Ik heb het gevoel dat de media ook een veel te grote rol speelt. Ik heb in al die programma's bijna alleen maar idioten gezien die PVV gingen stemmen. Daarvan had 90% echt een idioot antwoord op waarop mensen PVV gestemd hebben. Ik weiger te geloven dat we met 1,5 miljoen mongolen in het land wonen.
Ik denk dat democratie alleen werkt als alle mensen puur op basis van de inhoud van de programma's stemmen en ook echt alle standpunten begrijpen en afwegen. Vervolgens moeten de politici proberen de mensen alleen op inhoud het volk te overtuigen dat zij de juiste persoon zijn om het land te leiden. Zij moeten de oplossingen voor de problemen aanbieden en hun visie op hoe Nederland eruit moet zien, geven. En het volk stemt op de persoon die zij het beste achten als leider van het land.
Maar ja, de politici schreeuwen wat het volk wilt horen en degene die dat niet doen, omdat de meeste problemen nu eenmaal genuanceerd liggen, worden ervan beschuldigd vage politieke en elitaire praatjes te houden. Populisme werkt. Bij iedereen. Die shit is nu eenmaal godsgruwelijk ingewikkeld. Simplificeren leidt tot bullshit.
Laatst bewerkt: 10 jun 2010