[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Wil je weten hoe de nederlandse politiek over games denkt?

http://control-online.nl/politiek/

Grappig trouwens @ Kevf dat notabene een moderator op een games forum stemt voor een partij die het vooral over de gevaren van gaming heeft, dus wil je dat games in de toekomst verboden worden: stemp VVD!! \o/

2. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Stemwijzer kwam vvd uit. En heb paar debatten gekeken en vond rutte zeer sterk. Zo maar even stemmen. NU regent het hier dus blijf nog even wachten.

3. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoewel ik in Slowakije woon heb ik mijn vader gemachtigd voor mij te stemmen. Dat wordt een stem op D66. Ik heb veel het nieuws gevolgd en programma's gelezen om te kijken hoe of wat. Ik zat eerst te denken om op de VVD te stemmen, maar die worden steeds rechtser. Ik snap ook niet dat die partij nu zo populair is. Ik kon me met D66 wel aardig vinden. Maar goed, het is een democratie: Alle partijen zullen moeten regeren met andere partijen en zullen nooit elk standpunt er doorheen krijgen.

4. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Net de stemwijzer gedaan.

#1 PVV
    #2 Trots op Nederland
    #3 CDA
    #4 SP
    #5 VVD

Haha, had ik niet verwacht. Zelf ga ik denk ik op VVD stemmen, ben het met de plannen van CDA niet eens, de plannen van Verdonk ken ik niet, en PVV vind ik iets te extreem.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    wist ik geen eens... en daarmee onderstreep je direct dat het niet mogelijk is om het met alle punten van een partij eens te zijn.

kan het trouwens niet vinden bij hun standpunten?

6. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Veel ranzige egoïsten hier. VVD, gadverredamme.

7. mutantemile

mutantemile The Pub's Barman

Leuk Bevonden:
    44
    Ze kunne dan beter stemmen op een partij die de stuffi niet wil afschaffen en vervolgens als ze hun Masters hebben afgemaakt VVD stemmen..

Maar, altijd nog beter VVD dan die 7 mensen die op de piratenpartij stemmen :): die snappen echt niks van een samenleving, of normen en waarden, of respect voor andermans creativiteit...

Laatst bewerkt: 9 jun 2010
  8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  9. mutantemile

Leuk Bevonden:
    44
    Is dit dan niet dankzij CDA ? (cabinet balkenende etc etc)

Stijging na 2008 is simpel dat is vanwege de crisis. En niet door de CDA.

Waarom dan stemmen voor VVD

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Een dikke villa? :eek: :confused:

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Onderbouw je mening?
    Stem jij links? Wat is jouw invulling van 'sociaal' dan?
    De rijken de crisis laten betalen?

Serieus, SP wil de bovenste schijf naar 60% brengen, en wij hebben al zo'n krom belasting systeem (alleen noorwegen en zweden hebben volgens mij hogere taxes)... Waarom zouden onze hoogopgeleiden dan nog in Nederland blijven wonen?

12. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Zijn ook een hoop verbitterde en jaloerse mensen die willen dat rijken meer gaan betalen. Zelf niet eens mbo afgemaakt maar wel gaan lopen zeiken op mensen die een studie van 10 jaar hebben gedaan en daardoor nu een hoog salaris hebben.

13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Omdat het Nederlanders zijn? We kunnen wel de belastingen verlagen, er zullen altijd landen zijn met nog lagere belastingen. Mensen die meer willen verdienen in het buitenland zitten al in het buitenland(België).

14. mutantemile

Leuk Bevonden:
    44
    Precies...

Idialistisch, maar ik zie hetliefst een vast persentage belasting voor iedereen..

Die vinden het nederlands zijn dan niet meer de moeite hoor... En het gaat ook niet om verlagen... Verhogen is alleen niet eerlijk..

60 % is belachelijk

Daarkomt bij dat je op ongeveer uiteindelijk 80-85 % neekomt van al het verdiende salaris wat naar de overheid gaat.. (Bron: DWDD)

15. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Zij die VVD stemmen zijn niet egoïstisch, want de VVD vraagt van iedereen een beetje zodat we als land sterker uit de crisis komen! De SP roept hard dat iedereen er in koopkracht op vooruit gaat, maar we hoeven niet altijd meer! Ik wil als Nederland niet Griekenland achteraan gaan. Ik wil even doorbijten voor betere tijden!

EENS! Er is te veel jaloezie in Nederland. Hij heeft het goed, ik niet, hij kan wel wat missen, de associale zak! Dat is de nuchtere Hollander die dat roept. Een Amerikaan zou roepen: Hij heeft het goed, verdomme, ik ga nóg harder werken en op een dag zal ik dat ook hebben bereikt! Durf ambitie te tonen, durf te ondernemen. Ik kan het niet hard genoeg roepen. :)

Ik zelf heb optimaal gebruik gemaakt van mijn voorkeursstem: Ik heb D66 gestemd, maar dan wel op de 40e kandidaat op de lijst. :+ Dat was een van de twee ingenieurs die ik kon vinden. Beta's verdwijnen m.i. te veel in het bedrijfsleven, waardoor de verhouding alfa-beta in de politiek ver zoek is.
    Maarja, ik acht de kans klein dat de nr. 40 de 2e kamer inkomt. :p

Het gaat ook om beeldvorming. Als je de sterksten alle lasten laat dragen en de hele tijd met het vingertje naar hen wijst, dan voelen die mensen zich op gegeven moment ook niet meer welkom. Dan moet je je bijna schamen voor succes. Een euro meer of minder zal niet zo hard aankomen, maar publieke opinie wel.

16. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Nederland is zo'n fantastisch welvarend land omdat we het hier op sociaal gebied geweldig voor elkaar hebben. De onderste laag van de samenleving heeft het hier relatief gezien uitstekend. Dat is wat mij betreft welvaart, niet rijken die rijker worden ten koste van de meest hulp behoevende mensen van het land. Iets waar de VVD voor staat. VVD-stemmers denken aan zichzelf, niet aan het land.

Misselijke, studentikoze kutpartij.

M'n hart en hoofd zeggen GroenLinks, maar ik stem op de PvdA omdat de kans op een sociaal links geluid in het kabinet anders volledig vervliegt. Een kabinet met VVD, CDA en D66 bijvoorbeeld, je moet er toch niet aan denken zeg.

17. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Het grootste deel van de belastingen komt al uit de zakken van de paar rijkste mensen in Nederland. Moet je ze vooral weg gaan jagen door ze nog meer te laten betalen. Als je die mensen kwijt raakt heb je pas echt een probleem.

18. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat de mensen jaloers zijn. In Nederland mag je niet succesvol zijn, dan ben je gelijk een dief denken die linkse rakkers, hebben niet door dat een hele hoop linkse rakkers profiteren van de uitkeringen terwijl ze makkelijk hun handen uit de mouwen kunnen steken. Arme mensen moet je helpen, maar controleer aub het eerst. Zere rug, flat screen van het beunen bijv. zo zijn er best veel in Nederland, vergis je niet !!!

Heb net moeten kiezen tussen VVD en CU

Heb de ethische dingen zwaarder laten wegen dan de economische

CU it is

19. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toevallig twee quotes van jou. Ik zat ook te denken om op de piraten partij te stemmen. Het zijn, in mijn mening, een hoop klungels bij elkaar, maar ze hebben wel verstand van een ding. En daarmee kunnen ze toch een beetje extra aandacht in de kamer brengen op het gebied van internet/moderne technologie/games/privacy. Daar heeft bijna geen enkele partij echt verstand van.

Het vaste percentage hier in Slowakije is 19% (flat tax rate). Werkt prima. Alleen hogere (lees management functies) inkomens betalen meer: "Millionnaires tax", maar dan valt het nog wel mee. Echter zul je dan in Nederland veel sociale verzieningen moeten inleveren, tenzij je het doorberekent naar een percentage dat alle huidige kosten dekt.

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben onderweg naar de VVD uitslagenavond in Scheveningen. Ik ben benieuwd wat het gaat worden

Deel Deze Pagina