[Formule 1] Seizoen 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 27 dec 2009.

?

Wie gaat dit spannend seizoen winnen?

  1. Alonso

    39,6%
  2. Webber

    18,8%
  3. Hamilton

    8,3%
  4. Vettel

    31,3%
  5. Button

    2,1%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb weinig van 24h gezien. Begin van de race heb ik ook al gemist.
     
  2. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    kut kubica...

    maar mooie uitspraak toenet: welke dwaas zit daar nou met die vlag te zwaaien.

    hehe vooral de manier waarop was komisch.
     
  3. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat nieuwe puntensysteem vond ik eerst maar niks maar in de praktijk werkt het erg lekker! Ze blijven lekker bij elkaar qua punten. Dat houdt de spanning er goed in.
     
  4. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Was weer een leuke race om te zien :)
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Jep, toffe race! Gebeurde genoeg, aantal spannende momenten. Jammer van Webber, hem gun ik dit WK het meest. :)

    Oh en Massa mag vertrekken eind dit jaar bij Ferrari. Denk ik.
     
  6. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    MCLAREN!! \o/

    Helemaal top en nu beide coureurs bovenaan in de stand! Hopelijk kunnen ze dit volhouden, dan wordt het een heel mooi seizoen. _O_

    Hij heeft onlangs zijn contract verlengd met twee (?) jaar, dus dat zal niet snel meer gebeuren. :)
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Echt? Ah, wist ik niet. Leuk voor Massa dan!
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.234
    Leuk Bevonden:
    4.756
    Massa Alonso, had mij geen van beiden uitgemaakt.

    Ik wil mijn Canadeze idool weer terug. Herhaling van Jerez 1997 zou wel fijn zijn. :9
     
  9. nals

    nals Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Mclaren\o/ Ben benieuwd hoe ferrari het gaat doen met de nieuwe chassis updates in Valencia
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Chassis blijft zoals hij is (zit een homologatie op). Wel komen ze met een totaal nieuwe achterkant. Schijnt een RedBull'tje te gaan worden. Ben benieuwd.

    Ow, en Renault wil Kimi nu.
    Denk alleen dat Raikkonen niet zo veel zin heeft. Renault is nou niet een echte topper te noemen en Raikkonen gaf afgelopen 'test'rally in Italië slechts 5 seconde toe op Ogier, voor het éérst op het asfalt voor 'm.
     
  11. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Raikkonen kan wel heel graag in WRC blijven, het is maar de vraag of ze hem daar nog lang willen hebben. Raikkonen heeft de eerste paar rally's zonder al te veel druk daar mogen rondrijden, alleen dat gaat een keer veranderen natuurlijk, en dan is WRC ineens niet meer zo'n relaxed wereldje.

    Kimi's prestaties zijn voor het team waar hij voor rijdt dik onder de maat. Ogier daait alleen maar in de top mee. Raikkonen heeft slechts 1 goede rally achter de rug, waar een hoop man uitviel. Op een gegeven moment is het geduld op, let maar op. Raikkonen rijdt wel WRC om daar topper te worden he, niet voor de leut. Goed, Raikkonen is een nieuwkomer, maar dat is in rally toch anders, je hebt daar slechts een paar echte teams, dan zijn de zitjes snel bezet. Er kan beter gepresteerd worden in die auto bewijst Ogier. En op asfalt alleen goed presteren is ook niet genoeg, dan word je zo'n Gilles Panizzi coureur, alleen opgesteld voor de asfalt rally's.

    Renault is volgens mij juist net wel het team waar je moet zijn. Snelle teamgenoot Kubica en het team zit in een opwaartse spiraal. Ik zie ze volgend jaar meestrijden om overwinningen, zeker met een coureur als Raikkonen naast Kubica. V
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Met Kubica zie ik je sowieso al strijden om een wereldtitel, maar dan moet je ook nog de auto hebben. Die is net niet goed genoeg in vergelijking met de concurrentie, helaas. Ik gun het Kubica van harte!
     
  13. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    van mij hadden ze massa geen contract verlenging hoeven geven. Hij kan hard rijden maar het is steeds net niet. Alonso heeft bewijzen dat hij ook goed kan racen bij ferrari. Je ziet ook dat het verschil in de kwalificatie te groot is tussen massa en alonso
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Die willen hem daar wel houden hoor. Niet alleen Citroën, maar ook de WRC zelf. Sinds zijn komst hebben ze qua fanbase een enorme boost gekregen. Veel fans zijn overgestapt namelijk. En dat relaxte heeft natuurlijk weinig te maken met hoe hij in de auto zit. Dat is puur de wereld op de paddock. Als Ferrari bij wijze van spreke een luchtsleutel kwijt is hoeven ze die niet bij Mclaren te vragen. In de rally kan dat allemaal. Ook hangen alle coureurs gewoon chill op een bankje met de fans er omheen. In de F1 is dat ondenkbaar. Daar mogen marshalls je niet eens meer uit het grind duwen... laat staan de fans ;)

    Hij presteert gewoon naar behoren. Hij lost ervaren rotten als Villagra en Wilson met regelmaat af en zijn tempo gaat gewoon gestaagd omhoog. Vergeet niet dat hij NIET mag pushen. Citroën produceert geen C4's meer, dus zo'n koprol als in Mexico kan het team zich niet veroorloven. Dan hebben ze gewoon een tekort aan auto's. Zijn doelen zijn dus puur het uitrijden van rally's en daarbij de proeven en de notes onder de knie proberen te krijgen. En dat doet hij gewoon. Z'n teambaas Nogier is ook vaak positief over hem dus waar je vandaan haalt dat hij onder de maat presteert...
    Tja, vergelijken met Ogier uiteraard. Maar dat is de nieuwe Loeb. Die gaat nog veel titels pakken. En Ogiers eerste 5 resultaten in een C4 zagen er zo uit:

    26 - 6 - 10 - DNF - 17, en die van Kimi:
    30 - DNF - 8 - 5 -10, waarbij Ogier en zijn navi al veel meer ervaring hadden en allang op elkaar ingespeeld waren in wat tragere rally-auto's.
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Is het komend weekend weer racen?
     
  16. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Nee, volgend weekend pas, de GP van Europa
     
  17. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Nee, volgende week pas weer :mad:. Valencia, Spanje
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ah, vind het niet zo heel erg. Anders zou ik de kwalificatie toch laten schieten, voetbal!
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  20. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Haha, leuk gedaan :D.

    Sooo eeeeh, do you wanna take it out first.. or? Naaaah that's what testdrivers are for :eek:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina