[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, true, true.

Dat betekend echter niet dat we het verschil maar weer wat meer moeten verhogen. VVD is een partij voor de rijken imo, niet dat ik al hun standpunten ken, maar diegene die ik opving vond ik van wel.

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Huh? Noem nog eens een voorbeeld dan. Volgens mij verwar je me met iemand anders.

Exact, door de crisis worden de verschillen alweer groter, en de VVD wil dat gat alleen maar weer vergroten.

We leven in het mooiste land ter wereld omdat iedereen het goed heeft, niet omdat de rijken het zo prachtig hebben. Zodra de ondergrens zakt hebben de rijken daar ook last van. Dan verpauperd het land namelijk.

Heb jij dat een van de linkse partijen ooit horen roepen? :emo: Wat een stompzinnige opmerking.

Ik heb argumenten genoemd overigens waarom ik VVD'ers egoïsten vind. Ze denken niet aan mensen die het klote hebben, maar aan zichzelf. Ze willen niet meehelpen om iedereen gelukkig te houden, ze willen zelf meer geld overhouden en trekken dat weg bij mensen die het daadwerkelijk nodig hebben.

Maargoed, ik ging weg. Ik reageer nog een keer op ebrithil en dan heb ik er weer genoeg van.

Laatst bewerkt: 9 jun 2010
  3. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    krijgen wel ongeveer 2200 euro kinderbijslag per kwartaal :+

800 per maand :b:

4. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Maar als je daar als kind in opgroeit heb je daar toch zelf geen schuld aan?

5. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    Gebruiken maken van wat?

Enige wat ik wilde zeggen is dat Grietje enorm slim is en daardoor met twee vingers in haar neus haar hele schoolcarrière is doorlopen. Willen we dat allemaal niet? Natuurlijk wilt iedereen dat maar dat is niet de realiteit. We hebben ook te maken met mensen met een beperkt denkvermogen. Moeten zij dan maar in armoede leven? Terwijl jij net zo goed één van die kinderen had kunnen zijn. Een beetje empathie bij de rechtse partijen is soms ver te zoeken.

6. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Gebruik maken van het intellect dat je hebt gekregen.

En nee die kinderen hoeven niet in armoede te leven. En dit gebeurt trouwens ook niet in Nederland. Maar die ouders hadden gewoon tot stoppen gedwongen kunnen zijn. Als jij weet dat je niet over de middelen beschikt om een groot gezin alles te kunnen geven wat je wilt dan moet je hier niet aan beginnen.

7. mutantemile

mutantemile The Pub's Barman

Leuk Bevonden:
    44
    Zo zijn er maar weinig hoor vriend...

Dan is de groep: "Ik ben stoer met mijn nike petje hoog op mijn kop en ik ben nou 16 dus ik ga van school en werken" een heeeel stuk groter..

De meeste mensen die VWO doorlopen doen dat door te ploeteren, en kijhard ervoor te leren.. Iets wat mensen met lagere opleiding (en dan vooral de nike pet groep) ook wel als nerderig gedrag zien.. Dan moet je niet later als schoonmaker willen dat deze nerds jou uit de put helpen..

Moest dit toch nog ff kwijt..

8. SjuhS

SjuhS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg: 90% kansspel belasting

pff een loterrij winnen, niemand 'verdiend' dat toch echt:p

Tjah en over intelligentie niveau, dat is gewoon een verschil tussen relatief en absoluut.

sommigen zijn absoluut slimmer, terwijl zij er relatief minder voor hoeven te doen.
    Pech of geluk??

9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    +3x hier, het was wel erg rustig trouwens. Ik verwacht een verrassende uitkomst. Alle PVV stemmers schuwen vast die regen dus doen de moeite niet eens om te gaan stemmen :+. Terwijl de mensen die wel beseffen waarom ze nu echt stemmen wel gewoon gaan. :9

10. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    Je blijft nu ingaan op een voorbeeld en niet op de strekking van mijn bericht. Ik schetste een beeld waarbij je als baby geen invloed kan hebben op de situatie waarin je terecht komt. Je wordt ter wereld gebracht en daar moet je het maar meedoen.

Ook voor jou, kijk naar de strekking van mijn bericht en neem de inhoud niet al te letterlijk.

11. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Ik stem PVV en ga na het eten eventjes naar het stemlokaal :)

12. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Links staat er toch juist om bekend dat ze het slechter doen met regen?

13. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Toen ik ging was er niemand, maar ik ging expres om 12 uur als het wat rustiger is. Mijn ouders gingen net en stonden in de rij, sowieso is het hier altijd wel druk, dat was bij de gemeenteraadsverkiezingen ook al het geval.

Ik blijf vanavond/vannacht in ieder geval wel weer op om de uitslag af te wachten. Meestal is het toch om een uur of 2 bekend? Ik vind het namelijk altijd wel tof om te zien wanneer de eerste cijfers binnenkomen en hoe de partijen er dan op reageren. Hopelijk doen ze het net zoals met de gemeenteraadsverkiezingen met dat scherm, dat was geweldig :+

14. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Achterhaalde fabels.

Waar blijf je, MK Katti, met je andere voorbeelden van discussies waar ik wegliep omdat er teveel tegenstanders waren?

15. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga het vanaaf denk ik ook even volgen, lijkt me wel leuk voor een keertje. Maar ook omdat ik geen moer geloof van de peilingen, ben bijvoorbeeld benieuwd hoeveel de PVV binnenhaald.

Zo makkelijk hè, waarom ben je hier nog, lijkt wel een vrouw:+

16. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, helemaal omdat één van die presentators er toentertijd niet zo goed mee overweg kon :D

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Idd entertainment is het altijd. :D

18. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Idd die peilingen vertrouw ik nooit. Weet ook nooit hoe ze het peilen, maar veel mensen zijn bang om te zeggen dat ze PVV stemmen. Daarom denk ik dat ze boven de 20 zetels gaan komen ipv tussen de 15 en 18!

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    @Fardo: Voor een raadslid zie ik jou hier barweinig posten btw, is dat niet de perfecte manier om mensen te overtuigen of niet?
    Niet lullig bedoeld ofzo, maar het blijkt wel uit dit topic dat er veel verwarring bestaat over de standpunten van o.a. de VVD.

Pf, de Nederlands samenleving is ontzettend genivelleerd, en met belachelijke tarieven van 60% schiet je niks op.
    Je kunt wel zeggen dat VVD'ers alleen aan zichzelf denken, dan kan ik zeggen dat SP'ers alleen aan zichzelf denken. What's the difference? Daarvoor worden er partijen opgericht. Nogal raar argument dus.

En het is gewoon een feit dat de rijken dit land dragen, dus weer er gewoon trots op, ipv ze egoïsten te noemen. De rijken (>modaal) betalen toevallig wel 80% van het zorgstelsel hoor, dus ipv ze gaan zitten uit te schelden kun je misschien beter afvragen waar Nederland zou staan zonder de hoogopgeleiden.

20. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje kortzichtig om te denken dat de hogeropgeleide burgers een land dragen. Je hebt de minderbedeelden even hard nodig. Of haalt de professor ook het vuilnis op bij jou?

Deel Deze Pagina