[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Is dat niet al jaren zo?

Heb een beetje het gevoel dat men denkt dat we de schulden terug moeten halen uit belasting, maar vergeten we niet allemaal dat we als land veel te veel uitgegeven hebben, uiteindelijk kan je wel steeds meer inkomen proberen te krijgen, maar zonder goede inkomsten/uitgaven ratio schiet je nergens mee op.

Eerlijk gezegt PvdA heel slim gedaan deze verkiezingen om VVD weer iemand te laten lijken die de armen armer maakt en de rijken rijker. Terwijl zij alleen tegen zijn om de rijken nog meer te belasten, wat geheel logisch is aangezien zij de kar trekken voor de economie, als je daar een paar van kwijt raakt hoeveel mensen die in de kar zitten komen niet in de problemen.

Verder is het gewoon nodig om ons de schulden uit te werken, en die schulden komen echt niet door alleen de bankiers nu laatst. Want de staat loopt al jaren met geld te smijten zonder idee waaraan en waarom. Wel leuk om te lezen dat mensen zeggen dat VVD'ers egoistisch zijn maar heb liever een gezonde bankrekening.

Je kan geen geld uitgeven als je het niet hebt, en volgens mij hebben we dat al veel te veel gedaan dankzij linkse partijen, en dan kunnen ze nu wel mooi weer willen bezuinigen op een aantal punten, maar die punten zijn ook door ze ontstaan. En dat men doet alsof hier zoveel mensen het mega slecht gaan hebben als VVD regeringsleider word is gewoon onzin.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Eh nee, doordat de VVD banen creeërt geef je toch juist de bankzitters een kans? Het is juist de PvdA die zegt, kijk eens lieve bankzitters, in het veld lopen allerlei rijke voetballers voor ons en die kunnen echt heel veel geld missen, dus die kun al onze onkosten betalen. Wij verdienen ook gewoon genoeg geld, net zoveel als de minst verdiendende voetballer in het veld..
    Als je dan vraagt wie er wilt warmlopen, blijven ze allemaal zitten.

Uiteraard zijn de bezuinigingen van de VVD erg radicaal, en wat jij zegt, 1/3 van Nederland een burnout, het wordt voor sommigen lastig. Echter, PvdA is alleen sociaal op korte termijn. Door nu niet fors te bezuinigen, is de staatsschuld over 20 jaar wel ruim 100 miljard euro groter mocht PvdA het voor het zeggen hebben. Ik denk dan dat we over 20 jaar eens goed terugkijken en achter onze oren kunnen krabben.. 'Hadden we toen gewoon wat zuiniger aangedaan, dan hadden we nu niet een staatsschuld van 40.000 euro per persoon'.
    Het is een beetje alsof jij als kind 10 euro krijgt van je oma om uit te geven op de kermis, die 3 dagen duurt. Links geeft 9 euro uit op dag 1, en moet de andere 2 dagen leven op een krent, VVD geeft de eerste dag 6 euro uit en kan daar later tevreden op terugkijken.

Zo is het precies gegaan vrees ik.

3. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat VVD niet zo hoog heeft gescoard als in de peilingen. Veel kiezers hebben "stiekem" toch PVV gestemd zo te zien. Snap bepaalde mensen die op partijen als groenlinks stemmen niet. (zeker nu)

Achja politiek is niks anders meer dan marketing. We hollen Amerika echt onwijs achterna. Er wordt helemaal niet meer gestemd op programma`s. Hadden net zo goed zetels kunnen verdelen over coca cola en pepsi. Achja marketing je kunt het overal voor gebruiken <3.

4. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Je vergeet dat bij links dat kind wat meer geld van oma eist, die uiteindelijk haar nooit meer wat geeft voor de kermis, waardoor het kind de volgende kermis niks heeft om uit te geven.

Laatst bewerkt: 9 jun 2010
  5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Dat schreeuwt ook iedereen, maar dat is altijd al zo geweest (zie die oude filmpjes met Miegels en den Uyl etc). Rondom verkiezingstijd gaat dat nu eenmaal zo, je moet gewoon naar de partijstandpunten en historie kijken, niet naar wat een "woordvoerder" (lijsttrekker) roept tijdens debatten.
    Veel wat tijdens die debatten besproken wordt is toch, zoals je zelf al zei, marketingpraat met krachttermen die je om de oren vliegen, maar dat bij het echte regeren heel anders besproken zal worden.

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    25 naar 16 voor de SP is eigenlijk helemaal niet zo slecht voor ze. Ik dacht dat ze er slechter voor stonden.

Huh, spreekt marijnissen zichzelf nou niet faliekant tegen? Hij wil geen PVDA + CDA maar het lijk hem wel een goed idee als het CDA gaat kijken of er iets mogelijk is met PVDA + D66 + Gr Links? Of verstond ik hem nou verkeerd?

Laatst bewerkt: 9 jun 2010
  7. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Dat wordt een ruime overwinning voor Coca Cola, mag ik toch goddomme hopen :+ De marketing is niet alleen stukken beter, de inhoud ook.

Ben wel benieuwd hoe het nu gaat lopen. Of de VVD of de PvdA nou de grootste wordt maakt eigenlijk niet uit, want de formatie wordt toch een soepzooitje.

8. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Nou hehe eindelijk echte tellingen. Kan je zien hoe weinig we nog echt weten. Zoals de Hond al zei, de grootste steden zullen pas laat in de nacht klaar zijn met tellen.

9. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Zit er dus dik in dat het CDA tot op het laatste moment flink groot lijkt te gaan worden :+

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Je bedoelt de PvdA? Die doen het wat beter in de grote steden hoor.

11. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    :+ Wie weet.. Haha opkomst van 143,2% @ Schiermonnikoog :9

12. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Paar weken geleden stond de SP er slecht voor. Geloof ik op 8 zetels tijdens het rtl debat. Toch nog een mooie eindsprint gemaakt!

13. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Heb nog niet veel mensen hetzelfde horen zeggen? Misschien omdat ik nu niet in Nederland woon^^. Vind het wel interessant ik studeer het. Maar ik snap die 3 miljoen? in ieder geval onwijs veel zwevende kiezers niet.

Eigenlijk is dit een waardeloos systeem in mijn ogen, iedereen mag stemmen..

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Schiermonnikoog en de PVV.
    Lol. :D

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Levert die standup comedy van Roemer toch nog wat op :+ Moet wel zeggen dat ik hem sympathieker vind dan die zure Agnes Kant

16. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Ja, Hybrid ze willen natuurlijk geen Moskee daar.. 8)

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    The best argument against democracy is a five minute talk with the voters ;)

18. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    :9

Bij de laatste opmerking sla je de spijker op zijn kop (de spreekwoordelijke spijker dan he). Grootste gevaar wat we straks krijgen is dat er geen kabinet komt of dat het kabinet snel valt. Dat kunnen we nu in ieder geval echt niet gebruiken!.

Precies hij had helemaal gelijk ;)

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Bizar inderdaad, t is niet alsof daar veel immigratie is. Volgens mij moet je wachten tot er iemand dood gaat voordat je daar een huis kan kopen :+

20. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Komaan D66 en een links kabinet:b: Het gaat een lange avond worden zo. Hopen op een goede uitslag en dat vooral rechts niet wint!

Deel Deze Pagina