[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Dat gebeurt niet wou je zeggen? Veel 'rechtse' (ambigu begrip altijd) stemmers beweren vaak dat veel uitkeringstrekkers dat ten onrechte doen terwijl dat echt grote bullshit is. Het is hooguit een paar procent dat profiteert van ons sociale vangnet. En mensen die willen profiteren hou je altijd. Trek je hun uitkering weg, dan belanden ze wel in het criminele circuit en ben je nog verder van huis. Het is zo naïef om te denken dat je die mensen daar mee pakt.

2. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom moet je arme mensen helpen en die mafkezen niets, en als ze crimineel zijn berg je ze maar wat langer op, en als het criminele buitenlanders zijn, gooi je die maar lekker over de grens ipv ze vol te stoppen met lekkers van Cohen. Leiding geven is durven !!

Over criminelen gesproken:
    Zwaardere straffen helpt niet zeggen ze, maar als er ééntje iemand wat aandoet(moord-verkrachting e.d.), doet hij de eerste 30 jaar niets meer, de bak in met dat tuig, zonder verlof bahh

3. mutantemile

mutantemile The Pub's Barman

Leuk Bevonden:
    44
    Ja maar Piraten Partij? Auteursrechten verkorten? Dat is gewoon Diefstal van inkomsten! Belachelijk als het maar kan.. Internet een mensenrecht? Ook belachelijk, als je werkt voor je geld, kan je internet aanschaffen... Of wil je dit de-privatiseren? Zoals nergens ter wereld? En de rest van de onderwerpen zoals games en privacy daar weten de andere partijen natuurlijk wel wat over! Alleen zijn die onderwerpen voor hun (nou privacy minder) ondergeschikt aan de onderwerpen economie en onderwijs etc. Over deze laatste dingen heeft de piraten partij niks te zeggen? Wat heb je daar dan aan? Blanko stemmen bij een wetsvoorstel? Of terwijl een makkelijke tegenstander voor welke coalitie dan ook.... Kortom, ik ben het niet met jou eens.. :cool:

Laatst bewerkt: 9 jun 2010
  4. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Vind ik te makkelijk. Het gaat niet erom dat mensen met minder inkomen weinig tot niks hoeven bij te dragen. En het is ook niet zo dat mensen die minder verdienen te weinig doen om meer te kunnen verdienen. Ik ben er gewoon voor dat het eerlijk verdeeld worden, mensen met hogere inkomens kunnen dan meer bijdragen dan mensen met mindere inkomen. Het is echt niet zo dat een partij als de PvdA de hoogste inkomens alles wilt laten betalen.
    Er is echt niet te veel jaloezie in Nederland, beetje vreemde opmerking.

Ik hoop dat de PvdA de het beleid goed sociaal kan houden, samen met VVD voor de liberale kant van het verhaal. Dat werkt wel.

5. mutantemile

Leuk Bevonden:
    44
    Ik betaal liever voor een crimineel die vastgehouden moet worden dan dat mijn geld gaat naar iemand die dat niet verdiend...

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Helemaal mee eens. Iedereen moet aan het werk :)

7. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Die 60 % vallen voor de meeste wel mee hoor. Het is ook geen belasting verhoging in de vorm van dat rijke 60% belasting moeten betalen. Er komt gewoon een extra schijf erbij wanneer je een jaarlijks inkomen hebt boven de 150.000,-

Stel je verdient nu 200.000,- en het voorstel van de PvdA komt door. Je betaalt dan maar 50.000,- x 0.6 = 30.000 meer. Sterker nog, ze betalen nog minder dan 30.000,- aangezien de schijf tot de 50.000,- wordt verlaagd om de koopkracht van de midden-inkomens te doen stijgen.

Als je jaarlijks miljoenen verdient is het een flinke klap, dat dan weer wel.

8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    haha net op stemadvies die stemwijzer ingevuld krijg ikd it:

hoogste overeenkomst %: Pvv

2de: Nederlandse Moslimpartij
    :lol::lol:

9. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    8)

10. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    idd en dan roepen ze keihard bij de pvda arbeid iedereen telt mee. dus thee drinken met een bijstandsmoeder doen ze even graag als met een crimineel. Ik snap echt niet waar mensen hun verstand hebben zitten als ze pvda stemmen. Kijk naar amsterdam. Taxi probleem, geweld openbaar vervoer, noord zuidlijn. Kijk naar Rotterdam. Daar kunnen ze geen eens gratis feesten organiseren. Veel geweld tussen politie en evenementen bezoekers. Allemaal onder leiding van de pvda. En dan maar roepen oh cohen zo'n goede vent. Weet waar je op stemt met de pvda. pvdallochtonen, pvdafpak, pvdarmoe

11. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het ook niet met de meeste standpunten eens, maar zoals ik al zei, ze kunnen wel veel punten extra onder de aandacht brengen. Want games en privacy zijn echt wel dingen waar onze overheid nog een hoop kan leren.

Auteursrechten verkorten is nog niet eens zo'n slecht idee.

http://www.auteursrecht.nl/auteursrecht/pagina.asp?pagkey=22234

70 jaar, na de dood van de auteur. Dat is toch wel heel erg lang of niet? Zou het zo erg zijn om dat in te korten. Een octrooi is ook maar 20 jaar geldig. Is dat dan niet diefstal van inkomsten?

Internet een mensenrecht vind ik ook wat overdreven, maar het is zeker wel belangrijk in de dag van vandaag. Probeer het maar eens, een week zonder internet in je dagelijkse leven.

En over die laatste dingen, daarom stem je ook niet op de piratenpartij. Die zijn daar ook helemaal niet geschikt voor. Maar is partij van de dieren wel geschikt om de economie weer op gang te helpen? Deze partijen hebben specifieke agenda's en daarom stem je erop.

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Daarnaast is Internet ook een geweldig instrument voor werklozen om een baan te kunnen vinden.

13. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    En dan beweren sommige VVD'ers dat linkse stemmers jaloers zijn :+

*Verstopt zich*

14. mutantemile

Leuk Bevonden:
    44
    Dan kunnen ze met hun WW geld wel naar een internetcafe, een krant kopen oid

15. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja want alle werklozen zitten in de ww? Wat als je net afgestudeerd bent en een baan zoekt, dan ben je toch ook werkloos. Of huisvrouwen/huismannen die besluiten om, nu hun kind langer op school zit, weer werk te zoeken..

16. mutantemile

Leuk Bevonden:
    44
    Ken jij (ex)studenten die niet online zijn? :+

Dit gaat natuurlijk te ver jongens..

17. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    In Venlo heb je al gratis internet :9

18. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Studentikoze partijen zijn Groen Links en D66.

VVD, CDA en D66 vind ik nog prima. Met in het achterhoofd dat we met de PVV nog veel verder van huis zijn.

Nja, jaloezie is denk ik niet het juiste woord, maar er wordt wel degelijk neergekeken op iedereen die zijn kop boven het maaiveld uitsteekt. Scholieren patsen met hun 6 en als je een 9 of hoger haalt, ben je meteen een nerd. Iemand die veel verdient, mag daar niet openlijk van geniten, want dan is hij meteen arrogant. Of nog recent: Het zeilmeisje mag haar droom niet eens proberen na te streven, want "wij moeten ook gewoon naar school".
    Dat vind ik kwalijk.

Dit uit zich in de politiek doordat linkse partijen de nadruk leggen op het geld dat de overheid aan de armsten uitkeert, waar rechts de nadruk legt op meer kansen creëren zodat die mensen zichzelf aan een beter leven kunnen helpen. Het streven om wat van jezelf te maken. :)
    Dat is weer de vraag vanaf welke kant ga je uit? Het is het principe van de man die je een vis geeft of een hengel.

En ik realiseer me ook wel dat in de praktijk het niet zo is dat de PvdA enkel de rijken wil aanpakken. Zij zorgen samen al voor het meeste inkomen van de staat en dat is prima. :) Maar pas op voor die maatregelen als 60% inkomensbelasting. Zoals Alexander Pechtold zei: Werk moet lonen. En zoals ik al zei: Het gaat om beeldvorming. Betutteling leidt tot wegjagen van talent. Ik zeg niet dat het niet mag, maar wees voorzichtig met dat vingertje.

Maar ik sta ook niet eens zo negatief tegenover de PvdA. Het is niet mijn partij, maar ik vecht hier tegen de nog linksere geluiden. Ik zelf ben ook pro-Paars. Daar vinden we elkaar. Ik vind dat liberalisme nu nodig is om ons hard door de crisis te slepen en dan is de PvdA de waakhond die de belangen behartigt van zij die het nodig hebben. :) Een uitzwaai naar zowel links of rechts kunnen we nu niet gebruiken.

Ik stem overigens D66, omdat ik gematigd liberaal ben. Van mij mag je zeker aan de hypotheekrente aftrek komen bijvoorbeeld. De man uit Wassenaar kiest zelf voor een groot huis, dan hoeft de staat daar niet bij te springen.

19. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Hoe is het jaloezie als jij niet wil dat jou geld naar mensen gaat die dit niet verdienen. Alles maar kapot belasten werkt alleen maar in het nadeel van het land. Het leuke is dat als ze het toptarief een kleine 10% naar beneden schoppen we juist netto meer opbrengst krijgen dan als we het zo laten. Nóg hoger werkt alleen nog slechter.

Dan is het allemaal harstikke leuk en aardig die mentaliteit van "eerlijk zullen we alles delen" maar dit kan alleen met een sterke economie om dit sociale stelsel überhaupt levensvatbaar te houden. En "de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten" is ook zo'n mooie, goed nieuws.. dat doen ze al. Zelfs onder een VVD regering doen ze dit nog steeds.

Die verongelijkte jaloezie van links komt me zo erg de keel uit.

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik vind het ook klets dat als je veel verdient, succes in je leven hebt, omdat je lang gestudeerd hebt, hard en veel werkt, je ineens nog meer moet gaan afstaan omdat een of andere schoonmaker maar 7 euro per uur verdient. :x Tja, that's life, meneer de schoonmaker! Dus, ik ga dadelijk ook maar eens op Rutte stemmen.

Deel Deze Pagina