[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Niks mis mee om bij voorbaat vast te stellen dat regeren met bepaalde partijen wegens te uiteenlopende standpunten niet werkt.

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ze hebben allemaal een strafblad dus waarschijnlijk kan er een wel goed witwassen. :+

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    ...

Ik kom zelden 'toevallig' in Amsterdam btw.. Hoe gaat dat, pak je dan een verkeerde bus ofzo? :emo:

Laatst bewerkt: 10 jun 2010
  4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Facepalm plaatje is wel toepasselijk hier....misschien zelfs de double facepalm :lol:

5. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    haha dude :+:+

6. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Dit is juist een verhouding die ik eigenlijk had verwacht. Alsof MBO-ers, MAVO-ers etc. een beetje VVD gaan stemmen. Die gasten verdienen straks rond modaal en dan zou ik zeker niet op zo'n partij stemmen. Dat werkt dus in je nadeel. En WO-ers weten dat ze straks veel gaan verdienen en de VVD dus een goede keus is. (VVD alleen even als voorbeeld btw)

Dat is in ieder geval mijn idee erover.

7. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    De uitslag vind ik wel moeilijk klote eigenlijk. Hoop dat ze een manier vinden om de pvv heen.

8. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Zelf SP gestemd deze keer. Net als bij de vorige verkiezingen van 2006.
    Dit keer had ik eigenlijk geen idee waar ik op moest stemmen, uiteindelijk (na het volgen van debatten en diverse stemwijzers te hebben ingevuld) besloot ik maar een keuze te maken tussen SP en PVV.
    Maar nou eerst maar afwachten of er een coalitie gevormd kan worden.

9. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Paars Plus :)

10. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de pvv heeft het standpunt wat betreft de aow leeftijd veranderd. Het is geen breekpunt meer voor de partij. Dit betekent een stap dichterbij een coalitie met vvd-cda-pvv

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Oke lol.
    En dan PVDA kwalijk nemen dat ze draaien.
    Het is bijna kiezersbedrog.

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Heeft dat "enige breekpunt" het nog lang vol gehouden

13. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Zwaar, zwaar, zwaar teleurstellende uitslag. Goed, D66 heeft fors gewonnen en we zijn verlost van Balkenende. Maar dat ene zeteltje extra voor de VVD is een forse streep door de rekening. Hiermee wordt Wilders in de kaart gespeeld, en dat lijkt mij nou juist niet de bedoeling. Als hij in het kabinet komt, dan kan je er donder op zeggen dat deze binnen de korste keren valt. Hij is een tikkende tijdbom.

En waar dit land nou geen baat bij heeft is politieke instabiliteit. We hebben in acht jaar maar liefst vier kabinetten gehad. Vier! Er moet hard samengewerkt worden. Tussen links èn rechts. Paars Plus is de enige optie wat mij betreft.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Noem eens een kabinet die het wel 4 jaar zou uithouden?
    Ik hoop ook op PaarsPlus ja.
    En ik ben blij dat VVD juist 1 zetel meer heeft, want in een complete links coalitie is het volgens mij onmogelijk om een goede minister van fin. zaken te vinden. Bij de hele PvdA loopt werkelijk geen 1 econoom rond (misschien Diederik, maar verder echt weinig soeps). Het feit dat ze van de ene op de andere dag opeens 2 miljard extra bezuinigen hebben gevonden (en geen 1 kiezer die daar vraagtekens bijzet :emo:) om beter uit de CPB berekeningen te komen is toch lachwekkend.\
    VVD kan de socialen een beetje in toom houden en wijzen op onze toekomst en porto monnee.

15. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd pvv stemmers, en nu niet meer zeiken dat "links" zo draait.

Mompelt iets over draaikonten enzo.

Anyway. Ik verwacht geen pvv in het kabinet. Ze hebben totaal geen expertise in huis en qua economisch beleid staan ze mijlenver van de vvd. Zoals de econoom bij rtl gister al zei: de pvv ontkent de financiele problemen compleet en doet alsof ze niet bestaan.

Een instelling die we ook zien in bijv griekeland. Laat staan dat 76 zetels (vvd cda pvv),ondanks dat het een meerderheid is, een echt breed maatschappelijk draagvlak heeft. Ook is het woord van de pvv geen drol waard gebleken, dan lijkt me zo'n krappe meerderheid ook alles behalve stabiel

Als gl stemmer gaat mijn voorkeur dan ook uit naar paars plus.. dat lijkt me de enige. Mogelijkheid op iets wat lijkt op een stabiel kabinet, en alle partijen zijn bereid te bezuinigen.

16. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Word. Op dat zeteltje voor de VVD na. Als dat er niet voor zorgt dat PVV in de regering komt dan vind ik het niet zo erg. Voor de rest roerend met je eens.

Zei die gister niet nog rond 12:00 tegen Witteman dat het een breekpunt bleef omdat het anders zou betekenen dat ze zouden draaien? Met nog een sneer naar de PvdA dat zij dat wel deden vorige keer oid. :emo:

17. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Ja dat zou kiezersbedrog zijn:emo:

Toch snel van standpunt veranderd:x

18. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt mij dat je als PVV stemmer wilt dat ze in de regering komen. Als dat een breekpunt blijft, komen ze nooit in de regering.

19. Ji E Toy

Ji E Toy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop eigenlijk dat de pvv in de coalitiebesprekingen wordt gehaald, maar dan net als in Almere hun poot te stijf houdt en dus niet in de regering komt. Als we in een stabiele situatie hadden gezeten had Wilders van mij een tijdje, zo lang hij het vol zou houden, mogen regeren en dan halverwege vallen en het vertrouwen kwijt zijn omdat ook hij niks voor elkaar blijkt te krijgen, maar nu met de crisis niet...

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Geloof me als de PVV in de regering komt mogen we binnen een half jaar weer naar de stembus.

Deel Deze Pagina