[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Inderdaad, het was gewoon een grote discussie. Vond wel dat mensen elkaar nog respectvol behandelde.

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Net ook wezen stemmen. Het is toch weer VVD geworden. Had sinds 2002 niet meer op ze gestemd maar ik kan me deze keer in een paar belangrijke dingen die ze zeggen wel vinden. Maar ze zijn wat mij betreft eigenlijk konging van de armoede want ik ben het echt niet op veel punten met ze eens. Zo raar dat ik eigenlijk zo lang als ik mag stemmen nog nooit een partij gezien heb waar ik het op laten we zeggen meer dan de helft van de punten mee eens ben :+ Het is altijd maar weer kiezen tussen meerdere kwaden of nagaan welk issue ik op zichzelf het belangrijkst vind en daar mijn keuze op baseren.

Eigenlijk jammer

3. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    dit wil ik ook wel eff weten:cool:

Hoop dat het CDA met balkenende er als een vertrapte partij die niks meer heeft in te brengen uitkomt

Kut CDA

Laatst bewerkt: 9 jun 2010
  4. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    RTL zei gisteren tussen 0.00 en 02.00

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Uur of 12 geloof ik , dan word de eerste uitslag volgens mij bekend gemaakt. Dat kan dan later met de echte definitieve uitslag 1 zeteltje hier of daar schelen maar om een uur of 12 zouden we ongeveer moeten weten wat de percentages zijn.

6. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Best druk net bij het stembureau. Heb PVV gestemd al vind ik Wilders wel een rare :p. De rest heeft teveel nadelen voor mij of ben ik het gewoon niet mee eens. Wilders vind ik dan wel teveel over de islam doorslaan, maar met andere punten ben ik het ook wel met hem eens. Ben benieuwd naar de uitslag vanavond!

7. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
  8. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Wilders heeft inderdaad een aantal goede punten. 5-sterren gevangenissen zijn belachelijk in deze moeilijke tijden. Maar vind je niet dat iemand die op zo'n groffe manier zijn politiek bedrijft, simpelweg niet moet steunen met een stem? Zelf zou ik me niet willen laten vertegenwoordigen door zo'n iemand.

Net voor het eerst in m'n leven gestemd, geeft best een lekker gevoel. :cool:

9. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat heb ik nog nooit gehoord, iemand die PVV stemt, maar niet vanwege de massa-immigratie. 8)

No offense, maar je bent gewoon vrij uniek. ;)

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Een klasgenoot van mij vandaag ook, niks nieuws :+

11. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    SP'tje hierooo
    Mag hopen als VVD aan macht komt dat ik toch echt niet hoef te dokken voor m'n huisarts en al die onzin... daar heb ik echt geen zin an.

12. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Was er tegen 18:00 en toen zat de stembus al aardig vol :eek:
    Ze moesten de bak behoorlijk heen en weer schudden want anders paste de stembiljetten er helemaal niet meer in.
    Dat voor een kleine stembureau bij ons in de wijk.

13. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Inderdaad. Nou is het wel beter voor de gezonde medemens. :9 Aangezien sommige meestal al voor een koudje naar de huisarts gaan, die doen dat niet meer zo snel. Maar voor mensen die gewoon veel gezondheid kwalen hebben, waar ze niks aan kunnen doen, die zijn de lul! En dat is gewoon niet eerlijk. =(

14. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Bij ons was het half uurtje geleden ongeveer echt leeg, zou het dan toch de regen zijn:+

15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Nou, het is vvd geworden.

Nou ik heb anders ook nog over de PVV getwijfeld. Ik had namelijk hetzelfde als fcdanny. Alleen ben ik daardoor toch afgehaakt. Ik wil echt niet dat hij nederland gaat vertegenwoordigen, met z'n onzin uitspraken en films als Geert Wilders' Warning to the West. Dus ik hoop op VVD en PVV in de coalitie.

Laatst bewerkt: 9 jun 2010
  16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    zo stemmen, was nog lastig. VVD ben ik met veel dingen eens, maar vind hun kijk op de studiefinanciering wel minder.

17. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Nja voor hetzelfde geld wordt dat koudje een longontsteking oid.. en ik vind dat je mensen er in een verzorgingsstaat nooit moet belemmeren in de weg naar de huisarts.

18. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Toen ik ging stemmen was er een jongen voor mij waarvan het de eerste keer was dat hij mocht stemmen.
    Hij: Hoe werkt het precies?
    Dude bij het stembureau: Je moet van de lijst één iemand aan vinken.
    Hij: Duidelijk, ik heb alleen geen pen bij me..
    Haha, held. :D

Ik heb overigens D66 gestemd. :)

19. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Dat is wel een punt die ik steun, maar vind dat ie er wel in doordraaft omdat ie er over door blijft gaan. Andere punten die steun ik ook alleen hoor je hem er niet over en dat vind ik jammer. Hij moet wat algemener worden ipv alleen massa immigratie. Maar aangezien ik het met de meeste punten van de PVV eens ben heb ik voor hun gekozen.

20. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Maar is het dan ook VVD geworden of heb je je laten leiden door die angst voor wegvallen stufi?
    Zoja, het aantal partijen dat voor stufi is, is beperkt. Dat is een kleine poule om te kiezen.

Overigens over het "egoïsme" van de VVD. De een roept zus, de ander roept zo. Hier een citaat uit het partijprogramma:

"Zorgtoeslag

De gemiddelde zorgtoeslag loopt nog steeds op en het aantal ontvangers van zorgtoeslag zal uiteindelijk zo’n 85% van de volwassen populatie beslaan. Het oorspronkelijke doel is daarmee voorbijgeschoten, namelijk compensatie van hoge zorgkosten voor de laagste inkomens. Als gevolg hiervan raakt de betaalbaarheid van de zorg in het geding. De uitgaven voor de zorgtoeslag zullen, zonder extra maatregelen, in 2015 verdubbeld zijn tot meer dan zes miljard euro. De VVD wil deze terugbrengen naar de oorspronkelijke doelgroep, de laagste inkomens, die de zorgpremie niet volledig kunnen betalen.
    De uitgekeerde toeslag niet is gebaseerd op de daadwerkelijk betaalde premie, maar op de vastgestelde nominale premie, die vaak hoger is. De overheid vergoedt zo kosten die mensen niet hebben gemaakt. De VVD vindt dat dit moet worden beperkt."

Dat is nog prima toch?

Wat betreft het betalen voor de huisarts: De VVD wil een eigen risico van €300, daar valt de huisarts onder. Vinden jullie dat te hoog of kan dat nog, €300/jaar? Ik ben wel benieuwd.

Deel Deze Pagina