[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Dan kom je op de PVV uit ;). Heb pvv gestemd in de hoop dat ie in de coalitie komt, premier hoeft ie niet te worden en volgens de peilingen gebeurd dat lange bij na niet. Raar dat ik wel op hem stem maar dat ik niet wil dat ie premier word? Misschien wel. :)

2. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Hoe worden de stemmen geteld trouwens? Met de hand? Of met een machine misschien? Ik heb geen zin om lang te wachten op de uitslag... :+

3. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Stufi laten vallen is wel een humor punt dan denk ik echt van, politici die een kenniseconomie willen maar wel gaan bezuinigen op studenten, moet niet gekker worden haha.

4. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Hier ook een VVD'tje en die studiefinanciering is wel logisch, heb het liever ook niet natuurlijk ben ook student, maar na goed de programma's te lezen te hebben en later nog even met een VVD lid gepraat te hebben begrijp ik het wel.

Wanneer men moet bezuinigen, is het toch echt zo dat de extra dingen helaas omgezet moeten worden waar je echt wat voor moet doen. Toch zou ik niet zonder will :p

Wel echt altijd hetzelfde cirkeltje naar mijn mening, we zitten niet zo diep in de schulden word veel links gestemd, en hoppa geld daarheen daarheen, gebeurd wat zitten diep in de schulden rechts wint en gaat bezuinigen. Worden het bezuinigen zat en gaan weer uitgeven :) Net mijn eigen portomonnee wanneer het er in zit geen problemen om een rondje te betalen, maar wanneer die leeg is ga ik wel een keer minder naar het café.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Stem is naar D66 gegaan, ben net terug.

6. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Politici maken een keus voor investeren in kwaliteit op kosten van de studenten. Dus er wordt niet helemaal gekort op een kennisecomie.
    Alhoewel ik toch bang ben voor die drempel om (door) te studeren...

@Tyrant: :thumbs:

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik dacht dat jij VVD ging stemmen?

8. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    lol links wil ook gewoon bezuinigen hoor alleen wat minder "hard" dan bijv. de VVD en wat socialer.

9. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat een bezoek aan de huisarts niet onder het eigen risico moet gaan vallen. Wanneer mensen weten dat een bezoek aan de huisarts geld gaat kosten zullen er genoeg mensen zijn die blijven lopen met klachten en dat kan flink uit de hand lopen.

Ik denk dat het beter is om geen eigen risico voor de eerstelijnszorg te hebben.

Lijkt mij niet dat je hier veel winst uit gaat behalen!

10. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    PvdA (vader), D66 (moeder) en dan ook maar Groen Links (broer). Vonden allemaal deze partijen de 'beste' drie.

VVD en PVV ver onderaan bij stemwijzer aha.

11. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon met de hand dacht ik. Vriend van me zit de hele dag in Amsterdam op een stembureau te tellen, best wel kut werk. 8)

Overigens nog best veel mensen die D66 stemmen. :thumbs: Ik ook.

12. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Maar voor de 3000e keer: Stemwijzer is KUT. :mad: Ongenuanceerde, willekeurige zooi!

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Al die stemwijzer sites zijn onzin, bij 1 kreeg ik zelfs op nummer 1 PVV en op 2 de Nederlanse Moslimpartij:emo:

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Zou ik ook doen, is meer een tactische stem.
    Verwacht dat VVD de verkiezingen gaat winnen, en heb liever dat ze dan met D66 gaan regeren dan met PvdA oid.

15. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Hier ook D66. Ik hoop ook op paars als kabinet. Als het Rutte lukt om voor 1 juli een kabinet te vormen, dan is het een held, dan gaan we een goede periode tegemoet.

16. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Dat weet ik, omdat ze er normaal ook elke keer langs zitten. Maar deze keer niet, voor mij iig.

17. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Leuke combi8)

Interessante XBW-zetelverdeling trouwens als ik de poll zo zie8) Paars is hier geen probleem zo te zien:cool:

18. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Begrijp niet waarom mensen op VVD stemmen :emo:
    Willen zeker dat het geld uit je zakt geklopt wordt.

Heb zelf links gestemt.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Wil jij al je geld houden dan?

Begrijp niet dat mensen serieus denken dat je altijd bij elke partij er op VOORUIT moet gaan, ook ten tijde van crisis. =(

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    En dan noemen ze rechtse stemmers egoistisch:+

Deel Deze Pagina