[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Nouja, geen ramp toch.
    Wat is een betere boodschap aan alle PVV stemmers dan ze ons laten laten regeren en kijken hoe ze werkelijk alles verkloten. Kijken of we het record van Balkende 2 (87 dagen) kunnen kloppen.
    Mocht dat lukken, kunnen we de PVV weer afschrijven! :lol:

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja dat zei ik ook eerst toen ze langzaam zo groot werden en de het goed deden in de gemeenteraad. Laat ze maar regeren en dan zien de mensen zelf wel dat het een slechte keuze is. Herbe en Heijnsbroek episode 2. :D

3. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Vrees alleen dat wilders zelf zo slim is om dan maar niet te regeren en weer lekker in de slachtoffer rol kruuipen, lekker huilen en alle wilders stemmers die weer kunnen roepen hoe verderfelijk al die linkse partijen wel niet zijn, en hoe ondemocratisch de demonisering van wilders is

Een lpf 2 is mogelijk. Maar de lpf was al democratisch vanadf het begin. De pvv is daarintegen alles behalve democratisch. Wat opzich natuurlijk al triest is dat een ondemocratische partij aan het democratisch process kan deelnemen. Maar hoe dan ook wilders leid met ijzeren vuist ( brinkman vliett er ook snel uit, mark my words) die schopt iedereen die niet in zijn straatje zit gewoon der uit.

4. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Denk het niet. Hij gaf aan heel graag te willen regeren en laat daarvoor nu ook al snel zijn breekpunt vallen.

5. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    CDA gaf echter aan dat ze vanwege het enorme verlies in de oppositie willen. In dat geval dus geen VVD - PVV - CDA. Het liefst zie ik nu Paars Plus, echter ik geloof niet in samenwerking VVD - PvdA, daarvoor moeten ze beide veel laten vallen.

6. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Tjah wil hij het risico lopen ?, hij is de meest instabiele factor. Regeren is een risico voor hem, hij heeft geen experise in te brengen op geen enkele post. Als het een foutenfestijn wordt is hij gegarandeerd de zondebok. Hij bewijst zijn betrouwbaarheid nu al in negatieve zin. Als dat ploft vraag ik me saf inhoevere hij dat kan lijmen, hij speelt in op onderbuik gevoelens. Die mensen zijn gewoon pissed en naief en genoeg om te denken dat hij dat op lost, wat niet gebeurt, en dan keert dat onderbuik gevoel zich tegen hem

Natuurlijk zegt ie dat ie wil regeren. Heel hard schreeeuwen, weten dat de kans erop klein is en dan weer de slachtoffer rol in duiken is een tacktiek die hem veel langer zetels geeft.

7. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Niets wijst er op dat hij niet de regering inwilt, hij laat zelfs zijn breekpunt vallen. Beetje uit de lucht gegrepen dus.

Volgensmij is het nooit goed wat hij doet. Laat hij zijn breekpunt niet vallen, krijgt hij te horen dat hij dat doet om niet in de regering te hoeven, laat hij zijn breekpunt vallen, is het weer kiezersbedrog. Kortom, hij begaat bij elke stap kiezersbedrog?

Nee, ik heb niets met Wilders, wil hem het liefst ook uit de regering houden, maar dit is een beetje onzin. :)

8. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom is het ook stom om als politicus ergens een breekpunt van te maken denk ik

9. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat stel ik niet, maar dat lokt hij wel zelf uit hij heeft in de aanloop naar de verkiezingen namelijk hoog van de toren geblazen met breekpunten en met het constant aanvallen van de pvda. Pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Iedere partij doet water bij de wijn, is niets mis mee dat is nou eenmaal zo in nederland. Hij is daar de afgelopen jaren fel tegen in gegaan. Is zijn eigen schuld dat ie daar nu op terug gepakt wordt.

Maar wat ik stel is dat ie totaal geen baat heeft bij werkelijk regeren en ook een bijzonder onrealistische partner is. Het is met dat in het achterhoofd makkelijk ok breek punten te laten vallen. Op financieel beleid strookt de pvv namelijk met geen enkele relevante partner. Ze liggen echt kilometers van de vvd op dat vlak.

Natuurlijk kan ie ook daar water bij de wijn doen, maar wat blijft er dan over van het programma en de ideeen van de pvv ? Een onuitvoerbaar imigratie standpunt, en dat terwijl hij gezegd heeft geen one issue partij te zijn.

Meeregeren zonder ook maar 1 belofte echt waar te kunnen maken gaat de pvv gegarandeerd weer zetels kosten. Die stemmers gaan dan toch weer ergens anders naar toe in de verwachting dat daar we'll de oplossing ligt. Dit zie je ook met de sp.

Door zichzelf de oppositie in te laten manuvreren blijft hij veel meer ruimte houden in te spelen op die ontevrede kiezer.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    nee hoor, je kan er veel stemmen mee winnen en als je in de coalitie wilt laat je hem gewoon vallen. :+

11. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar dat houd je altijd. Je krijgt het zelfde tussen onderhandelingen van de VVD en de PvdA, ook zij moeten allebei punten laten vallen dan. Je hebt echter wel gelijk dat het bij de PVV wat gecompliceerder (leuk woord) ligt.

12. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    Onzin. Veel te veel allochtonen hier in het zuiden.

Anyway, mogelijke coalities:
    VVD + PVV + CDA = 76 [Centrum Rechts]
    VVD + PvdA + D66 + GroenLinks = 81 [Paars Plus]

13. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    De enige mogelijkheid is dus

VVD + PvdA + D66 + GroenLinks = 81 [Paars Plus]

Nou dat is mooi hebben we toch een links geörienteerde coalitie :thumbs::thumbs:

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    D66 is rechtser als je denkt. En de minister president is Rutte dus dat valt wel mee.

15. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Het gaat om het slaan van bruggen natuurlijk. Ook Paars+ heeft bij voorhand geeft garantie dat ze het vier jaar gaan volhouden. De taak is om zowel de grote van links (PvdA) als de grote van rechts (VVD) compromissen te laten sluiten. En vervolgens in het kabinet de juiste partij, de juiste taak laten geven. D66 zal hierin moeten fungeren als sociaal-liberale partij om die bruggen tussen beide kampen te bouwen. Om de meerderheid te krijgen zal GroenLinks er ook bij moeten. Die moet je gebruiken voor het vlak van milieu en duurzaamheid.

VVD dus voor veiligheid en de economie
    PvdA voor sociale zaken
    D66 als ''bruggenbouwer'' en buitenlandse zaken.
    GroenLinks voor milieu en duurzaamheid

Hoewel ze het allemaal op meerdere punten oneens zijn, moeten de belangrijke zaken er toch wel worden worden uitgepakt. Samen dus!

16. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Waar zou jij D66 in dit grafiekje plaatsen dan?;
    Er zijn namelijk heel veel van dit soort kaartjes maar nergens zie ik D66 echte rechts, meer midden en een beetje rechts.

Laatst bewerkt: 10 jun 2010
  17. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    Denk eerder dat het die eerste wordt. Gelukkig maar.

Ik deel D66 links van het midden in. Doordat ze dus geen rekening houden met studenten die niet uit een rijk nest komen (Stufi --> Leenstelsel) en de hypotheekrenteaftrek (Mensen berekenen dit voor ze hun huis kopen zodat ze zeker weten dat ze het kunnen betalen. Als dit weg gaat komen veel mensen in de problemen) falen ze.

VVD voor mij overigens.

18. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik verbaas me altijd dat de CU als linkse partij wordt gezien. Ik zou ze eerder als rechts-conservatief beschouwen. Met een paar hele enge fascistische trekjes trouwens.

19. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Dus jij denkt serieus dat de VVD met de PVV samen gaat werken.
    Laat ik je uit je natte droom halen, ze gaan vast we praten, maar de politici in Nederland zijn té serieus en slim verstandig genoeg om niet met de PVV in zee te gaan, ook de VVD niet.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lol mij ook. Ik heb een paar keer een stemwijzer gedaan en je wilt niet weten welke partij er steeds op een stond. 8)

Deel Deze Pagina