[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Toch maar niet PVV gestemd? :9

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Je moet ook niet doordraven. Want als je niet wat meer afstaat, draait het land gewoon niet. Dat is dan ook weer het leven. :p

3. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Meneer de schoonmaker en Meneer succes hebben een ding gemeen. Ze hebben allebei kinderen en die zijn zeker gelijk. Ik vind niet dat een persoon gestraft moet worden omdat ze niet gestudeerd hebben of weinig geluk hebben. Een schoonmaker werkt ook hard en is ook belangrijk.

Laatst bewerkt: 9 jun 2010
  4. mutantemile

mutantemile The Pub's Barman

Leuk Bevonden:
    44
    Daarom is het systeem zoals het er nu is prima met belastingen, goed uitgeballanseerd...

Maar of het eerlijk is?

5. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, misschien had meneer de schoonmaker heel graag gestudeerd, maar waren daar de middelen niet voor. Daarnaast moet meneer de schoonmaker waarschijnlijk veel harder werken dan meneer succes, terwijl hij daar veel minder voor betaald krijgt.

Wat Dusky hier dus loopt te roepen vind ik zo kortzichtig. Veel van deze mensen werken zich kapot, dus ook deze mensen hebben recht op een goed leven. That's life roepen slaat gewoon helemaal nergens op!

6. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik mag ook stemmen, ik vind het wel lastig moet ik eerlijk toegeven.
    Ik weet sowieso wel dat ik redelijk in het midden zit. Als ik bijvoorbeeld lees dat VVD de armen meer belasting wil laten betalen dan denk ik "Ze hebben al niet zoveel geld?" Maar aan de andere kant zegt de SP bijvoorbeeld dat ze de hoogste schijf naar 60% willen halen, wat ook wel weer erg veel is.
    Ik ben gewoon voor een hardwerkend Nederland waar iedereen aan mee moet doen. Werk je hard en doe je je best? Ja dan vind ik dat je recht heb op meer geld.

PVV wordt het sowieso niet (Wilders :emo: ). CU, CDA, groenlinks, partij van de dieren en alles ook niet.
    Denk toch dat ik op de PvdA zobeetje uitkom. Heb me nou ook weer niet zo erg verdiept in alle punten.

7. mutantemile

Leuk Bevonden:
    44
    Maar moeten de rijken daar dan (nog meer) voor gaan betalen?

En wie zegt dat de schoonmaker harder werkt? Hele suffe opmerking...

D66?? Klinkt alsof je paars bent.. Midden in.. Pechtold de man meschien?

Job Cohen is nou ook niet alles..

8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Precies, en meneer succes is misschien wel succesvol geworden doordat hij vwo+ een universitaire opleiding van 8 jaar heeft gedaan om zich vervolgens op te klimmen tot een hoge functie.

9. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ze 'aan de onderkant' van de samenleving staan. Het is fysiek werk, en ze moeten meer werken voor minder geld. Ja, ik vind dit zwaarder dan een dagje kantoor.

Ik vind ook dat de rijken daar voor mogen betalen. De schoonmakers moeten soms meer dan 40 uur in de week werken om rond te komen, terwijl de rijken gewoon hun geld op de bank hebben staan, en kunnen doen wat ze willen. Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld een reisje dit, uitje daar, ook de armere mensen verdienen dit.

Daarnaast is het niet zo dat de andere partijen alles gelijkstellen, de rijken blijven rijk, en de armen blijf arm. Echter krijgen ze wel wat steun.

10. mutantemile

Leuk Bevonden:
    44
    Terwijl meneer schoonmaker op zijn 16e school verlaten heeft, omdat hij te lui was om de schouders eronder te zetten..

I agree:cool:

Maar die steun krijgen ze al, en in mijn ogen zelfs al heel riant..

11. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Naar mijn mening niet riant genoeg, en minder maken ben ik al helemaal op tegen.

Die 60% is boven een bepaald inkomen, en dat is iets hoger dan de 52% van nu. Stelt dus niets voor. Die 60% geld alleen voor de rijkste, en die merken dat niet. Daarnaast doet net iedereen alsof alleen de rijken hard werken, dat vind ik al helemaal nergens op slaan. Zoals ik al aangaf een bankier werkt net zoveel als een schoonmaker, maar een schoonmaker heeft het fysiek zwaarder, terwijl het verschil in inkomen enorm in het voordeel van de bankier is.

Er mag best verschil zijn, maar de armen moeten gewoon goed geholpen worden.

Veel schoonmakers hebben nooit de kans gehad tot studeren. Daarnaast is college volgen toch wel een stuk minder tijdrovend en zwaar dan full-time schoonmaker.

12. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    misschien is de schoonmaker gewoonweg niet geboren met de capaciteiten om hersenchirurg te worden

13. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Zit er een beetje tussenin. Niet iedereen wilde niet meer naar school maar konden misschien niet meer naar school. Er zijn lui die gewoon niet kunnen studeren maar nu wel hard werken tegen een laag salaris. Vind dat die mensen wel een beetje respect ook verdienen.

Ook vind ik dat als je lang gestudeerd hebt en je uiteindelijk een hoge functie hebt dat je het verdiend om veel geld te verdienen. Al is het fysiek misschien wat minder zwaar, je hebt vaak wat wat meer verantwoordelijkheden bij zulke banen. Vind alleen dat mensen die bijna nooit een baan hebben of mensen die zogenaamd niet meer kunnen werken wel hard aangepakt mogen worden. Want die verpesten het voor anderen, zowel rijk als arm!

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Maar tegenwoordig heb je dat wel en alsnog durf ik te wedden dat zulk denken over 50 jaar nog steeds bestaat, ondanks dat een zoon van een schoonmaker en een toiletjufvrouw alsnog van een universitaire opleiding kan genieten.

15. mutantemile

Leuk Bevonden:
    44
    Wat een onzin. Punt.

Tuurlijk missen de rijkeren dat wel? Zei studeren ervoor, werken er zich voor uit der naad, werken zich omhoog op de ladder, verdienen wat ze verdienen te verdienen, en dan moeten ze nogmeer inleveren omdat jantje stront niet meer naar school wilde toen hij 16 was? Of omdat Pietje Kut misbruik maakt van de WW?

En waar basseer je dat laatste op?

Werken kan je ook opsplitsen in fysiek en mentaal zwaar? Als je het al zo moet zien. En ik vind studeren minstens net zo tijdrovend als een baan. (en geloof mij ik kan het weten)

.... Links gebral dit..

16. mutantemile

Leuk Bevonden:
    44
    Maar zelfs met een minamale hersen capaciteit kan jij je vmbo afmaken en een baan krijgen die meer betaald dan 7 € per uur.

En daar komt bij de mensen die wel chirurg worden moeten we aanmoedigen hier te blijven. En dat doe je niet door de belasting te verhogen.

17. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    En voor een bankier is het mentaal weer een stuk zwaarder.. Een schoonmaker zit thuis niet in de stress over kwesties op het werk.

18. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Gedeeltelijk met je eens. Studeren blijft duur voor de armen, echter heb je wel gelijk in het feit dat kinderen van de armen vaak minder gemotiveerd zijn om te studeren, en hierdoor voortijdig stoppen. Dit heeft ook vaak weer met de omgeving te maken waren ze opgroeien, misschien dat daar dan ook wat aan gedaan moet worden.

Echter dat terzijde. Stel dat deze jongeren ondanks dat ze de kans tot studeren hadden toch schoonmaker worden, dan vind ik alsnog dat ze ondersteuning van de overheid verdienen. We kunnen immers niet zonder schoonmakers, en dat ze als student niet hard werken, betekend niet dat ze als schoonmaker ook niet hard werken.

Ook een schoonmaker heeft stress, door druk van bovenaf. Daarnaast zijn er ook genoeg kantoorbanen zonder verantwoordelijkheden die meer betaald krijgen dan schoonmakers. Verder vind ik ook wel dat er verschil moet zijn, maar dat de schoonmakers bijgestaan moeten worden.

19. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik weet dat de 60% alleen voor de rijke geldt. Het is toch 8% meer, wat toch aardig wat is omgerekent. En verder, zij hebben er hard voor gewerkt / gestudeert en alles (over het algemeen).

En ja ik vind het ook wel zo dat de armen geholpen moeten worden, ik vind het ook erg lastig om een lijn te trekken.
    Verlaag je uitkeringen? Dan motiveer je natuurlijk een deel weer om te gaan werken. Ik geloof dat er genoeg profiteurs zijn, maar je naait vervolgens wel de mensen die willen werken maar niet kunnen werken misschien.

20. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    En denk je dat de meeste mensen binnen een topfunctie niet hard hebben moeten werken? Als jij hebt gestudeerd en dan binnen een bedrijf keihard werkt en slim werkt kan je doorgroeien. Hier werkt men ook makkelijk 40 uur in de week, en daar komt het werk dat veel mensen thuis doen ook nog is bij. Ik zie die arme schoonmaker niet z'n prikkert mee naar huis nemen. Zat zakenmannen die makkelijk 100 uur in de week halen. Zodra iemand dan zijn doel bereikt heeft mag hij vrolijk meer dan de helft afstaan. Klinkt dit niet op z'n minst wat krom?

Uren zijn trouwens ook niet alles. Als jij een hoge functie heb waar je met 1 druk op een knop de hele beurs kan ontwrichten (ik noem maar wat) rust er een stuk meer verantwoordelijkheid op je schouders dan als je een WC bril schoon aan het maken bent, het gaat hoogstens wat stinken als jij het niet goed doet.

Deel Deze Pagina