[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Ik snap ook niet waarom (zoveel) mensen op hem stemmen, misschien toch om een signaal af te geven. Hij heeft een paar goede punten, maar voor de rest slaat ie door.

2. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net zo democratisch als partijen die andere partijen al voor de verkiezingen uitsluiten.:emo:

3. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Er word ook veel op hem gestemd omdat alles zo Anti Wilders is. Niemand wil met hem regeren dus daarom hebben veel mensen op hem gestemd om een statement te maken.

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    En daar schiet je veel mee op. |:-

5. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    mensen vergeten ook dat Wilders best goede standpunten heeft
    geen AOW verhoging, geen bezuiniging op de zorg, meer veiligheid op straat .. toch wel belangrijke punten voor o.a. oudere mensen

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Alleen vind ik de motivatie voor die standpunten enorm matig. Ik heb er een aantal gelezen en volgens mij leeft die man in een utopie. Hij wil alles verbeteren, maar nergens iets inleveren, behalve dan natuurlijk op integratie.

7. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Ik zeg dat ik denk dat het zo is gegaan. Maar zal me niet verbazen dat er mensen zijn die twijfelde en daarom toch op de PVV zijn gaan stemmen. Ken ook mensen die de politiek niet volgen en alleen weten dat ie anti-islam is en daarom op hem stemmen. Hij heeft die mensen met dat gebler wel bereikt.

Idd, ben dan wel niet oud. Maar vond dit ook wel belangrijke punten. Ben nu 23 en de AOW zal vast nog wel een keer omhoog gaan tegen de tijd dat ik 65 ben ;)

8. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Maar daar vind ik ook wel dat je gelijk in hebt. Hij wilt niet bezuinigen en dat is niet goed natuurlijk. Daarom is het goed dat ie niet de grootste is geworden maar dat hij misschien kan onderhandelen over de integratie en dat de vvd dan wel gewoon veel kan en wil bezuinigen!

9. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    als je goed je best doet op school verdien je later genoeg om eerder te stoppen met werk :9

overigens heeft 3/4 van Nederland nog steeds zware vooroordelen over Wilders. Volgens Wilders is er namelijk niks mis met die buitenlanders hier, als ze ze maar gedragen volgens Nederlandse normen en waarden :) (hetzelfde geldt voor Moskee/Islamitische school .. waarvan sommige gewoon meisjes/vrouwen weigeren .. kan toch niet 8) )

Ik heb overigens VVD gestemd, op #4 Jeanine Hennis-Plasschaert

:+
    en als dank kreeg ik netjes een bedankje via een directmessage op twitter (L)

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik geloof niet dat we kunnen vermijden dat we allemaal wat langer zullen moeten werken als we de verzorgingsstaat niet uit willen gaan kleden. Dat wil niet zeggen dat je als je op je 18e gaat werken dat je niet wat mij betreft op je 63e mag stoppen maar dat wil wel zeggen dat ik ervan overtuigd ben dat we toch moeten gaan mikken op een arbeidsjaar of 45 (of iets meer) voor de beroepsbevolking.

Als we allemaal later beginnen met wekren door studie e.d en dan vervolgens ook nog eens een jaar of 15 ouder verwachten te worden dan onze overgrootouders dan kan een kleuter toch uitrekenen dat er meer in de pot gestopt zal moeten worden om dat allemaal te bekostigen?

Dus uitspraken als 65 blijft 65 zonder onderbouwing slaan wat mij betreft nergens op.

Laatst bewerkt: 10 jun 2010
  11. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kunst en cultuur, immigratie, ontwikkelingshulp, publieke omroep, minder ambtenaren.

12. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Ja dat wis ik wel, maar elke partij gaf aan hoeveel ze gingen bezuinigen in 4 jaar. In de krant las je dat heel veel partijen veel 12 tot 20 miljard gingen bezuinigen en bij de PVV stond er niks wat hun planning was over 4 jaar. Vind het wel de juiste punten om te bezuinigen.

En geld van het volk afpakken is leuk, maar ze moeten het ook juist gaan uitgeven want denk dat dat net zo belangrijk is!

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Jammer dat de VVD gewonnen heeft.
    Nu kan ik alleen nog hopen dat er nog een beetje een goede coalitie komt en niet VVD/PVV/CDA. Anders gaat het niet leuk worden om de komende 4 jaar in Nederland te wonen met nog meer verdeeldheid en verharde cultuur. :)

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Nou volgens mij stem je toch alleen op de PVV omwille het scheve immigratiebeleid. Daarom vind ik het zo fascinerend dat in Amsterdam, waar de grootste concentratie buitenlanders rondloopt, de PVV als 5e (!) partij uit de bus komt. En in gehuchtjes in Limburg worden ze de grootste... Nou ben ik nog nooit in Ruhcpel geweest, maar ik vermoed dat er een halve buitenlander woont en je je fiets gewoon 's nachts open kunt laten staan (beetje zoals waar ik woon). En daar wordt de PVV het grootst? Onbegrijpelijk.
    Zelfs in Gouda, die het afgelopen jaar vaak negatief in het nieuws zijn gekomen dankzij buitenlanders, wint de PVV het niet.
    Volgens mij zijn al die rare vogels in het zuiden doodsbang voor alles wat niet uit Nederland komt. Maurice de Hond moet eens onderzoeken hoe de tjap tjoi in de AH daar verkoopt...

15. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Dit zegt toch wel een hele boel.
    En niet neerbuigend richting de "laag-opgeleiden" maar vraag me vaak toch wel of hoe doordacht hun stem is.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Dat grafiekje zegt helemaal niks Aernhem.
    Wat moet het zeggen volgens jou dan? Dat er meer laag opgeleiden stemmen op PVV?
    Want dat valt dus reuze mee volgens die tabel.
    34% van de bevolking met MBO, 44% Wilders.. Valt relatief best mee.

17. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    zie hier de vooroordelen waar ik het net over had :thumbs:

Zelfs in Gouda, die het afgelopen jaar vaak negatief in het nieuws zijn gekomen dankzij buitenlanders, wint de PVV het niet.

dus je had het logischer gevonden als al die buitenlanders op de PVV hadden gestemd 8)
    ff kijken, oh toevallig .. PvdA de grootste in Gouda :lol:

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    God, jij begrijpt het niet..
    Ik bedoel natuurlijk dat de autochtone bevolking massaal in protest zou komen tegen dit kleine groepje marrokanen en PVV zou stemmene i.

Logisch dat buitenlanders PVV stemmen? Waar zit jij met je hoofd dan. :lol:

En wilde jij zeggen dat Wilders zou fantastisch lange termijn plan heeft voor onze samenleving? Er loopt werkelijk geen 1 econoom binnen de PVV.. Die hebben hun begroting in een ochtendje gedaan vermoed ik.

Volgende keer wat beter lezen aub.

Laatst bewerkt: 10 jun 2010
  19. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    In slaap gevallen toen het verschil net in het voordeel was van de VVD :mad:
    Wie zijn nou echt de winnaars?
    PvdA,VVD,PVV,D66 en Groenlinks met als twijfelgeval de SP?
    En de verliezers zijn CDA, Christenunie en ToN?

20. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    jij vindt het verwonderlijk dat het PVV 5e werd in Amsterdam (en Gouda) .. ik weet niet of je toevallig wel is in Amsterdam bent geweest? maar volgens mij is het grootste deel van de inwoners daar buitenlander .. en die stemmen niet op de PVV, daarom wordt PvdA de grootste in die steden :D

Deel Deze Pagina