Mulholland Dr.
Een film die ik met hoge verwachtingen ben gaan kijken aangezien deze overal flink de hemel in wordt geprezen. Whatever, mij deed deze film helemaal niets. Vanaf het begin heb je al door dat je enigszins gefuckt wordt, aangezien er zo expliciet overgeacteerd wordt. Maar goed, er zal in de loop van het verhaal wat rare gebeurtenissen plaatsvinden, maar ik ga niet al te veel uitweiden over het verhaal. Ik vond het maar een zeer trage film (en dat bij een film die tweeënhalf uur lang duurt) en waren er eigenlijk amper momenten van spanning. Niet een film die ik snel opnieuw ga kijken, maar het schijnt dat de film de tweede keer leuker/beter is aangezien je de film dan wel enigszins snapt.
6.5/10
Inside/Á l'interieur
Weer wat horror van Franse bodem. Alles wordt prima in beeld gebracht in deze film en het acteerwerk is ook goed. Het bloed is overmatig aanwezig en de special effects zijn niet allemaal goed, maar van redelijk niveau. Het verhaal daarentegen is behoorlijk slecht te noemen, het is een vrij matig geschreven film met keuzes van de personen waarbij je je vraagtekens zet. Uiteindelijk doet Inside mij eigenlijk niets, terwijl je in feite zeer schokkende gebeurtenissen te zien krijgt, maar het verhaal dekt die lading totaal niet. Ongeloofwaardig, maar wel beter dan de standaard-horror, wel aardig als tussendoortje. De muziek was trouwens wel angstaanjagend en zeer gepast, nare soundtrack...
5.5/10
Laatst bewerkt: 13 jun 2010