[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Nee, juist niet dus. CDA heeft veel plattelandsstemmers, dus als de grote steden er later bijkomen lijkt het CDA tot die grote steden er bij komen nog redelijk groot te worden.

Laatst bewerkt: 9 jun 2010
  2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ach ze hebben al een Vuurtoren dus zo verschil is het niet. ;)

3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ik heb even genoeg tv gezien, kijk morgen wel of er al definitieve cijfers zijn. Nu weer even hard aan het werk.

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Churchill?

zei die ook niet zoiets als

"democracy is the worst form of government apart from all the others"?

5. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dat kan niet... Helaas.

6. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Zowel rechts als lings is niet mogelijk zoals het er nu uit ziet. Overigens vind ik de lings rechts indeling al lang achterhaald. Zowel lings als rechts draait ontzettend bij en standpunten lopen door elkaar heen.

Hmm ik lijk wel moppersmurf als ik mijn laatste opmerkingen lees:+. Naja politiek blijft leuk, vaak leuker dan cabaret.

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    En Nederlandse les. ;)

8. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Is nu al de 3e post waarin je het hebt over het creeëren van banen.. maar niet in gedachten houd dat je ook moet zorgen dat mensen daadwerkelijk een baan krijgen. Het is een voor mij veel te simplicitische gedachte van de VVD. Want je hebt toch immers niks aan een baan die niet wordt ingevuld. Het eerste argument gaat dus niet op.. het is geen wedstrijd banen maken (die overigens de VVD ook niet wint).. maar het gaat om de invulling. Jouw kijk op de Pvda is ook niet helemaal eerlijk.. want die 'bankzitters' betalen ook al veel. En geloof me dat is een stuk minder nog dan de minst verdienende voetballer. (Feit). Bovendien beledigend om die mensen indirect lui te noemen. Er zijn er natuurlijk een paar die gewoon geen zin hebben.. vooral de jongeren: aanpakken zeg ik. Schop ze maar naar de AH en ga maar vakkenvullen. Maar dat kun je niet verwachten van mensen die lichamelijke klachten hebben, alleenstaand met kinderen, die door omstandigheden baan zijn kwijt geraakt, al wat ouder zijn en daardoor niet meer worden aangenomen etc. Dat zijn gewone mensen die vaak maar wat graag wat zouden werken, maar het meestal of niet kunnen om fulltime te werken en daardoor meteen gekort worden als ze ook maar een dag gaan werken. Is er iets demotiverender dan iemand die 3 dagen wil en kan werken en daarmee gekort wordt zodat ze alsnog niet boven de uitkering komen!??

Dat zal ik nooit snappen..=(

Economisch gezien vind ik VVD helemaal niet slecht. Ik zie alleen dat veel mensen vergeten worden en het is voor mij zo helder als wat dat je lage inkomens moet steunen. Ik zie daarnaast veel liever een samenwerking met een socialere of liberale partij (pvds, sp, d66, groenlinks).. dan een rechts blok met PVV..

9. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Tsja, VVD, PvdA en D66 in een minderheidskabinet lijkt me dan misschien toch de meest logische en stabiele oplossing. Dan moet er maar een heleboel water bij de wijn gedaan worden. GroenLinks daarbij zie ik niet gebeuren, dat wordt echt té.

10. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Vlieland aan de beurt.

11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat denk ik ook. Als je Femke Halsema aan de tafel toevoegt wordt de discussie enkel feller. Het is al moeilijk genoeg om tot overeenstemming te gaan komen zo.

12. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me ook eigenlijk ook wel een goede combinatie. VVD voor de economie, pvda om erop te letten dat bepaalde mensen niet vergeten worden. En de D66 is een stuk rechtser als ze willen doen voorkomen en die liggen helemaal niet zo ver van de VVD af.

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Maar dat kan toch niet als er wekenlang gehamerd wordt op het feit dat de kiezer een keuze moet maken tussen links en rechts :+ De hele campagne lang hebben Cohen en Rutten zich tegen elkaar afgezet en dan zouden ze nu samen beleid moeten maken? Dat is niet alleen ongeloofwaardig maar volgens mij hou je dan ook geen wijn meer over.. wordt weer negatief uitruilen en niks doen.

14. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Rond 12 uur krijgen wij de definitieve uitslag te weten, toch?

15. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Volgens mij iets later...

16. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is de beste omschrijving van politiek die ik ooit heb gelezen. ;)

Gevoellig onderwerp ik praat al 5 maanden nauwelijks Nederlands meer, laat staan dat ik het nog schrijf. Vind het serieus vervelend. Moet straks echt weer inburgeren ;)

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik moet ook gewoon geen politiek meer volgen, ik irriteer me kapot aan al dat geneuzel en gedraai. Zal blij zijn als het WK begint, dan kunnen we het weer over belangrijke dingen hebben :b:

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Heel de Opzij fanclub is ook bij het GL feestje. :D

19. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Het is jammer dat bij het CDA die dropveter zit als lijsttrekker. Ze hebben nl een ijzersterk programma...

20. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Halsema heeft zo'n kut stem! Hoeveel zetels komen hun nou op? 10? Zo goed is dat toch niet? Ze doen net alsof ze de grootste partij geworden zijn!

Deel Deze Pagina