[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Ik vind van wel. :) Het gaat om het totaalplaatje. Niet 1 punt waar je t mee eens bent.

Op een partij stemmen voor god is al helemaal een schande. :9 Kan je net zo goed op de Partij van Sinterklaas stemmen.

PvS, nice. *)

2. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Hoe weet jij dat? Misschien spreken andere standpunten van de PVV hun ook wel aan.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Scherp :+

Maar om te zeggen dat je alleen op de VVD stemt omwille het geld is nogal onzin.

4. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat jij niet meent dat dat een oprechte visie is en er niet ingeloofd is het onzin.

Het is maar waar je prioriteiten liggen. Ik ben zelf ook niet een van die stemmers, maar daarom mogen zij dat van mij nog wel. Marja ben dan ook liberaal \o/

5. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk stem ik niet alleen daarom op de VVD, maar het is wel een zeer belangerijk punt voor mij. Ik zal ''nooit'' stemmen op een partij waar ik financieel op achteruit ga.

6. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Vraag me niet waarom maar dit jaar is dus de VVD ongewoon populair bij de lagere klasses.

PvdA is nog steeds populairder, maar VVD staat op een goede 2de plaats.

7. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Ik heb het gevoel dat de media ook een veel te grote rol speelt. Ik heb in al die programma's bijna alleen maar idioten gezien die PVV gingen stemmen. Daarvan had 90% echt een idioot antwoord op waarop mensen PVV gestemd hebben. Ik weiger te geloven dat we met 1,5 miljoen mongolen in het land wonen.

Ik denk dat democratie alleen werkt als alle mensen puur op basis van de inhoud van de programma's stemmen en ook echt alle standpunten begrijpen en afwegen. Vervolgens moeten de politici proberen de mensen alleen op inhoud het volk te overtuigen dat zij de juiste persoon zijn om het land te leiden. Zij moeten de oplossingen voor de problemen aanbieden en hun visie op hoe Nederland eruit moet zien, geven. En het volk stemt op de persoon die zij het beste achten als leider van het land.

Maar ja, de politici schreeuwen wat het volk wilt horen en degene die dat niet doen, omdat de meeste problemen nu eenmaal genuanceerd liggen, worden ervan beschuldigd vage politieke en elitaire praatjes te houden. Populisme werkt. Bij iedereen. Die shit is nu eenmaal godsgruwelijk ingewikkeld. Simplificeren leidt tot bullshit.

Laatst bewerkt: 10 jun 2010
  8. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Nee, je snapt mn punt denk niet:

Het is gewoon niet slim om voor 1 reden op een partij gaan stemmen. Al helemaal niet om een zoiets stoms als islamisering. Ik ga ze er niet op aanspreken, of van gedachten laten veranderen. Daar zijn politicus voor. Maar ik ben het er gewoon niet mee eens.

Een vriend van me heeft GroenLinks gestemd alleen maar wegens het milieu, naja, ik vind t een beetje onzin aangezien technologie binnenkort zeer waarschijnlijk verbeterd en daardoor bijvoorbeeld geen aardgas meer nodig is. En bovendien wordt er al genoeg voor het milieu gedaan. Daarom was ik t er niet mee eens, maar even goede vrienden hoor. Daar niet van. :9

9. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Klein geheimpje: Het zijn er veel meer :+

10. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    D'OH!

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    95% van de mensen is massavolk. Dictators gebruiken dit ook als excuus om aan de macht te blijven.

12. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Even een ruw voorbeeld. Heb geen zin cijfers van alle 177 nationaliteiten in Amsterdam er bij te pakken.
    381948 nederlanders (autochtoon) in Amsterdam.. 68099 (Allochtoon, Marokaanse afkomst..).
    *cijfers uit 2009

Leg mij uit hoe deze cijfers verhouden tot eerdere aannames.. Dat alle alochtonen zorgen voor een grote pvda (en dan houden we niet eens rekening met versplintering).. (PVV was 5e in Amsterdam geloof ik) Als er echt zoveel Autochtone zouden stemmen op de PVV omdat het echt zo dramatisch is als gesteld wordt. Waarom is de PVV dan niet de grootste ?

13. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Maar even serieus, als je zag waar de NOS mensen vroeg wat ze gingen stemmen, waren echt allemaal mongolen, waar ze ook op stemde... Non de jeu zeg.

Van dat volk in een trainingspakje, peuk in de bek, slippers aan met sokken, en een of ander dialect. Stemt u? "nee joh, das toch onzin..." Juist ja.

@ AVHAHA:
    indeed indeed

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Lol, dat lijkt me de enige intelligente uitspraak die hij die dag gedaan heeft :+

15. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Tis niet alleen bij de NOS hoor. Ik ben serieus nog geen PVV'er tegen gekomen die de keuze kan onderbouwen. Is ook niet vreemd, want keuzes onderbouwen en dus de haalbaarheid aan te tonen, met als vervolg laten zien waarom dat positief zou kunnen zijn voor ons land lukt de PVV zelf ook niet.

.

16. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Meest mensen denken volgens mij niet al te lang na over hun keuze. Als ik mensen om mij heen spreek, en wederom niet alleen PVV stemmers, vraag ik me af of ze ooit verder zijn gekomen als de kieswijzer.

17. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Mijn theorie:
    Men heeft een beeld bij de mens dat de crimineel een ander soort mens is, terwijl iedereen hetzelfde is, maar verschillende mensen gewoon verschillend gedrag vertonen. Doordat de mens denk dat de crimineel een ander soort is, gaat de mens onderbewust bekijken wat 'de crimineel' dan onderscheid van het 'gewone volk'. Wat ziet men dan? Relatief veel buitenlanders. Wat concludeert men dus? Buitenlanders zijn crimineel. Terwijl de, naar mijn mening, oorzaak gevonden moet worden in de lagere sociaal economische klasse, waar de eerste paar generaties van buitenlanders zich doorgaans bevinden. Op dit moment gaat het slecht met Nederland door een wereldkredietbankenwhatevercrisis. Men is angstig. Men zoekt naar zondebokken. Men kijkt naar de ander soort mens.
    Wilders is zeer pro Joods volk (dit gaat echt jaren terug, lang voor zijn politieke leven). Het Joodse volk is in conflict met Moslims. Wilders begint 'oorlog' tegen Moslims. In Nederland zijn veel van de buitenlanders op dit moment Moslim. Het volk ziet dat een leider opstaat om hun crisis op te lossen: alles wat slecht is, is aan islamisering van Nederland te wijten. Bovendien doet Wilders zich voor als man van het volk wat een killercombo oplevert.

Dit is vast heel erg kort door de bocht of een typische 'no shit Sherlock', maar het is een theorie.

18. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    http://nrc.tv/video/nrcnu_/article1363922.ece/En_daarom_stem_ik_Wilders

Is wel een leuk filmpje.

Ik ken die cowboy ook nog in het echt. Is op zich wel een slimme man. Ben het niet compleet met hem eens hoor, maar hij onderbouwt het wel, en daar vroeg je om :+

19. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Goed even recap.. van in dit geval de cowboy..

Voormalig SP stemmer (in de tijd van die grote winst) check

Bang voor de islam, en bang voor overname van de islam, met voorbeelden hier en daar. Zeer klote ervaring voor deze man natuurlijk. Maar wie zegt dat dit Marokanen zijn, of dat ze in dat geval Islamitisch zijn, check.

En overname van de islam , een voedingsbodem voor de islam gecreerd door zogenaamd links.. Leg uit.. Job Cohen is de architect van het Migratie beleid dat Verdonck zo hard heeft uitgevoerd.. Nog geen 3% is islamitisch in Nederland... need i say more ?...

Slechte participatie van "marokanen" ... Kwamen laatst cijfers voorbij in ik geloof nova waaruit bleek dat ondernemerschap onder allochtonen het dak door is geschoten in groei de laatste jaren. Dit terwijl dit onder autochtonen is afgenomen.. Kan de cijfers even niet terug vinden 1 2 3 jammergenoeg

Slechte afhandeling politie is vervelend. Maar waar gaat Wilders het geld vandaan halen voor de Politie ? die 10.000 extra agenten ?.

Beeld van Balkenende...Check, maargoed das niet voorbehouden aan PVV'ers, is ook weinig tegen in te brengen.

Beeld van Wilders : Stabiel, daadkrachtig... een leider (met als voorbeeld hoe hij zijn partij leid) : check.. En dan het mooie, hij vindt het geen probleem dat Wilders zijn partij niet democratisch leid...

Even als mooie bonus gegeven door de andere persoon in dit interview: Wilders komt niet zomaar terug op zijn woorden en zijn beloftes, zoals Balkenende en Bos.. Goed deze zal ik maar niet inkoppen

En dan als klapper op de vuurpijl : Zoals het twintig jaar geleden was: check.. Sorry, maar das zo`n drogredenatie en is nou niet echt een realistisch streven.

Hij onderbouwd, true.. Maar het zijn voornamelijk onderbuik gevoelens, hij zegt het feitelijk zelf.. Het is een klein groepje, om vervolgens dan toch alles over 1 kam te scheren..

Maar hier komt nog steeds niks terug over hoe realistische en uitvoerbaar die plannen werkelijk zijn... En die worden door verschillende instanties compleet gekraakt...

Die andere kerel is weer compleet stereotype bevestigend..

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    nog geen 3% is Islamitisch in Nederland, dat is gelul. Volgens mij zijn er al 8/900.000 Marokkanen en Turken in NL.

Deel Deze Pagina