[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Haha, je kan rechtsboven op standaard design klikken, dan is de pagina wit.

2. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Je kan geen blogs bekijken als je geen hyves account hebt. ;)

3. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, maar dan moet ik volgens mij alsnog inloggen om het te kunnen lezen.

4. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Je moet inloggen om het te kunnen bekijken.

5. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Volgensmij wilt hij stiekem gewoon views. Want ctrl c + ctrl v hierheen is nou ook weer niet zoveel werk. :+

6. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
  7. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Ja ik wou hem inderdaad op mijn hyves bekeken, want een reactie daar lokt misschien weer wat leuks uit. Hier raakt het eerder in de vergetelheid, no offence :+

Joden beledigen mag niet, dat is antisemitisme. Negers beledigen mag ook niet, want dat is discriminatie. De koningin beledigen is ook verboden want dat valt onder majesteitsschennis. De scheidsrechter beledigen mag niet, dan wordt de wedstrijd stilgelegd. Maar de moslims beledigen mag wel, want dat valt onder vrijheid van meningsuiting. Snappen jullie het nog? Ik niet. Maar de PVV stemmers zullen wel slim genoeg zijn om het te snappen.

8. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Herp derp alle PVV stemmers haten moslims derp.

Laatst bewerkt: 11 jun 2010
  9. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Ha, ik kon 'm inderdaad. Komt van ene J. Westbroek uit Utrecht.

Ik ben geen PVV stemmer maar dit lijkt me een beetje uit z'n verband gerukt.

Hier zijn enkele reacties:

http://www.wuz.nl/artikel/46350.PVV'ers zullen het zelf wel snappen.html

10. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    Antisemitisme =\= beledigen maar gewoonweg Jodenhaat, kleine nuance ;)
    Er is een wereld van verschil tussen beledigen en discrimineren dus je vergelijking gaat niet echt op.

11. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Van mij ma je elk woord beledigen vervangen door discrimineren. Er veranderd dan niks aan het standpunt van het verhaal. Dan vervang je het woord discriminatie bij negers voor racisme en is er niks veranderd en blijft de vergelijking zoals hij is, het gaat niet om het verschil van beledigen en discrimineren maar om het verschil tussen de bevolkingsgroepen die beledigd of gediscrimineerd worden.

12. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Daar gaan de laatste tien pagina's over. Mensen hier begrijpen het niet helemaal. En de weinige PVV stemmers die hier komen antwoorden niet echt inhoudelijk. Het komt er grotendeels op neer dat ze echt niet allemaal racistisch zijn/ discrimineren en dat er echt wel meer schuil achter gaat en dat het heus niet allemaal laag opgeleiden zijn. Prima. Vertel me dan alsjeblieft waarom wel en als je toch bezig bent, dan zou ik het ook fijn vinden als een PVV stemmer mij zijn mening kan geven over wat ik in mijn vorige post schrijf.

13. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Quoted for truth

14. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik denk dat het eerder komt omdat die wat fanatiekere moslims zó enorm snel op hun teentjes getrapt zijn. Zij zijn beledigd door van alles en nog wat wat hier in deze samenleving voor ons gewoon normaal is. Dan is er een groep die deze "beledigingen" echt niet pikt en zich gaat misdragen. Dan is het toch logisch dat vanuit onze samenleving op z'n minst een paar kreten van wantrouwen opgaan?

15. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    Er veranderd een hoop als je die woorden vervangt, het wordt namelijk een correcte vergelijking. Moslims discrimineren valt gewoonweg ook onder racisme. Het vervelende is dat er een groot grijs gebied bestaat tussen vrijheid van meningsuiting en racisme. Geert Wilders vindt zichzelf geen racist, de Moslimgemeenschap vindt van wel, aan de rechter de taak om te bepalen wie gelijk krijgt.

16. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Het wordt inderdaad tijd dat er een concrete wet komt die racisme en vrijheid van meningsuiting onderscheidt. Het is een gevoelig onderwerp en er zal ook altijd wel kritiek op zijn maar verder snap ik niet dat in deze tijd er daar nog geen duidelijke wet voor bestaat.

@ Ebrithil:

Dat ligt ook aan hun cultuur, daar is rascisme veel minder in de orde dan in een multi-culturele samenleving. Nederlanders zijn het eerder gewend en daarom verbaasd het ons hoe de Moslims daarop reageren, zij zijn weer verbaasd hoe wij hun behandelen (in grote getale uiteraard).
    Maar dat zal altijd wel een botsing blijven. Tenzij de multi-culturele samenleving wordt omgedoopt in één samenleving waar iedereen deel van uit maakt, en de Moslims met hun cultuur wel enigszins onze denkwijze hierin overnemen..

17. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Denk dat de meeste mensen op de PVV hebben gestemd om de volgende reden:

- Strengere straffen
    - Veel minder immigratie

Veel PVV stemmers zijn het (let op: volgens mij) gewoon spuugzat dat we maar ladingen met mensen binnenlaten en we deze na verloop van tijd gewoon een huis aanbieden terwijl een fors aantal van deze mensen verder niets wilt toevoegen aan de maatschappij. Zonder verder te kijken of ze terug kunnen naar eigen land laten we ze lekker zitten.

Als je zelf als hard werkende Nederlander een huis wilt huren kan je in de rij gaan staan terwijl meneer de immigrant zonder veel moeite een woning kan bemachtigen. Heb je als Nederlander zelf uiteindelijk een huurwoning mag je soms blij zijn als je genoeg geld overhoud om zo af en toe is wat leuks te doen. Ondertussen betaald meneer de immigrant niks aan zijn woning en krijgt een uitkering waarmee hij meer kan doen dan sommige hardwerkende Nederlanders.

Daarnaast is de criminaliteit fors gestegen sinds er maar immigranten worden binnengehaald. Je kan moeilijk zeggen dat dit onzin is, de statistieken zeggen genoeg.

Veel mensen zijn hier gewoon goed klaar mee en willen verandering en stemmen daarom op onze blonde "vriend". Dat is aan de ene kant jammer want verder dan de punten immigratie en strengere straffen kijken ze niet. Ze weten volgens mij niet dat de PVV weinig tot geen goede ideeën heeft om dit op een fatsoenlijke manier op te lossen. Tevens zie ik niet in dat de PVV, met de mensen die ze hebben, de economie een boost kan geven. Zie dit eerder mislukken. Aan de andere kanten geeft dit wel een signaal af in de hoop dat hier hoe dan ook naar gekeken gaat worden.

Dat er mensen zijn die hierdoor op alle PVV-stemmers afgeven vind ik dan weer wat ver gaan. We leven in een democratie en iedereen heeft het recht om op de partij te stemmen waarvan ze denken dat die een aantal problemen gaat oplossen.

Of ik Wilders in de regering wil zien.. mwaahh... nee. Laat hem maar in de oppositie zitten, daar zit hij volgens mij wel goed. Hij kaart namelijk wel altijd alle punten aan daar waar de rest zijn mond houd en doet alsof er niks aan de hand is. Voor de duidelijkheid: Zelf heb ik op de VVD gestemd.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
  19. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
  20. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik ook. Vind dat vooraf semi-verontschuldigende gedrag zooo hypocriet en triest. Zo iets van "Wij claimen de morele superioriteit en zeggen sorry voor een politieke partij".

Die mensen op die facebook pagina snappen niet dat ze nu zelf minstens net zo raar bezig zijn als de PVV? Je zet nu ook een hele groep weg, namelijk de PVV stemmers. (Gelukkig maar dat de oprichter van die facebook pagina niet 24/7 bescherming nodig heeft nu)

Deel Deze Pagina