Ben ik met je eens. En op het moment dat iemand krom moet liggen om nog eten te kunnen kopen.. zou ik toch haast zeggen dat we wel kunnen overeenkomen dat die grens al wel bereikt is?
Wie moet het volgens jou dan betalen? Van een kale kip kun je niet plukken...
En dat tweede.. spreek je jezelf tegen. Ja, er gaat wel een lampje branden, maar bij mij is het meer een LED-lampje die veel langer meegaat dan de gloeilamp theorie die jij er nu op nahoudt
. Bijstand omlaag ZODAT mensen gaan werken?
Die mensen zijn al jaren opzoek naar werk en willen alles wel aanpakken. Ga je dan de bijstand omlaag doen, zodat ze helemaal geen geld meer overhouden?? Nee.. je geeft iemand goede betaalbare zorg, en je geeft ze een basis waarvanuit ze hieruit kunnen komen. Je moet ze aan een baan helpen niet aan de stress. Wel goed voor de zorg jouw standpunt, want zo komt 1/3 van Nederland straks thuis te zitten met een burnout.
Banen geven d.m.v investeringen is mij wel heel makkelijk gezegd. Ik heb het toch niet over het scheppen van banen? Ik heb het over hoe geef je de mensen die banen en hoe geef je ze zekerheid. Je kunt 10.00 banen scheppen maar als niemand ze kan invullen sla je volledig de plank mis. De beste motivator is nog altijd vertrouwen.
Jij zegt tegen bankzitters van het nederlands elftal dat ze minder geld krijgen en harder moeten trainen. Ik zeg geef ze een kans, stel ze op en kijk maar eens wat voor sterspeler hieruit kan groeien die voor veel meer waarde is en zichzelf dubbel terugbetaald.
Klik om te vergroten...