[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    De fout van SP heb ik één keer eerder gemaakt en dat doe ik niet nog een keer. Maar het ging tussen D66 en VVD en voor het eerst heb ik ook goed naar de mogelijke coalities gekeken en dan zat het me bij de VVD niet echt lekker. Ik ben ook niet iemand die bij elke verkiezing een vaste partij heeft maar elke keer weer kijkt naar de standpunten en wat de partij van de vorige beloftes heeft waargemaakt en ook hoe reëel de beloftes van het huidige programma zijn. Het is helaas wel ook enigszins weer het verhaal van "best of the rest" geweest maar ik wil mijn stem sowieso niet weggooien.

2. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    De verkiezingen doen mij op dit moment een beetje aan Idols denken. Welke zanger zingt de mooiste noten ongeacht de inhoud? Is het Rutte of Cohen? Wie presteert het beste in debatten. Welke persoon wordt het meest eloquent bevonden? Dat is de winnaar van de politieke Idols en mag en krijgt een 4 jaar lang platen contract. Dat is de indruk die de media mij geeft, wie het beste debatteert is per definitie de beste leider?

Ik vind dat er veel te weinig inhoudelijk naar de programma's en gevolgen wordt gekeken in plaats daarvan worden debatten geanalyseerd van woord tot woord en van kleine zwaktepuntjes in een redenering tot het analyseren van lichaamstaal van politica. Ik word er gek van, alsof bij het regeren van het land alleen debatvaardigheden en eloquentie komt kijken. Een goede debater is niet per defintie een goede regeringsleider of tweede kamer lid. Laat ik de TV maar uitzetten...

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Het wordt steeds meer Amerikaans ja, ben ik met je eens.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is helaas altijd bij debatten zo. Ik laat me al jaren niet meer beïnvloeden door de debatten. Helaas doet niet iedereen dat. Dus zijn ze nog steeds een makkelijke prooi voor de partijen. Vind het bijna Amerikaans hier worden met al het schreeuwen en klappen.

5. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon een beetje moddergooien wat ze nu doen. Als straks de verkiezingen om zijn gaan ze weer allemaal gezellig om de tafel zitten. Zij hebben ook alleen maar baat bij een coalitie.

6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ik mag morgen 3 stemmen uitbrengen 8). Volmacht van mijn ouders. Zij stemmen PVDA. Ik denk er nog even over na, ben iig aardig links en stemwijzers bevestigen dit ook wel, maar ga toch nog even alle programma's doorlezen.

Mooi hoe De Vries die kerel van de PVV bij DWDD omver lulde trouwens. :D En triest dat zoveel (middelbare)scholieren PVV zouden stemmen, vraag me af welke regio's ze ondervraagd hebben. PVV kan 100% niks klaarmaken.

7. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en met de pvda arbeid kom je nog harder in de schulden. gaan we thee drinken met criminelen. en we gaan met ze alle nog meer betalen voor de linkse hobby's

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik denk dat ik het andersom doe: Stemmen op vvd en hopen op een coalitie met pvv om zo te kijken wat Wilders kan klaarmaken.

9. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    verkiezingsprogramma van de PVV gelezen zeker ? ;)

10. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Echt he :)

Bij ons op school had niemand van heel V4 op de PVV gestemd, een aantal van H4 wel en bijna heel M4 ook. Geeft dit iets aan? *)

11. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Wauw, een typisch voorbeeld van een burger die wel heel erg gevoelig is voor populisme en ook nog eens perfect kan napraten. :thumbs:

Dat is niet alleen op je school zo, dat geldt voor de hele bevolking. De lager opgeleiden stemden vroeger PvdA, toen SP, en nu PVV.

12. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Ow las het verkeerd, dacht dat je zei dat niemand op PVV stemd.

Laatst bewerkt: 9 jun 2010
  13. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Sorry hoorO-)

Morgen me stem op de D66 uitbrengen en hopen op een paars kabinet..

14. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat die gelijk ergens de schuldige zoeken, eerst waren de werkgevers de klootzakken en nu de moslims, jammer dat we in een vrij land zo stom denken. ik ben rechts georienteerd en ben het wel met punten van Geert eens maar hij maakt zich volkomen belachelijk met zijn anti-islam praatje elke keer. :mad:

15. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Die man is gewoon niet helemaal goed in zijn hoofd.

Wil niemand beledigen die een uitzondering is, maar wellicht zoekt soort toch daadwerkelijk echt soort.

Laten we hopen van niet. Je kan niet met die man aankomen op het internationale toneel, om nog maar te zwijgen over de eventuele binnenlandse gevolgen in een rampscenario.

Zodra je gaat beginnen over een kopvodden-taks zou er al massaal afgehaakt moeten worden, maar ja zijn doelgroep is nogal makkelijk te beïnvloeden en kijken niet verder dan hun neus lang is. Overigens een eigenschap die niet alleen door deze groep wordt toegeëigend :+.

Dit is mijn eerste keer dat ik mag stemmen en het daadwerkelijk volg, maar je volgt het toch een beetje de afgelopen jaren, en ik heb toch echt het gevoel dat we keihard op een Amerikaans scenario afstevenen. Ik weet niet of het eerder ook zo extreem was, maar het is steeds meer zieltjes winnen in het Idols-format en dat staat me echt niet aan.

Als je nou eens stopt met die "nee ik ben links dus ik kan niet luisteren naar ideeën van rechts en moet aan het door mijn partij bedachte standpunt vasthouden"-onzin en eens "open minded" (wat is hier het Nederlandse synoniem van eigenlijk :+) gaat discussiëren met een groep competente mensen uit verschillende vakgebieden zou je toch zo met een geweldig plan op de proppen kunnen komen?

Laatst bewerkt: 9 jun 2010
  16. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Heb net eens het partij programma van de PVV doorgenomen, en het komt toch niet helemaal overeen met mijn mening. Ten eerste kan ik totaal niet tegen dat contante gebash van de moslims. Laat die mensen toch lekker!
    Verder vind ik zijn standpunten allemaal net iets te extreem. Een hardere aanpak van de criminaliteit, ok, maar niet op die manier. Verder is zijn cultuur beleid ook best lachwekkend. Zijn cultuur is niet gericht op kunst, maar volledig op 'nationalisme'. Nederland en Nederlanders op #1 is het standpunt op dat gebied.

17. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Je mag maar volmacht over 1 persoon :b: 2 stemmen maximaal

18. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Houden we nog een eigen XBW Exit Poll?
    Weet niet of er nog mensen zijn veranderd?

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Pf, bizar die verkiezingen eigenlijk.
    Om zwevende kiezers te winnen deelt VVD tienduizenden kopjes koffie uit op diverse stations.

Stemmen op een partij omdat ze koffie geven 8).

20. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Ik kreeg net op het station een wafel in m'n handen geduwd door CDA.

Hij smaakte wel, maar stem er toch niet op.:+

Deel Deze Pagina