[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Hoe kijken jullie tegen afschaffing van de studiefinanciering aan?

Uiteraard sta ik er niet om te juichen, maar het wordt verkocht alsof we het momenteel simpelweg niet kunnen veroorloven. Veel mensen geven nu aan dat ze niet zouden studeren als er geen stufi zou zijn. Hoe zou dat zijn als Nederland "gewend" is aan een systeem van leningen?
    Ik ben erg huiverig om een drempel op te werpen. Ik hoorde Boris van der Ham ergens roepen dat je de stufi voor de Master kunt afschaffen, zodat VWO'ers die drempel nog niet hebben. Gelukkig blijft de aanvullende beurs wel een gift, dan krijg je die discussie niet over kinderen van schoonmakers. ;)

2. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Nja, over dat hard werken/studeren is mijn mening denk ik nu wel duidelijk. :+

De uitkering voor werklozen mag van mij opzich zo blijven als hij is. Echter de armen die hard werken, verdienen imo wel wat extraas.

3. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En dan krijg je alle subsidies die Nederland rijk zijn, maar ja als al die arme mensen een flat screen en 2 x op vakantie willen per jaar, een te dure auto wil rijden enz. dan heb je niets aan die sociale hulp van de overheid. Het uitgavepatroon van de mensen moet omlaag

Tevreden zijn met minder, en met minder bedoel ik niet geld voor onderwijs,zorg, veiligheid enz enz

Maar dat stomme kuddedierachtige geld uitgeven zonder te beseffen dat je kindjes nog moeten eten.

DSB is groot geworden door mensen die ook een keer wat moois wilde hebben, en nu janken dat ze schulden hebben....

Laatst bewerkt: 9 jun 2010
  4. mutantemile

mutantemile The Pub's Barman

Leuk Bevonden:
    44

:thumbs: you make my point..

5. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, er zijn altijd uitzonderingen van echte zakenmannen die 100 uur in de week halen, maar die 40% die overblijft van inkomen is dan ook nog altijd het dubbele van het inkomen van een schoonmaker.

Over het algemeen werkt volgensmij gewoon iedereen 40 uur. Die man achter dat knopje heeft er voor gestudeerd om te weten wat hij met dat knopje moet doen, verder is hij niet de hele dag fysiek bezig.

De zakenman heeft verantwoordelijkheid, de schoonmaker heeft fysiek werk. Ze hebben het dus allebei zwaar, dus mogen de verschillen best wat kleiner.

Nogmaals: de verschillen hoeven niet te verdwijnen.

6. mutantemile

Leuk Bevonden:
    44
    En dit is voor het overgrote deel wat valt onder de groep die 60 % moet gaan betalen..

7. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind goed het als ze het afschaffen. Op de voorwaarde dat je de opleiding zelf goedkoper maakt. Het zijn ook de studenten zelf die er voor hebben gezorgt dat dit ter discussie komt. Door zelf ervoor te zorgen dat ze het imago krijgen dat ze het geld uitgeven aan bier en feesten. En natuurlijk mogen hun ook wel een biertje drinken. Maar ik kan het mij niet veroorloven met een gewoon salaris om elke avond naar de kroeg te gaan. En ze moeten ook is ophouden om sommige studenten te makkelijk een kamer te geven. Als je binnen 15km van de stad afwoont waar je studeerd hoef je van mij niet op kamers. Dat laatste is meer iets persoonlijk wat ik zie in de omgeving waar ik woon

8. VkebinV

VkebinV Member

Leuk Bevonden:
    0
    nederland is gewoon nog even dom als de vorige verkiezingen gaan ze vvd stemen kom op ga ergens anders dom doen ik hoop dat jullie blij zullen zijn dat straks ons land naar de klote gaat door een of andere mongool egt heel erg bedankt

9. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Daar geloof ik helemaal niets van, plus wat ik al zei, ze blijven dan nog altijd dubbel verdienen ten opzichte van een schoonmaker. Alsof hij dat beetje extra belasting voelt?

Ik stem dus ook geen VVD, argumentatie is echter wel een pré. Gezien het niveau van je post denk ik altijd aan Wilders-stemmers.

10. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0

De productieve uren van een eigen ondernemer is vaak velen malen hoger dan die van de schoonmaker. En hoe vaak is een schoonmaker ziek tegenover een eigen ondernemer ? Wie regelt het pensioen voor de schoonmaker en voor de eigen ondernemer ? Jongens kom op, natuurlijk moeten de verschillen blijven, als een eigen ondernemer een investering moet doen van pakweg 50.000 euro (bedrijfsauto) is het dan niet logisch dat ze gewoonweg meer moeten verdienen ?

11. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    De zakenman kan wel schoonmaken, maar de schoonmaker zal nooit kernfusie kunnen ontwikkelen. Wet van vraag en aanbod.
    Dat bekent dat er altijd verschillen zullen zijn, maar dat het land optimaal kan profiteren van talent en mankracht.

Geen interpunctie, geen grammatica, geen logische zinsopbouw en schelden om je statement kracht bij te zetten. Hoe kunnen we jouw standpunt (en jouw stem!) dan nog serieus nemen?

12. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Leeftijd:
    15

Moeten we jou serieus nemen? :emo:

Ben zelf net wezen stemmen, uiteindelijk is het D66 geworden.

13. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Dat bedoel ik dus, egoïst.

14. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Zozo, jij hebt je er vast erg in verdiept :+

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Hoezo? Als iedereen maar gelijk moet zijn , hoeft niemand ook ambitieus te zijn (met natuurlijk gewéldige gevolgen voor ons land).

16. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Met studentikoos doel ik op zijn doen en laten. Die ballerige uitstraling van die hele ranzige partij. Johannes kutteklapper Wiegel is nog wel het meest lichtende voorbeeld. Vre-se-lijk.

Ik zeg nergens dat iedereen maar gelijk moet zijn.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Net gestemd, PVDA. :)

18. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dan verwar jij studenten met ballen, want die zijn doorgaans progressief en linkser dan je denkt.

19. mutantemile

Leuk Bevonden:
    44
    Realist...

Ja dat voelt hij. 8 %!!

20. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    Het is een groot verschil, nivellering en alles gelijk trekken.

Deel Deze Pagina