Is nu al de 3e post waarin je het hebt over het creeëren van banen.. maar niet in gedachten houd dat je ook moet zorgen dat mensen daadwerkelijk een baan krijgen. Het is een voor mij veel te simplicitische gedachte van de VVD. Want je hebt toch immers niks aan een baan die niet wordt ingevuld. Het eerste argument gaat dus niet op.. het is geen wedstrijd banen maken (die overigens de VVD ook niet wint).. maar het gaat om de invulling. Jouw kijk op de Pvda is ook niet helemaal eerlijk.. want die 'bankzitters' betalen ook al veel. En geloof me dat is een stuk minder nog dan de minst verdienende voetballer. (Feit). Bovendien beledigend om die mensen indirect lui te noemen. Er zijn er natuurlijk een paar die gewoon geen zin hebben.. vooral de jongeren: aanpakken zeg ik. Schop ze maar naar de AH en ga maar vakkenvullen. Maar dat kun je niet verwachten van mensen die lichamelijke klachten hebben, alleenstaand met kinderen, die door omstandigheden baan zijn kwijt geraakt, al wat ouder zijn en daardoor niet meer worden aangenomen etc. Dat zijn gewone mensen die vaak maar wat graag wat zouden werken, maar het meestal of niet kunnen om fulltime te werken en daardoor meteen gekort worden als ze ook maar een dag gaan werken. Is er iets demotiverender dan iemand die 3 dagen wil en kan werken en daarmee gekort wordt zodat ze alsnog niet boven de uitkering komen!??
Dat zal ik nooit snappen..
Economisch gezien vind ik VVD helemaal niet slecht. Ik zie alleen dat veel mensen vergeten worden en het is voor mij zo helder als wat dat je lage inkomens moet steunen. Ik zie daarnaast veel liever een samenwerking met een socialere of liberale partij (pvds, sp, d66, groenlinks).. dan een rechts blok met PVV..
Laatst bewerkt: 9 jun 2010