[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Zo zei Churchil ooit, 'The best argument against democracy is a five minute organisation with the avarage voter.'

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ja die quote staat een paar pagina's terug al...

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    volgens mij stond daar "conversation"

4. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Autocorect :mad:

ik ken er ook nog wel een van Plato :+

5. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ben ik hier nou de enigste die de overwinning van de PVV terecht vind? Het volk heeft niks te zeggen in de hedendaagse politiek. We krijgen ook veel te weinig mee wat er in de politiek gebeurt geloof ik.

Het probleem is niet Wilders, maar de arrogante houding van de grote partijen. Wilders doet niks anders dan profiteren van de onvrede die bij de bevolking ligt. Daar kan je Wilders niet de schuld van geven, het volk niet, maar de politiek!

Mijn politieke voorkeur is juist het tegenovergestelde van de PVV maar ik kan goed begrijpen waarom iemand op de PVV zou stemmen.

6. mutantemile

mutantemile The Pub's Barman

Leuk Bevonden:
    44
    Zoals al die amsterdammers die voor Cohen stemmen zonder nou echt te weten waar hij voor staat?

Om het maar ff van de andere kant te beschrijven ipv alleen het op de pvv te gooien. . . .

Laatst bewerkt: 10 jun 2010
  7. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    Wilders heeft gewonnen door zijn gehele campagne zich te richten op de minst intelligente mensen uit de samenleving. Dat konden we ergens in een grafiek ook al zien aan het opleidingsniveau van de PVV-stemmers. Die mensen die zich eigenlijk totaal niets afweten van politiek en puur reageren op sensatie-uitspraken van Wilders. Of zin uitspraken in de realiteit ook maar enigszins haalbaar zijn let niemand op. Je kan het eigenlijk vergelijken in iets mindere maten met (sorry at ik het zeg) hoe Hitler aan de macht is gekomen in Duitsland

Laatst bewerkt: 10 jun 2010
  8. mutantemile

Leuk Bevonden:
    44
    Dus alle limburgers zijn laag opgeleidde.. Generalisatie..

9. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    En misschien dat de dommere mensen ook minder verdienen en dus ik de slechtere wijken wonen. Begrijp best dat als je in de schilderswijk woont dat je gek word van het tuig dat er rond loopt. Als wilders zegt dat ie extra blauw op straat wil en de criminaliteit hard gaat aanpakken dan is het niet raar dat dat soort mensen er op stemmen! Die hoger opgeleide wonen in betere wijken en stemmen daarom vvd ;)

10. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, maar dat gaat dus helemaal niet op. De PVV is dus helemaal niet populair op plekken waar veel allochtonen wonen (zie de grote steden), maar wel in de kleinere dorpen en in Limburg waar je de allochtonen op 1 hand kunt tellen. 8)

Eh, nee, maar een paar pagina's terug werd hier een mooi onderzoekje gepost van het NIPO. Wel lezen he. :)

11. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Zit toch een kern van waarheid in. Waarom zouden ze hun best doen als ze toch geld krijgen. Land dat niks krijgt en de buren wel gaan hun best doen.
    Natuurlijk klopt dit niet helemaal, maar bezuinigen op ontwikkelingshulp kan best. Net zoals bezuinigen op uitkerkingen.

Dacht eigenlijk aan mijn oma die op PvdA stemt omdat ze altijd daarop stemt en gewoon niet wil veranderen. En mijn opa die PVV stem omdat hij dan nog even lekker rebels is voordat hij er niet meer is, in zijn woorden.
    Beide totaal niet gebaseerd op echte punten. En zo zullen nog veel meer mensen stemmen voor alle soorten partijeen.

12. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Maar dat zag je ook met de LPF, heel veel mensen die de politiek (hoe het toen was) niet goed vonden waren allemaal van plan om massaal op Pim te stemmen. Puur om de politiek om te draaien, en een nieuwe wending te geven. Ik denk dat dat zich nu weer herhaalt.

13. mutantemile

Leuk Bevonden:
    44
    Hopelijk lukt het nu ook wel.. Niet persee wat Wilders wil.. Maar de politiek verbeteren en verharden..

14. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, met Wilders aan de leiding krijgt alles een positieve wending. Echter heb ik geen flauw idee wat die positieve wending in moet houden.

15. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Nee het krijgt alleen een wending. :+ Of het ook positief is moet nog maar blijken. Maar ik vertrouw die gast echt totaal niet.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Jullie zijn toch niet bang dat 1 man dit land structureel naar de klote helpt?
    Dat gaat echt niet gebeuren hoor.

17. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Jij vind alles onzin :emo::emo:
    Ik vind het inderdaad een moeilijk punt en gevoelig punt om te bepalen of mensen, o.a. verstandelijk gehandicapten of zeer laag opgeleiden die geen enkel beeld hebben van de samenleving wel naar de stembus zouden moeten gaan.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Zeer laag opgeleiden mogen niet naar de stembus?
    Zij betalen toch ook belasting.

Ik vind echt niet alles bullshit, maar dit zijn wel een beetje rare argumenten vind je niet? Lager opgeleiden zijn meer afhankelijk van de overheid dan miljonairs.

19. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Wel lezen he :):

20. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    We zouden een punten systeem moeten maken waaraan de weging van de stem gekoppeld is. Soort van achievements in real-life die je stem zwaarder laten tellen. :D

Deel Deze Pagina