1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het huiswerk draadje

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door being-xboxed, 25 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Op welke site vind ik veel economische en politieke artikelen (nieuws, blogs, etc...). Het moet in het Engels zijn en een beetje ingewikkeld Engels. C1 niveau zeg maar.
     
  2. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm.. economisch nieuws.. misschien bij The Economist? :+

    http://www.economist.com/node/16095457
     
  3. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Ff al die engelse en Amerikaanse dagebladen afgaan . New York times enzo, misschien dat daar wat instaat.
     
  4. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Als ik kijk naar het antwoord van de tweede vraag en je uitleg, snap ik het nog steeds niet. Dat is voor mij hopeloos, en dus zal ik er niet verder op ingaan. IIG bedankt.

    Nu een vraag over de logaritmes. Als ik op mijn grafische rekenmachine (TI-84+) 3LOG(243 ) intik krijg ik niet 5, maar 7.16. Doe ik iets verkeerds?
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2010
  5. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Van die sites vind ik het niveau Engels nog wat te laag.:x Ik moet 25 'moeilijke' Engelse woorden vinden en bij veel van dat soort sites heb ik één woord per artikel, wat dus niet echt opschiet. Hoop eigenlijk dat er een site is wat vol staat met belachelijk moeilijke woorden.
     
  6. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Moet je het per se van internet afhalen? Want anders moet je eens kijken of je ergens aan wat Engelse boeken kan komen, bij voorkeur van juridische schrijvers. Ik kan je uit ervaring vertellen dan de Nederlandse juristen in ieder geval behoorlijk moeilijk schrijven :9.
     
  7. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Het is nu wat laat om nog naar de bieb te gaan :+. Moet vandaag nog ingeleverd worden, natuurlijk ben ik weer te laat begonnen :9.
     
  8. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Niks daarvan, opgeven gaat je niet verder helpen. Ik heb het in stappen opgeschreven, waar begint voor jou de hocus pocus?

    Wat betreft de logaritme: Ja, je doet wat fout. :+ Er zijn logaritmes van vele getallen, de drie-log, de twee-log, enz. enz. Elk van die logaritmes correspondeert dan met het grondgetal van de macht die je wilt berekenen.
    Dus 3log( 4) betekent, met welk getal met ik 3 machtsverheffen om 4 uit te krijgen? 3^? = 4.

    De Log-knop op je rekenmachine is standaard de 10-log. Daarmee kun je dus vragen oplossen zoals: Wat is x in 10^x=getal?
    Wat jij intypt betekent 3 maal de 10-log, maar het is dus geen vermenigvuldiging. Die drie hoort bij de logaritme, dat is zijn type.
    Als je de 3log wilt gebruiken, moet je op het eind delen door log(3 ). Dat is een kleine berekening die ervoor zorgt dat die 10-log verandert in een 3-log.

    Dus wat je moet intikken is: log(1/243 ) / log(3 ).
     
  9. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Laatst bewerkt: 14 jun 2010
  10. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    C1 wat voor niveau is dat, Advanced?
     
  11. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    De hocus pocus begint bij stap 2 met het machtsverheffen van 1/0.25. Ik heb om eerlijk te zijn nooit van dat woord gehoord. Zulke termen komen niet voor in het boek.

    Over logaritmes: Stel ik wil de x uitrekenen in de som 5^X = 125, dan moet ik dus log(125)/log(5) doen? Zo ja, dan helpt dit erg met het maken van machten met breuken. De negatieve exponent is toch een manier om terug te rekenen? Ik snap wel dat 2^-3 = 1/2^3, maar het is altijd beter als ik weet wat ik precies opschrijf.

    Daarnaast heb ik nog een vraag over vergelijkingen oplossen met machtfunctie's. Excuses voor alle vragen BTW. x^M = c, dit is de vergelijking in termen. Als je weet dat een vergelijking zoals 5^13 = 248 2 oplossingen heeft (is niet waar, even als voorbeeld), kan je dan simpelweg 248^1/13 en -248^1/13 doen? Als ik het boek zo zie, dan kan het wel. Echter lijkt dit me nogal onlogisch, dat je zo snel een oplossing kan vinden.
     
  12. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Uhuh, net onder near-native.
     
  13. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
  14. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Shit dubblepost.

    Weet iemand wat ln 2 betekent in de formule van het verband tussen de halveringstijd en activiteit: A = ln 2/t1/2 x N
     
  15. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Dat is toch een knopje op je rekenmachine? :+
    Ik had wiskunde A, dus ik heb het volgensmij maar één keer nodig gehad de afgelopen 6 jaar. Heeft iets te maken met logaritmen iig dacht ik.
     
  16. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Thx, had hem wel zelf ook al gevonden.:x Vind zo'n artikel wel een uitzondering, vind het Engels niveau van BBC niet erg hoog (niet onlogisch, het moet natuurlijk wel begrijpbaar blijven voor mensen die niet heel goed zijn in Engels).

    Ben nu al klaar overigens :).
     
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    1.) Dat heb je goed gezien. log(125)/log(5) is correct.

    2.) De vraag is, waarom is de andere oplossing hetzelfde getal maar dan met een minteken? En wanneer zijn er überhaupt soms twee oplossing en soms niet? Het antwoord is heel simpel, het verschil zit hem in even en oneven machten.
    Voorbeeld:
    2 * 2 = 2^2 = 4
    -2 * -2 = (-2)^2 = 4.
    Daarom heeft 4^(1/2) (^1/2 = worteltrekken) twee oplossingen, 2 en -2. Een positieve en een negatieve.

    Oneven machten kunnen geen twee oplossingen hebben, want het antwoord is altijd OF positief OF negatief.
    2 * 2 * 2 = 2^3 = 8
    -2 * -2 * -2 = (-2)^3 = -8.


    Dus:
    Even? -----> Twee oplossingen
    Onenen? --> Unieke oplossing

    Op je eerste vraag kom ik een andere keer terug. Voor die uitleg moet ik even gaan zitten. :+
     
  18. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    ln is een natuurlijke logaritme.

    dat is de logaritme met het grondtal e( is ongeveer 2,72).


    edit:

    oftwel: e log (x) = ln (x)
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2010
  19. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Hartstikke bedankt! Als ik het dus goed begrijp staat deze waarde dus vast en kan die niet varieren?
     
  20. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Merci beaucoup. Ik denk dat de wiskunde SE van morgen wel te doen is!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina