Openstaan voor debat is 1 ding. Maar ja ik denk wel dat een ieder die zulke vaste waardes waarop ons land gebouwd is wil veranderen een gevaar kan zijn voor de democratische waardes van Nederland.
Het gaat niet zozeer om dat hij het roept of wil. Als wel de consequenties die het heeft ism de andere partij punten als ethnische registratie.. Wat hij hiermee oppert en zou kunnen berijken is ronduit freaky en zo niemand moeten willen. Hij roept hier zelf ook vergelijkingen over zich af..
En ja als 1.5 milioen mensen dit schijnbaar geen enkel probleem vinden, vind ik dat een zeer enge tendens.
Ik vind extremisme sowieso verderfelijk.. wat de SGP in de kamer doet is me dan ook een raadsel..Ik ben dan ook van mening dat de grondwet nog beter beschermd moet worden tegen verandering..
Het gaat niet zozeer om wat hij er wel of niet door krijgt. Als wel dat er dus een tendens binnen de samenleving is die geen enkele morele en ethische bezwaren zien op zijn plannen. Dat is een maatschappij die ik niet wil zien. En waar ons land ook internationale schade van kan oplopen.
Ja Verdonck heeft de wet daar rigide en strak doorgevoerd. Tot op de letter.. Dit heeft tot grote kritiek en uiteindelijk haar afscheiding van de VVD geleid. Want ook de VVD was hier op tegen.
Tja daarom heeft Verdocnk het beleid ook zo uitgevoerd.. Maargoed dit heeft niet alleen Ayaan Hirsi Ali de kop gekost (Waar ik trouwens alles behalve fan van ben) zoals veel meer geintergreerde asielzoekers.
Heb je enig idee hoe lang het duurt voordat een opinie veranderend beleid fundamenteel effect heeft. Het vanaf 2007 mondjes maat invoeren en dan ook nog door Vogelaar heeft een in potentie zeer goed beleid omzeep geholpen en in diskrediet gebracht. Er gaat veel meer tijd overheen voordat negatieve beeldvorming constructief omgedraaid wordt.
De ernst en omvang wordt niet onderdrukt. De benadering wordt aangepast. Of ben je werkelijk van mening dat een constante negatieve benadering op de zwakke punten en op de problemen inplaats van de potenties van die wijk wel tot constructieve oplossingen heeft geleid ?.
Ja Fortuyn stapte in een heel ander politiek klimaat in. Verder was Fortuyn een groot voorstander van het generaal pardon en sloot hij geen enkele bevolkingsgroep uit.. En al helemaal niet 1 specifieke groep. Fortuyn was zeker in vergelijking tot Wilders niet kwetsend en denigrerend.
Maar om te sugereren dat imigratie niet bespreekbaar is geweest sinds Fortuyn is echt onzin
Eeuwige discussie, maar er is net zo min doorslaggevend bewijs dat CO2 onschuldig is.
En dit is dan ook aangepakt in de laatste kabinetten.
Deze suggestie is echt complete nonsens
Heb je uberbaubt de berekeningen van het CPB bekeken ? Alle partijen behalve SP en PVV willen bezuinigen. Alleen de focus en de manier waarop verschilt.
Mathijs Bouwman (econoom bij rtlz) heeft recentlijk het programma van de VVD nog compleet onderuit gehaald (op feiten en berekeningen)
Niet alleen de vvd natuurlijk, maar om te sugereren dat de vvd en de rechtse hoek de heilige graal in handen heeft is niet terecht
Zou Wilders ook moeten doen. Zijn beweging is de enige waar zijn stemmers geen enkele invloed hebben op het beleid.. Maargoed zoals ik al eerder aangaf moet het onderbuik gevoel serieus genomen worden. Probleem is alleen dat dit soort gevoelens lastig meetbaar zijn en nog moeilijker op te lossen omdat de beeldvorming die ontstaat niet perse overeenkomt met de meetbare realiteit.
Hoe . Deze kiezers zoeken naar een directe wonder oplossing. Vorige keer stemde ze op de SP en daarvoor op LPF. Die tendens is er al jaren en zal er ook blijven zolang deze groep zich niet realiseerd dat er geen pasklaar 4 jaren beleid is dat magische al hun problemen oplost.
Ik denk dat deze partijen vooral de maatschappelijke stabilteit voor ogen hadden en niet zozeer hun eigen agenda. Maargoed dat is in de eye of the beholder natuurlijk
Goed ik denk dat intergratie vooral een morele en ethische kwestie is. Meer dan alleen een geld kwestie.
Zie bovenstaande. Verder durf ik te wedden dat als iedere andere partij met zuivere financiele motieven (En dus niet de achterliggende gedachte van Wilders) dit verzoek had ingediend, dit wel was behandeld..
Zolang de internationale reputatie en positie van Nederland niet teveel onder druk komt te staan
Laatst bewerkt: 13 jun 2010