[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Een Turk is niet hetzelfde als een moslim he ;).
    Nu ligt het net onder de 6%

Laatst bewerkt: 10 jun 2010
  2. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Standpunten van de PVV, waar hij op stemt en daarvoor een onderbouwing geeft. Dat je het daarna met die onderbouwing/standpunten niet eens bent neemt niet weg dat hij het wel degelijk onderbouwt.

En die andere gast.. tjah, hij praat wat simpel maar geeft wel aan meer dan 75.000 per jaar binnen te slepen ;)

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik ken anders geen 1 Turk die niet moslim is, en ik ken er aardig wat..

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Dan nog.. Jij zegt dat er niets van die aantallen klopt, en beweert dat er 900.000 Turken en Marrokanen in Nederland zijn 8). Dat is 2x zoveel dan werkelijkheid. En grappig, 900.000 is ongeveer 5%, dus dat ligt helemaal niet ver van die 3% :p.

5. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    In tijden van welvaart zie je ook dat de hoeveelheid gelovigen afneemt. De nieuwe generatie heeft al veel minder met de Islam dan de eerste generatie.

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Maar ze noemen zichzelf nog wel moslim

Verder zeggen die getallen me opzich niet zoveel , ik snap mensen die op de PVV stemmen (mits ze in een buurt/stad wonen met veel allochtonen/marokkanen). Er is gewoon heel veel overlast van, ik ben absoluut geen racist en ook niet iemand die op de PVV stemt maar ook ik heb weinig respect voor Marokkanen gewoon puur door mijn ervaringen. In mijn buurt is het dan ook zo dat het minstens 50/50 is met de allochtonen en dat de meeste PVV stemmers hier dat doen door hun ervaringen.

7. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik wel. En zoveel ken ik er niet.

Ja, natuurlijk. In Amsterdam waren PvdA, D66 en GL de grootste partijen (uit mijn hoofd). Ik weet niet precies wat jouw beeld is van 'de grote stad', maar het is niet zo dat er bijna geen autochtonen wonen hoor. :emo: En om dezelfde drogrede als Dyonko te gebruiken; ik ken geen 1 autochtone Amsterdammer die op de PVV stemde, en ik ken er aardig wat.

In de kleinere dorpen zijn de mensen volgens mij vooral onwetender, en daardoor ook sneller bang. Ik heb een aantal maanden in Slotervaart gewoond, en ik heb nooit ergens last van gehad.

8. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Maar dat is een beetje het zelfde verhaal als Brabanders die zich allemaal katholiek noemen, en verder alleen carnaval vieren. :)

9. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De aanhangers onder wijlen Bos z'n Pvda zijn nog veel erger, Boslims :+

10. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    zat ik er iets naast, cijfer zat in mijn hoofd. Had het beter even gecheckt

Ik reageer slechts op zijn onderbouwing.. Nee ik ben het er niet mee eens, helemaal niet als het gaat om zoals ik eerder zij onderbuik gevoelens.. Waar deze meneer alle recht toe heeft, begrijp me niet verkeerd.

Het is alleen jammer dat er wordt gestemd op iemand die onderbuik gevoelens nooit gaat weg nemen..

Iets waarvan ik me wel afvraag of er uberhaubt een partij is die dat kan.. Het gaat namelijk om vrij ongrijpbare (nare incidenten daargelaten) beelden die er zijn onstaan (en hier is de media ook grotendeels schuldig aan)

11. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk en dat is nou precies waar de kink in de kabel zit.. Kijk maar voor de grap waar de meeste Wilders stemmers zitten..

Ik neem even als voorbeeld Ruchpen.. 40% voor de pvv. En dit is een plek met nouwlijks allochtonen..

Kleine note : Voordat iemand valt over waar ik woon , Ik ben ook nog is +- 2 weken per maand in Den Haag..

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611

Ik vroeg het me ook af ja.

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik ook hoor, zeker aangezien de kritiek hier in amsterdam-west erg groot is op de (kansarme) Marokkanen.

14. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Overheen gelezen ;)

edit:
    http://www.nu.nl/nieuws/2267246/weisglas-fel-coalitie-met-pvv.html
    Nu even afwachten wat het CDA gaat doen, maar als die in overleg gaat met VVD en PVV is het aftellen tot ook daar prominenten als van Acht gaan morren...

15. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Vanavond met iemand gesproken die PVV heeft gestemd. En juist niet vanwege de kritiek op de immigratie en de Marokkanenkwestie etc. Maar het was gewoon een stem tegen de gevestigde orde. Daar zat hem nou juist denk ik. Daar zit het succes van de PVV in. Als mensen zouden stemmen, puur vanwege de kritiek op islam, zouden ze waarschijnlijk niet meer dan 12 zetels krijgen gok ik.

16. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Tjah dat was met de sp ook zo vorige keer...

17. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Meh ik weet niet hoor. Dit had ik gister:

(info vooraf: ze is 15, doet vmbo en woont in Utrecht)
    Ik vroeg aan haar: 'voor welke partij ben je?'
    Bleek PVV te zijn. Ik dus vragen waarom.
    Zegt ze: 'Ik heb een hekel aan zwarten. Als ze iets fout doen moeten ze het land uit.'
    Dus ik: 'En blanken mogen ongestraft blijven? En leuk dat je over zwarten begint, maar over het algemeen heeft Wilders iets tegen Moslims en niks tegen zwarten.'
    Zij: 'Moslims zijn zwart.'
    Ik: 'Christenen ook.'
    Vervolgens viel ze stil.

Nu weet ik dat ze maar 15 is, en lang niet elke PVV stemmer zó dom is, maar dit zegt toch wel íets over het niveau van sommige mensen. Ik denk zelfs dat er mensen zijn die wél mogen stemmen en zelf ook niet veel verder hadden kunnen komen dan dit meisje. Nogmaals; ik weet dat de meeste mensen wel kunnen nadenken. Ik suggereer dus niet dat alle PVV stemmers zo denken!!

Oh, en laat die stemleeftijd ook maar mooi op 18 jaar hangen.

18. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    De argumenten (of beter; het gebrek daaraan) die ik soms hoor van veelal allochtone stemmers en PVV-stemmers zijn werkelijk om te janken.

Journalist: U stemt PvdA, waarom?
    Stemmer: PvdA, tsja, waarom eigenlijk??

:emo:

19. Excalibur

Excalibur Advanced user

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook op de PVV gestemd, oa omdat ik niet wil betalen voor kansarme immigranten die met ladingen binnen komen.

20. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    " Zodat ik mijn uitkering kan behouden " :+

Deel Deze Pagina