Ik, ik, ik. Dat is DE reden dat je stemt op de VVD? Niet op overige algemene zaken die iedereen beïnvloeden? Milieu, onderwijs, zorg, politie, criminaliteit, ontwikkelingshulp, Europa, herstel van de economie? En hoeveel verdien jij dan, want alleen boven modale inkomens gaan er op vooruit bij de VVD.
Er wordt lang niet genoeg aan het milieu gedaan. Als dat zo was hadden we al een degelijk openbaar vervoer netwerk door het hele land. Worden bio brandstoffen en overigen actief gepromoot en worden tankstations verplicht dit aan te bieden. Maarja, dat gebeurt niet. Langzaam komen de hybride auto's op gang, maar dat is nog steeds niet genoeg. En er zijn inderdaad genoeg technologieën beschikbaar welke fossiele brandstoffen kunnen vervangen. Echter zijn deze technologieën nog niet rendabel. En dan heb je ook nog overige zaken zoals vervuiling van grond/rivier/zee, ontbossing, spullen die niet gerecycled worden etc etc. Er valt nog genoeg te doen op dit gebied. Een stem voor groenlinks is niet zo slecht. Zij brengen dit onder de aandacht en dat is hard nodig. Overigens vind ik ook dat zij het soms te ver door draaien. Maar zo lang er nog genoeg verdient kan worden met olie/gas, zullen er weinig echte doorbraken zijn.
Dictators gebruiken propaganda en onderdrukking om aan de macht te blijven..
In slechte tijden zoekt men een zondebok. Wat erg jammer is. Iedereen die een beetje nadenkt weet dat het altijd kleine groepjes zijn die alles verzieken. Hooligans, hoek van holland, hangjongeren, verslaafden, medeleerlingen op je school etc.
Daarnaast ben ik er niet helemaal zeker van of ieder mens wel op het zelfde niveau van bewustzijn leeft. Hoe anders kan iemand die psychisch gezond is verklaard zijn dochter opsluiten en jarenlang verkrachten, 20 mensen vermoorden, of iemand vierendelen. Maar ook andersom, als we echt allemaal het zelfde zijn, hoe kan het dan dat we niet allemaal zo intelligent als Einstein of Da Vinci zijn?
Over het beeld van een PVV stemmer heb ik zelf ook niet zo'n positieve indruk. In mijn persoonlijke ervaring zijn dit toch de laag opgeleiden. Bijv. een moeder van een vriend van mij is (redelijk) racistisch. Zij stemt om die reden ook PVV. Echter heeft het kleine dorp waar ik vandaan kom weinig echte problemen omtrent hangjongeren (ja we hebben een AZC). Zij zelf komt amper het dorp uit. Maar heeft wel voor alles in Nederland een vooroordeel klaar. En altijd is het de schuld van die buitenlanders. Alsof Nederlanders zo volmaakt zijn. Maar goed, ook zij heeft het recht van stemmen. Ze werkt, betaald belasting en zorgt nooit voor problemen.
Laatst bewerkt: 11 jun 2010