).

10. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Jij zegt zelf dat je misschien wel PvdA wilt omdat Cohen zo'n sympathieke man is. Dan zeg ik waarom hij niet zo'n sympathieke man is en dan moet je opeens een partij niet op z'n lijsttrekker beoordelen.

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Touché. @ Orange :+

Wow, dit is wel het bewijs dat die stemwijzers nogal misleidend zijn.
    Als 1 persoon op zowel PVV als PvdA kan komen is er wat goed mis 8).

12. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg nergens dat je een partij niet op z'n lijsttrekker mag beoordelen. Jij zegt dat Cohen niet geschikt is, omdat hij geen keuzes kan maken. Waarop ik zeg dat hij die keuzes niet alleen maakt. Verder slaat het nergens op dat hij niets doet en kan, hij wordt niet voor niet lijsttrekker.

Daarnaast zei ik ook niet dat ik PvdA stem vanwege Cohen, maar dat ik Cohen er best bij wil. :+

13. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Als hij wint gaat hij wel minister president worden. Nou, daar zijn we dan mooi klaar mee. Een MP die nog slechter keuzes kan maken dan Balkenende.

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    MP maakt de keuzes niet alleen. Die maakt de coalitie.
    MP is voor mij alleen een uithangbord en slechter dan Balkenende kan het niet worden.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Pf, Balkenende bashen, zó 2007. Zo beroerd is die niet, alleen blijkbaar is het hip om MP's als waardeloos te beschouwen?

16. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Balkenende was niet slecht. Hij deed het vooral zo beroerd dankzij z'n coalities. Maar dit neem niet weg dat een MP goed en snel keuzes moet kunnen maken. Dit ging bijv. tijdens de economische crisis nou niet bepaald snel, en ook niet goed. Job Cohen heeft in Amsterdam wel laten zien dat hij al helemaal niet geschikt is voor zo'n positie. Dat is wat ik probeer te vertellen.

17. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik dus net ook al zei. De coalitie maakt voorstellen, waar vervolgens nog eens over gestemd wordt. Aangezien de grootste partij zijn voorstellen er het snelst door heen krijgt stem ik PvdA, ik sta immers achter hun punten. Ik kies dus voor de partij, niet voor de MP.

Toch zal ik buiten dit om ook Cohen stemmen, zoals Hybrid aangeeft is hij vooral een uithangbord. Hij heeft uitstraling, humor, etc. Ik zie hem ook niet zo snel fotootjes maken van wanneer hij een handje geeft aan Obama, hij zal zich als een gelijkwaardige opstellen, niet zo suf als Balkenende dat altijd deed.

Balkenende en Economische Crisis? De enige die ik zag was Bos, Bos en nog eens Bos. Wat mijn punt nogmaals onderstreept.

Verder was Cohen een uitstekende burgemeester.

Laatst bewerkt: 8 jun 2010
  18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Jezus Tyrant waarom kom altijd met zulke post als er eens een keer een normale discussie is....
    Hij is idd een stuk beter dan toen die begon. Maar nog steeds is die niet ideaal en maakt die foute beslissingen. Zie Irak rapport bijvoorbeeld en de crisis.

19. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    [yt]D9WFtL7cKTQ[/yt]

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    En dat is de 24ste keer. ;)

Deel Deze Pagina