[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    En toch wordt er massaal VVD gestemt! Dus veel zou het niet uitmaken. :+

2. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Nee tuurlijk niet, maar ik denk niet dat het er beter op wordt met hem, en dat is toch de bedoeling? Dat dit een beter land wordt?

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Leg uit? Ik zou niet weten waarom lager opgeleiden een 'slecht' beeld van de maatschappij hebben (wat bedoel je daarmee?) en waarom dan juist die uitgesloten worden.

4. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Ik had het over zeer laag opgeleiden DIE geen enkel beeld van de samenleving hebben. Er zijn er zat die dat wel hebben. Maar als je bang bent voor de "tsunami van islamisering" in Nederland en je bent voor een "kopvoddentax" zit er toch echt iets missen tussen de oren. :emo:

En dat wordt het niet. Alleen die 24 zetels drijven ons land uit elkaar. We hebben de mensen nu eenmaal toegelaten en generaties eerder als gastarbeiders ontvangen. Wat je nu krijgt is dat allochtonen, vooral moslims zich niet minedr thuis voelen in ons land, puur vanwege hun afkomst of geloof. De samenleving wordt tegen elkaar op gezet. Je hebt de "autochtone Nederlanders" en de "allochtonen". In plaats van deze samen te brengen, want je zult toch met elkaar moeten leven, speel je deze uit elkaar. HEEL gevaarlijk vind ik dat persoonlijk, maar als de PVV stemmers denken dat het land daar beter van wordt........ dat zal ze nog eens heel zuur tegenvallen.

Laatst bewerkt: 10 jun 2010
  5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ok nu ben ik opeens voor een kopvoddentax en de islamisering?
    Weet je wel wat ik gestemd heb?

6. mutantemile

mutantemile The Pub's Barman

Leuk Bevonden:
    44
    Discrimineren zoals geert wilders dat doet tegen moslims is niet anders dan de manier waarop jij nou discrimineert.. Democratie is duidelijk, iedereen stemt mee.

7. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    In de grote steden is die ook populair. Alleen die allochtonen die stemmen pvda waardoor de pvda altijd groot is in steden!

8. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    "je" in het algemeen, of gebruik je dat nooit op die manier?

Ik wist dat die opmerking zou komen. Maar ik val het "democratie" beginsel (zoals wij het kennen) aan niet de personen op zich.

9. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    :emo:

edit : was @ fcdanny

10. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Ik kan wel begrijpen waarom mensen op de PVV zouden stemmen. In grote steden is nu eenmaal enorm veel overlast van vooral Marokkaanse jongeren. Wilders is een van de weinige partijen die er constant op hamert daar wat aan te willen doen. Logisch dat dat mensen aanspreekt.

Heb zelf overigens VVD gestemd, denk wel dat dat een partij is die Nederland op het moment hard in de regering nodig heeft.

11. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Dubbel

12. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Is het niet zo dan? Ze stemmen allemaal links en de meKan er niks anders van maken ;)

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik woon zelf in A'dam west en snap heel goed de mensen die op PVV stemmen hier. Enorm veel overlast van Marokkaanse jongeren en ook veel geweld/criminaliteit. Bij de supermarkt hier staat zowat 24/7 buurtwacht/politie omdat het al meerdere keren is gebeurd dat Marokkaanse jongeren een medewerker in elkaar hebben geslagen omdat hij ze stelend al betrapte..

14. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    O, zeker vanwege het economisch beleid :p
    Want de je hoort heel veel; waarom stem je op de VVD? "ja vanwege de crisis".. vervolgens hebben ze geen flauw idee hoe de VVD dat precies gaat doen en dat andere partijen ook de crisis op hun eigen manier willen aanpakken.

Bovenstaande verhaaltje gaat ook op ook voor deze opmerking. Elke partij wil "criminele Marokkanen" aanpakken hoor.

15. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik vind het trouwens grappig hoe vooral PvdA stemmers altijd maar aankomen zetten met dat PVV stemmers zo laag opgeleid zijn, en zo dom zijn etc. etc. Dat laag opgeleide vond ik wel meevallen in die grafiek, iets meer vertegenwoordigd dan het gemiddelde in Nederland, maar niet veel. En qua inkomsten was het gewoon 30% laag 30% midden en nog wat hoog en nog wat die het niet wilden zeggen. Wat ik ook grappig vind is dat er van de PvdA nou nooit zo'n grafiek op televisie getoond wordt. Het lijkt me dat de lageropgeleiden bij de PvdA ook oververtegenwoordigd zijn.

16. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Ja dan zijn die mensen alsnog oliedom, want ze kijken niet verder dan dat. Ik weet dat dat een probleem is. Sommige allochtonen zijn gewoon erg irritant, al helemaal als t er meerdere zijn, dan durven ze wel. Maar als je alleen om die reden op de PVV gaat stemmen, dan zegt ik:

:emo:

17. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Leuk om te zien dat jij over iedereen je vooroordelen klaar hebt :emo:
    Maar niet alleen vanwege het economische beleid hoor :):

18. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    De enige rede dat ik VVD stem is geld.
    De enige rede dat iemand PvdD stemt is dieren
    De enige rede dat iemand SGP stemt is voor God

Zo raar is dat toch niet.

19. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    En je hoort nog veel meer dat mensen Cohen stappen omdat hij voor de 'normale man' is. En de christelijke stemmers zijn ontzettend stemtrouw, blijkt uit andere peilingen.

Alsof links niet net zoveel minder geinformeerde mensen heeft. Maar ga vooral door met schofferen.

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Er zitten heel veel laagopgeleide bij de PvdA, als je je al bedenkt hoeveel kansarme allochtonen erop hebben gestemd..

Deel Deze Pagina