[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Huppa. Ik heb toch wel een beetje misplaatst medelijden met Rutte, word je eindelijk de grootste en is de kans groot dat je premier mag worden mag je zo`n formatie tegemoet zien..

over 120 dagen weer terug naar de stembus ?

2. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Herkansing voor Cohen? :9

Lekker paarse thee drinken met sociaal en liberaal Nederland :+

3. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Dat dus.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
  5. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Ging over 2de deel van zijn post. Dat de gene die de grondwet wilt veranderen een gevaar is voor de democratie. Zoals jij zelf al terecht aangeeft is dat niet zo makkelijk. Daarom moet het nog wel openstaan voor debat, zeker als de partij 24 zetels heeft.

Waarom zo bang over wat hij roept? Daarmee speel je hem alleen maar in de hand. Daarnaast is er naar mijn mening niets mis mee om dit discutabel te maken als er zoveel mensen op stemmen. Zorg dan dat je goed argumenteert waarom het onzin is (zoals jij ook wel doet). Ik deel jouw mening over dit punt dat het niet moet gebeuren, maar daarom mag hij het nog wel voorstellen.

Dat zegt hij wel in het tweede deel van zijn post. Waarin hij stelt dat sommige punten ten eerste niet gezegd mogen worden (veranderen art 1 grondwet). Daarnaast vindt hij Wilders een extremist die niet aan de macht mag komen, ook al zou de meerderheid dat willen.

Los of je het met Wilders eens bent of niet, ben ik van mening dat alles bespreekbaar moet zijn. Daarnaast ben ik niet net zo bang als jullie dat hij ook daadwerkelijk een van zijn extremere ideeën er doorheen krijgt gedrukt. Laat die man spreken. Ik ben er van overtuigd dat Nederland uiteindelijk het juiste doet. Door een taboe over zijn mening uit te roepen speel je hem alleen in de kaart.

Nee, maar de wet gelde kennelijk niet voor iedereen. Voor mevrouw hirsi ali moest er ineens een uitzondering worden gemaakt. Terwijl Verdonck precies dezelfde wet en regels daar toepaste als bij alle andere asielzoekers.

Krijg je mooie tweedeling als je uitzonderingen gaat maken.
    Totaal niet mee eens. Alles is niet eens koek en ei door jullie positieve benadering. Denk je dat mensen die in probleemwijken wonen ineens dacht: YESS we zijn ineens kansrijk |:-. Denk je dat die mensen echt het gevoel hadden serieus te worden genomen?

Daarnaast vind ik dat je de gehele ernst en omvang van een probleem onderdrukt door er ineens een 'positief beeld' aan te geven. Daarnaast is het bijzonder kleinerend voor de mensen die in de wijken wonen.

En hoe kom je bij het verdomhoekje uit? Is het zo erg om toe te geven dat er dingen fout zijn? Is het erg om de mindere punten te weten?
    Laatste jaren is integratie eindelijk bespreekbaar geworden. Maar wil je zeggen dat het voor Fortuyn bespreekbaar? Maar die heeft het helaas niet overleefd.

Ander links punt: Milieu. Hangt ook een taboe over om het er niet mee eens te zijn. Terwijl er geen goed doorslaggevend bewijs is dat CO2 de dader is.

WW en arbeidsongeschiktheid. Heeft ook lang geduurd voordat daar werd toegegeven dat er toch wel veel misbruik van wordt gemaakt.

Dat we economisch toch echt moeten gaan bezuinigen dringt ook niet lekker door. Het is niet alsof alle economisch op instorten landen in de EU ook niet hierop fouten maakte.

24 zetels zijn er voor mij iig te veel om totaal niet naar te luisteren.

Ga toch weg met je segegratie en tweedeling. Nu heb je een tweedeling die 24 zetels waard is. Die naar mijn mening voorkomen had kunnen worden.

En wat is er mis met de kosten inzichtbaar te maken? Het dient alleen de agenda van andere partijen om het te weigeren. Is dat dan wel terecht?

Of wil jij zeggen dat wij wel voor integratie zijn zolang we niet weten wat het kost? We willen het wel, maar er niet voor betalen? Dan wordt het snel hypocriet. Misschien willen we het dan toch niet ineens?

En hoe kunnen iemand in godsnaam een wel overwegen beslissing nemen over een punt waar je niet alle pro's en contra's van weet? Ik maar denken dat jij tegen onderbuik gevoelens en beslissingen was.

Ja omdat ze nu wel moeten.

Ik hoop dat ze wilders ook echt serieus gaan nemen en zijn woord laat verkondigen. Dat is de enige manier om hem van zijn macht te ontdoen.

6. House

House Literear Terrorist

Leuk Bevonden:
    0
    ff uit een ander topic geplukt:

Ik snap jou post nu niet helemaal meer denk ik, ben idd geen aanhanger van wilders.
    Maar het enige wat ik bedoelde:

Jij zei dat wij allemaal moslims zeggen maar dat we marokanen bedoelen.
    Maar ik heb alleen maar gezegd dat het niet goed is van wilders om alleen de moslims de schuld te geven, maar dat alle imigranten onderdeel van het probleem zijn (ook de niet islamitische dus)
    Vervolgens vraag jij wat zijn dan die moslims? en dan antwoord ik dat dat de mensen zijn die geloven in allah en in de koraan lezen, en dan zeg jij dit:

dit stukje snap ik dus niet meer...

Laatst bewerkt: 13 jun 2010
  7. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Cohen bovenaan de peilingen volgens Maurice de Hond. Nu moet de VVD wel veel water bij de wijn doen willen ze samen met de PvdA regeren.

Het zijn trouwens gewoon stemmen van partijen als SP, GL en D66 die naar de PvdA zijn gegaan. De verhoudingen tussen Links en Rechts blijven het zelfde.

8. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Openstaan voor debat is 1 ding. Maar ja ik denk wel dat een ieder die zulke vaste waardes waarop ons land gebouwd is wil veranderen een gevaar kan zijn voor de democratische waardes van Nederland.

Het gaat niet zozeer om dat hij het roept of wil. Als wel de consequenties die het heeft ism de andere partij punten als ethnische registratie.. Wat hij hiermee oppert en zou kunnen berijken is ronduit freaky en zo niemand moeten willen. Hij roept hier zelf ook vergelijkingen over zich af..

En ja als 1.5 milioen mensen dit schijnbaar geen enkel probleem vinden, vind ik dat een zeer enge tendens.

Ik vind extremisme sowieso verderfelijk.. wat de SGP in de kamer doet is me dan ook een raadsel..Ik ben dan ook van mening dat de grondwet nog beter beschermd moet worden tegen verandering..

Het gaat niet zozeer om wat hij er wel of niet door krijgt. Als wel dat er dus een tendens binnen de samenleving is die geen enkele morele en ethische bezwaren zien op zijn plannen. Dat is een maatschappij die ik niet wil zien. En waar ons land ook internationale schade van kan oplopen.

Ja Verdonck heeft de wet daar rigide en strak doorgevoerd. Tot op de letter.. Dit heeft tot grote kritiek en uiteindelijk haar afscheiding van de VVD geleid. Want ook de VVD was hier op tegen.

Tja daarom heeft Verdocnk het beleid ook zo uitgevoerd.. Maargoed dit heeft niet alleen Ayaan Hirsi Ali de kop gekost (Waar ik trouwens alles behalve fan van ben) zoals veel meer geintergreerde asielzoekers.

Heb je enig idee hoe lang het duurt voordat een opinie veranderend beleid fundamenteel effect heeft. Het vanaf 2007 mondjes maat invoeren en dan ook nog door Vogelaar heeft een in potentie zeer goed beleid omzeep geholpen en in diskrediet gebracht. Er gaat veel meer tijd overheen voordat negatieve beeldvorming constructief omgedraaid wordt.

De ernst en omvang wordt niet onderdrukt. De benadering wordt aangepast. Of ben je werkelijk van mening dat een constante negatieve benadering op de zwakke punten en op de problemen inplaats van de potenties van die wijk wel tot constructieve oplossingen heeft geleid ?.

Ja Fortuyn stapte in een heel ander politiek klimaat in. Verder was Fortuyn een groot voorstander van het generaal pardon en sloot hij geen enkele bevolkingsgroep uit.. En al helemaal niet 1 specifieke groep. Fortuyn was zeker in vergelijking tot Wilders niet kwetsend en denigrerend.

Maar om te sugereren dat imigratie niet bespreekbaar is geweest sinds Fortuyn is echt onzin

Eeuwige discussie, maar er is net zo min doorslaggevend bewijs dat CO2 onschuldig is.

En dit is dan ook aangepakt in de laatste kabinetten.

Deze suggestie is echt complete nonsens
    Heb je uberbaubt de berekeningen van het CPB bekeken ? Alle partijen behalve SP en PVV willen bezuinigen. Alleen de focus en de manier waarop verschilt.

Mathijs Bouwman (econoom bij rtlz) heeft recentlijk het programma van de VVD nog compleet onderuit gehaald (op feiten en berekeningen)

Niet alleen de vvd natuurlijk, maar om te sugereren dat de vvd en de rechtse hoek de heilige graal in handen heeft is niet terecht

Zou Wilders ook moeten doen. Zijn beweging is de enige waar zijn stemmers geen enkele invloed hebben op het beleid.. Maargoed zoals ik al eerder aangaf moet het onderbuik gevoel serieus genomen worden. Probleem is alleen dat dit soort gevoelens lastig meetbaar zijn en nog moeilijker op te lossen omdat de beeldvorming die ontstaat niet perse overeenkomt met de meetbare realiteit.

Hoe . Deze kiezers zoeken naar een directe wonder oplossing. Vorige keer stemde ze op de SP en daarvoor op LPF. Die tendens is er al jaren en zal er ook blijven zolang deze groep zich niet realiseerd dat er geen pasklaar 4 jaren beleid is dat magische al hun problemen oplost.

Ik denk dat deze partijen vooral de maatschappelijke stabilteit voor ogen hadden en niet zozeer hun eigen agenda. Maargoed dat is in de eye of the beholder natuurlijk

Goed ik denk dat intergratie vooral een morele en ethische kwestie is. Meer dan alleen een geld kwestie.

Zie bovenstaande. Verder durf ik te wedden dat als iedere andere partij met zuivere financiele motieven (En dus niet de achterliggende gedachte van Wilders) dit verzoek had ingediend, dit wel was behandeld..

Zolang de internationale reputatie en positie van Nederland niet teveel onder druk komt te staan

Laatst bewerkt: 13 jun 2010
  9. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Er zijn momenten waarbij ik de neiging heb om mezelf blank te kleuren net als MJ, vooral als je ziet hoe intolerant de meeste nederlanders zijn geworden tegenover buitenlanders. Ik kan me goed herinneren dat ik op xbox live met iemand van xbw speelde waarbij deze mij na het horen van mijn stem mij erop wees dat ik een allochtoon ben en mijn mond moest houden. Het is wel vaker dat ik op straat en zelfs op mijn werk werd gediscrimineerd om mijn afkomst.

Het is ook vermoeiend om steeds mijzelf goed te praten tegenover mensen.. 'nee ik ben geen crimineel en nee ik ben geen terrorist'. Ik woon in limburg en het valt mij op dat de meeste mensen in achterstandsbuurten gewoon nederlanders zijn.. allochtonen zijn hier in de grote minderheid. Wat ik dan ook niet snap is dat mensen hier constant zeuren om die 'kutallochtonen' en dan op PVV stemmen omdat Geert 'er iets aan doet'. Ik ken genoeg allochtonen hier die eerlijk werken, studeren en leven, dus wat is het probleem?

Ik voel me gewoon niet meer op mijn gemak met mijn afkomst in Nederland. Als iemand mij voor 9/11 mij vroeg naar mijn afkomst dan vertelde ik dat met trots. Tegenwoordig probeer ik er gewoon niet over te praten. Ik heb uiteindelijk geen probleem met mensen die op PVV stemmen, maar doe het dan niet vanwege de 'criminele allochtonen' berichten dat je leest in de krant.

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Dat ligt er natuurlijk ook aan , vind het zelf ook achterlijk dat de PVV de grootste is geworden in dorpen met 1 3/4e allochtoon, maar er zijn ook mensen die op de PVV stemmen door hun eigen ervaringen ermee. Deze mensen zijn geen racisten, maar willen wel dat er strenger wordt opgetreden tegen criminele allochtonen (die met name in of omstreeks de grote steden zitten). Het is wel zo dat er meer misdrijven worden gepleegd door allochtonen dan door autochtonen, maar ik vind inderdaad niet dat alle allochtonen hierdoor over 1 kam geschoren mogen worden. Ik zelf bijvoorbeeld heb wat slechte ervaringen gehad met allochtonen (althans, in mijn geval Marokkanen) in mijn buurt, een racist ben ik er zeker niet van geworden maar wel vind ik dat er wat moet worden gedaan aan criminele allochtone jongeren. Zo rijden er hier enorm veel Marokkaanse jongeren van 16/17 rond op Vespa's (scooters van minstens 3000 euro), waarvan ik weet dat ze in een huis wonen waar je niet dood gevonden wil worden samen met nog 5 broertjes en een vader die niet werkt. Hier moet gewoon streng op gecontroleerd worden waar ze hun luxeartikelen (dus ook scooter) vandaan halen en als ze het niet kunnen aantonen dat het wordt ingevorderd.

Maar nogmaals, dit soort dingen worden veel erg uitvergroot in bepaalde (Telegraaf bv, toch ook de meest gelezen krant van Nederland) kranten waardoor heel Nederland een beeld krijgt over alle allochtonen. Dit is doodzonde, want ik vind dat je pas een oordeel over mensen mag vellen als je ook eigen ervaringen ermee hebt (en dus niet dat je PVV gaat stemmen omdat je je ergert aan 3 Marokkaanse hangjongeren om de hoek van de supermarkt die nog nooit iemand kwaad hebben gedaan, of omdat je hebt gelezen in de krant dat een oud vrouwtje is beroofd door een allochtoon).

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798

Van Dumpert geplukt. Vreemd wat Plasterk zo weinig voorkeur stemmen heeft, had verwacht dat ie wel meer zou krijgen. En waarom scoort Schippers zo goed? Ik snap ook niet dat ze 2de van de VVD is...

12. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Persoonlijke ervaringen zouden je juist helemaal niet moeten laten leiden, aangezien die vaak niet overeenkomen met het grotere beeld.

13. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Mijn schoonmoeder stemt altijd op een vrouw en zo zullen er wel meer vrouwen zijn die dat doen. Dus dan word het al snel de 1e vrouw die je tegen komt een rood rondje inkleuren.

14. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Enige jaren terug was de schade na acht jaar paars niet te overzien, Toen kwam Fortuyn met zijn LPF.....de rest is bekend.

Maar één ding snap ik totaal niet 8)

Als het na acht jaar paars een puinhoop was, dan begin je toch weer niet aan een paars kabinet. Pvda kan met geen enkele partij samen, ze hebben een duidelijk andere idealogie, ze zitten niet op een lijn met de SP,CDA,VVD. En om dan te roepen om te regeren met D66 en GL, die totaal niets bewezen hebben in het verleden(buiten oppositie voeren) is natuurlijk onzin. Sinds Joop den Uyl heeft de PVDA altijd geopperd voor de arbeiders te zijn, wat een dekmantel was voor hun eigen prestige projecten, ik zou er graag twee willen noemen:

1. Gastarbeiders (het feit is en blijft dat er heleboel Nederlanders te lui waren om het zware werk te doen) Dus haalden we veel Turken,Marrokanen, Spanjaarden,italianen en portugezen. De turken en marrokanen wisten niet wat ze hier zagen, met als toetje dat ze hier mochten blijven.

2. Slochteren

We hadden een gasbel, maar Den Uyl vond het nodig om vrienden in Europa te maken door ze een schijntje te laten betalen. Let wel: Als we dit slimmer hadden beheerd dan hadden we een "oliestaatje" geweest (met gas).

Dit zijn zulke prestige projecten geweest van de PVDA om aardig gevonden te worden zonder er in het landsbelang te denken.

Wat betreft het CDA en VVD(en nu ook de PVV) is het regeren ook volkomen kansloos. omdat ze altijd de puinhoop van de PVDA moeten opruimen, en dat duurt gewoon een jaar of 10. Je kan het eens of oneens zijn met me, maar de problemen zijn niet geheel aan de crisis te wijtten, maar aan het kortzichtige regeren van de linkertak in de afgelopen descennia. Dan tegen hoge salarissen en bonussen schermen omdat dat kapitaalvernietiging is terwijl de PVDA nog nooit anders heeft gedaan en dus een voorbeeld was voor de louche manier van zakendoen.

Het word dus tijd voor 2 keuzes: Links of Rechts

15. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Links.

VVD en PvdA gaat idd lastig worden maar is een optie. Maar jij bent zo'n kortzichtig iemand dat Links de schuld geeft van de crisis? Hoe dan? We hebben 8 jaar lang een rechts kabinet gehad met de PvdA in het laatste kabinet als uitzondering.

Ik kies voor de toekomst van Nederland. Meer geld vrijmaken voor integratie, de enigste oplossing voor vergrijzing. Meer geld vrijmaken voor alternatieve energie, voor goedkopere mobiliteit in de vele jaren die Nederland nog te gaan heeft. Nederland moet investeren, niet bezuinigen vind ik.

Laatst bewerkt: 16 jun 2010
  16. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lees voortaan wat beter, ik geef links niet de schuld van de crisis, alleen lopen ze nu te janken dat het weggegooid geld is terwijl ze zelf niets anders doen. Geld voor integratie ? dat bedoel ik, geld weggooien

17. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Dit is dus waarom ik een hekel heb aan conservatieve politiek. Hoe zie jij Nederland dan over 20 jaar? Hoe wil jij de vergrijzing aanpakken? Meer kindjes maken omdat het staat in de Bijbel?

Ik kies voor een Nederland waar iedereen een kans krijgt om z'n talent te benutten. Investeren in educatie, zowel het MBO als de Universiteiten, want MBO'ers zijn net zo hard nodig als geleerden. Iedere buitenlander die een bijdrage wilt leveren aan Nederland is welkom en zou moeten worden gesteund door de overheid(betere integratie-cursussen).

Het CDA die Amerika achterna loopt met zinloze oorlogen in de zandbak, dat is pas geldverspilling!

18. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, zit wel wat in....

Als de basis goed is in een gezin, dan draagt dat zeker bij tot een oplossing van de vergrijzing. Dus als de mensen wat verdraagzamer worden tegen elkaar. Minder scheidingen enzo, back to basics, ben ik voor, maar goed, ik ben conservatief en geloof zeker dat dat bijdraagt aan de oplossing. Minder vrouwen part-time aan het werk en de mannen 40 uur aan het werk tegen een ruim salaris zodat ze hun gezin kunnen onderhouden ipv de tweede auto,tweede vakantie en al die andere luxe dingen

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Nee maar dan snap ik enigszins nog dat je erop stemt, in ieder geval nog beter dan die mensen die 3x per jaar een allochtoon zien en elke keer dan bang worden.

20. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, ok, als je het zo zegt inderdaad wel. :)

Back to the basics? Je bedoelt terug naar de jaren '50? Damn.

Laatst bewerkt: 16 jun 2010

Deel Deze Pagina